• 0

Bedrijfspand kinderdagverblijf gezocht; hoe te beginnen?!

Vanaf november 2016 zal ik mede-eigenaar worden van een klein, particulier kinderdagverblijf. Het kdv is momenteel gevestigd in een groot woonhuis, maar per november wordt de huur opgezegd ivm de sloop van het huis. We zullen dus op zoek moeten naar een nieuw pand. We zijn daarmee al enige tijd druk bezig via de bedrijfsmakelaar en gemeente, maar tot nu toe zonder succes. Heeft er iemand tips over waar we nog meer kunnen zoeken? Het past niet bij onze werkwijze om in een kindcentrum in te stappen. Van de bank kregen we bovendien te horen dat kopen geen optie is, maar ik laat me graag informeren over andere manieren van financiering.

Alle tips zijn welkom!

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien heb ik me niet helemaal duidelijk uitgedrukt. We zijn juist op zoek naar een huurpand, maar er komt maar niets geschikts ter beschikking. We kijken regelmatig op internet, maar zonder resultaat. Ik had gehoopt dat iemand hier weet of er nog een andere weg is, via welke ik kan zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Beste Nicolevm,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Ik denk dat je om twee redenen toch opnieuw bij de gemeente moet zijn:

 

1. Een gemeente kan je vaak meer vertellen over beschikbaarheid van maatschappelijk vastgoed.

2. Een gemeente kan je vertellen welke bijgebouwen voor dit soort gebruik geaccepteerd zouden kunnen worden.

 

Zijn jullie een KDV in huiselijke sfeer o.i.d. dat je een kindcentrum lijkt uit te sluiten als vestigingslocatie? En hoe verhoudt dit zich tot gemeentelijk beleid? Hebben jullie jezelf voldoende gepresenteerd?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Goede tip van Realist. Op de basisschool waar mijn zoontje zit is sinds kort ook een kinderdagverblijf gevestigd, dat tevens dienst doet als BSO (buiten schoolse opvang). Ideaal voor ouders die (ook) kinderen op die school hebben zitten, of ouders die in de wijk wonen en hun kind later naar die school willen doen.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

We hebben afgelopen week een gesprek met de gemeente gehad. Onze gemeente is momenteel bezig al het onroerend goed wat leegstaat af te stoten middels verkoop. Dat is dus geen optie. Daarnaast hebben we besproken wat hun plannen zijn op het gebied van kinderopvang. Zij volgen daarin de landelijke ontwikkelingen. Daardoor is het voor ons niet noodzakelijk om aan te sluiten bij een kindcentrum.

Onze huiselijke sfeer is bovendien inderdaad aanleiding of reden om niet bij een school te willen aansluiten. Ouders kiezen voor ons vanwege de kleinschaligheid en de huiselijkheid. Daar past huisvesting in een school niet bij.

Bