• 0

Ophalen van goederen bij de haven

Beste mensen,

Ik heb een vraagje ik heb contact met een handelaar van China. Ik weet niet of deze eigenlijk te vertrouwen is. Ze komen wel geïnteresseerd over en vragen mij vragen over het product dat ik wil( verpakking dozen).

Eentje zei tegen mij je moet deze ophalen bij de haven van rotterdam, maar ik vind dat zo vreemd kan het niet gewoon bij mijn adres geleverd worden?

 

Eentje die zei het kan per lucht maar kost dan 900$ maar is wel snellere verzending en via zee iets van 280$. maar duurt langer voordat het komt.

Maar klopt dit allemaal. Is dit niet allemaal veel te duur voor verzending?

 

Ik hoor graag ervaringen van mensen die handelen met china. Het punt is namelijk dat ik deze mensen gewoon via alibaba heb benaderd. Dus volgens mij is het ook nog eens risico dan een fabrikant in real life ontmoeten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedendag,

 

Ik weet niet wat de volume is dus of de prijs van transport klopt weet ik dus niet.....zeevracht duurt ongeveer 4 weken......normaal bied je expediteur aan om de goederen na dat ze zijn ingeklaard en vrijgegeven af te leveren op locatie in NL.

 

Ik heb altijd containers geïmporteerd en deze werden bij mijn magazijn afgeleverd.

 

Nu verwacht ik binnenkort een kleinere zending ( 10 m3 ) die ikzelf in de haven kan afhalen.

 

Wat Albaba betreft....het hoeft niet onbetrouwbaar te zijn, maar je weet uiteraard niet altijd met wie je zaken doet......

 

Het kunnen ' wederverkopers ' zijn die geld verdienen met elke order die ze bij de fabriek aanleveren, daarom zie je vaker de identieke artikelen via verschillende aanbieders aangeboden worden.....ben zelf regelmatig bij fabrieken in China geweest en dan zie je hoe het daar gaat / kan gaan.

 

De meeste die willen starten met serieuse import krijgen het een beetje warm omdat je eerst 30 % moet aanbetalen en de resterende 70 %als je order klaar is voor transport en dan komt de vraag ...' maar wat als ik mijn spullen niet krijg '.....

 

Succes !...

Link naar reactie
  • 0

Ja dat is het dus dat als ik daar bij die haven aankom dat er gewoon niets is.. Ik wil niet grote hoeveelheden bestellen max 500 tot 1000 stuks. Ik denk dat dat gewoon bij mijn adres afgeleverd kan worden want het is geen grote hoeveelheid... Dus begrijp niet waarom ze het zo graag naar de haven wil versturen. Ik bedoel hebben ze geen verzendregelingen ofzo.

 

Ik begrijp niet echt wat je bedoeld met 30% aanbetalen. Dus ik kan eerst 30 procent betalen en dan later 70 procent?

 

Ja het beste is natuurlijk om gewoon zelf naar china te gaan en daar met die fabrikant te overleggen maar goed dat is iets wat ik ongetwijfeld later wil doen. Want blijkbaar doet iedereen zaken met china. Plus het is daar ook gewoon veel goedkoper.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dus begrijp niet waarom ze het zo graag naar de haven wil versturen. Ik bedoel hebben ze geen verzendregelingen ofzo.

 

Jawel maar internationaal zakelijk verzenden werkt totaal anders dan consumentenzendingen van enkele stuks. en dat heeft niet veel te maken de grote van de zending als jij er op staat kan ook een zeecontainer in je voortuin geparkeerd worden..

 

Voor zakelijke verzendingen bestaan er vele varianten het is heel normaal dat goederen niet deur tot deur geleverd worden. Dit geeft zowel afnemer al leverancier flexibiliteit en controle over kosten. Elke leverancier biedt meestal 1 standaard verzendwijze aan in zijn offerte en je kunt dan best vragen of ze ook tot jou huisadres kunt leveren. maar het kan veel goedkoper zijn om dat zelf te regelen dat een NL transporteur op jou kosten het ophaalt in de haven dan dat je nu die onbekende leverancier het laat regelen, hij gaat je zeker die kosten doorberekenen en aangezien hij de NL markt niet kent komt ie vast niet uit bij de goedkoopste optie..

 

google maar eens op inco terms dan zul je zien dat er bij zakelijk verzenden meer komt kijken.

Link naar reactie
  • 0

Als je een kleinere ( consumenten ) bestelling doet via Aliexpres dan wordt het gewoon als een pakket thuis gestuurd, maar als de ( zakelijke ) volumes groter worden dan vragen ze eerst een aanbetaling van30 %, de rest betaal je later als je order klaar is voor transport, maar inderdaad........in China hebben ze al je geld voordat het schip gaat varen.

 

Je krijgt dan ook in 3 voud ' Bill of lading ' ......dit zijn papieren voor jezelf en de douane, expediteur waarop vermeld staat wat er ingevoerd gaat worden.

 

Ik ben altijd naar China gevlogen om mijn leveranciers te bezoeken om een zakelijke relatie op te bouwen.

 

Als het een éénmalige bestelling is dan komt het deels aan op onderbuik gevoel.

 

Ik heb nu en order van bijna 9000,- dollar gedaan zonder dat ik deze leverancier in China heb bezocht, maar heb al al veel vooronderzoek gedaan............hierdoor kun je al heel veel extra informatie krijgen over de leverancier en of dingen kloppen.

 

Bijvoorbeeld: Als een leverancier aangeeftdat deze in het verleden op een beurs heeft gestaan, vraag ik de exposantenlijst op van de beurs om te checken of ze echt op de beurs aanwezig waren.....mocht dit niet klopen dan haak ik al af.

 

Je hebt ook een Chinese variant van Facebook inChina...ik heb daar een account zodat ik op namen kan zoeken......in hun profiel kun je vaak ook zien wat voor werk ze doen........mocht je leverancier in het profiel angeven dat hij kok is in China dan weet e ook al genoeg !

 

Zo kun je al aardig wat vooronderzoek doen.....

 

In China kwveren ze niet op rekening !!

 

Succes....

 

Groet Robin Besselink / Trizor

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

In China kwveren ze niet op rekening !!

 

Succes....

 

 

 

 

Dan heb je nog niet de juiste relatie opgebouwd ;D. De eerste zendingen gaan inderdaad bij vooruit betaling (logisch, doe je hier ook) daarna net zoals hier: 30 dagen (of datgene wat je afspreekt).

november 2019 R.I.P. - Rust in Vrede Tiny - Met dank voor al je bijdragen aan ons forum.

Link naar reactie
  • 0

Dus begrijp niet waarom ze het zo graag naar de haven wil versturen. Ik bedoel hebben ze geen verzendregelingen ofzo.

 

Jawel maar internationaal zakelijk verzenden werkt totaal anders dan consumentenzendingen van enkele stuks. en dat heeft niet veel te maken de grote van de zending als jij er op staat kan ook een zeecontainer in je voortuin geparkeerd worden..

 

Voor zakelijke verzendingen bestaan er vele varianten het is heel normaal dat goederen niet deur tot deur geleverd worden. Dit geeft zowel afnemer al leverancier flexibiliteit en controle over kosten. Elke leverancier biedt meestal 1 standaard verzendwijze aan in zijn offerte en je kunt dan best vragen of ze ook tot jou huisadres kunt leveren. maar het kan veel goedkoper zijn om dat zelf te regelen dat een NL transporteur op jou kosten het ophaalt in de haven dan dat je nu die onbekende leverancier het laat regelen, hij gaat je zeker die kosten doorberekenen en aangezien hij de NL markt niet kent komt ie vast niet uit bij de goedkoopste optie..

 

google maar eens op inco terms dan zul je zien dat er bij zakelijk verzenden meer komt kijken.

 

aha oke ja dat kan het dan verklaren inderdaad dat het zakelijke verzenden dus inderdaad anders ligt.

Ik vond het gewoon erg vreemd dat de verzendkosten gewoon zo hoog liggen. Ik bedoel ik koop iets van ongeveer 500/600 dan ga ik echt geen 900 aan verzendkosten betalen. En met de schip is het iets goedkoper maar ook niet weer zo goedkoop tussen 280 en 400. Hij heeft nu twee verschillende prijzen opgegeven voor het vervoeren van vracht.

Maar ik ga dat wel nog ff nader bekijken die inco terms! tnx

Link naar reactie
  • 0

Als je een kleinere ( consumenten ) bestelling doet via Aliexpres dan wordt het gewoon als een pakket thuis gestuurd, maar als de ( zakelijke ) volumes groter worden dan vragen ze eerst een aanbetaling van30 %, de rest betaal je later als je order klaar is voor transport, maar inderdaad........in China hebben ze al je geld voordat het schip gaat varen.

 

Je krijgt dan ook in 3 voud ' Bill of lading ' ......dit zijn papieren voor jezelf en de douane, expediteur waarop vermeld staat wat er ingevoerd gaat worden.

 

Ik ben altijd naar China gevlogen om mijn leveranciers te bezoeken om een zakelijke relatie op te bouwen.

 

Als het een éénmalige bestelling is dan komt het deels aan op onderbuik gevoel.

 

Ik heb nu en order van bijna 9000,- dollar gedaan zonder dat ik deze leverancier in China heb bezocht, maar heb al al veel vooronderzoek gedaan............hierdoor kun je al heel veel extra informatie krijgen over de leverancier en of dingen kloppen.

 

Bijvoorbeeld: Als een leverancier aangeeftdat deze in het verleden op een beurs heeft gestaan, vraag ik de exposantenlijst op van de beurs om te checken of ze echt op de beurs aanwezig waren.....mocht dit niet klopen dan haak ik al af.

 

Je hebt ook een Chinese variant van Facebook inChina...ik heb daar een account zodat ik op namen kan zoeken......in hun profiel kun je vaak ook zien wat voor werk ze doen........mocht je leverancier in het profiel angeven dat hij kok is in China dan weet e ook al genoeg !

 

Zo kun je al aardig wat vooronderzoek doen.....

 

In China kwveren ze niet op rekening !!

 

Succes....

 

Groet Robin Besselink / Trizor

 

 

 

 

 

Ja dat is wel een goede tip inderdaad! tnx. Ik denk dat op het dit moment min/meer gokken is en hopen dat het een betrouwbare leverancier. Maar inderdaad als ik wat vooronderzoek kan doen dan kan ik wellicht achterhalen of diegene betrouwbaar is of niet.

 

Het zou mooi zijn als dat kon op rekening of in iedergeval 50/50 betalen ofzo.

Link naar reactie
  • 0

 

In China kwveren ze niet op rekening !!

 

Succes....

 

 

 

 

Dan heb je nog niet de juiste relatie opgebouwd ;D. De eerste zendingen gaan inderdaad bij vooruit betaling (logisch, doe je hier ook) daarna net zoals hier: 30 dagen (of datgene wat je afspreekt).

 

Ja, daar ben ik dus wel benieuwd naar. Ik bedoel het moet toch kunnen gewoon vooruitbetaling en het resterende later... Ik denk dat ze dat pas doen als je ze goed kent.

Link naar reactie
  • 0

Koop om te beginnen alleen op basis FOB; je kunt het bedrijf in China ook laten checken bij ons consulaat in Beijing Die kunnen je met alle vragen omtrent de Chinese markt aansturen. Laat het transport vanuit hier regelen. Verder beding 30/70 of 40/60 bij aanschaf in China; dan weet je of het bedrijf koosjer is

gedeelte vooruit betalen en de hoofdsom als het in dec haven staat.

Link naar reactie
  • 0

Als je koopt tot aankomst in Rotterdam. Dan moet je er zomaar nog een paar honderd bij optellen. Want het staat dan echt nog niet in de haven. Dat ze tot de haven willen vervoeren heeft met de douane wetgeving te maken. Voor express zendingen gaat dit allemaal een stuk eenvoudiger. Grotere luchtvracht zendingen en zeevrachtzendingen kan niet worden aangegeven via allerlei vereenvoudigde regelingen.

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Koop om te beginnen alleen op basis FOB; je kunt het bedrijf in China ook laten checken bij ons consulaat in Beijing Die kunnen je met alle vragen omtrent de Chinese markt aansturen. Laat het transport vanuit hier regelen. Verder beding 30/70 of 40/60 bij aanschaf in China; dan weet je of het bedrijf koosjer is

gedeelte vooruit betalen en de hoofdsom als het in dec haven staat.

 

Ok bedankt voor de tip! Ik ga dit even checken

Link naar reactie
  • 0

Als je koopt tot aankomst in Rotterdam. Dan moet je er zomaar nog een paar honderd bij optellen. Want het staat dan echt nog niet in de haven. Dat ze tot de haven willen vervoeren heeft met de douane wetgeving te maken. Voor express zendingen gaat dit allemaal een stuk eenvoudiger. Grotere luchtvracht zendingen en zeevrachtzendingen kan niet worden aangegeven via allerlei vereenvoudigde regelingen.

 

 

Ja het wordt dan echt veel te duur via de haven dan heeft het echt geen nut >;(. Ik dacht zelf om de hoedjes 4x te verzenden met een max kilo van 60 ofzo en dan kan het vogens mij wel via express verzending, of als consumer te verzenden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.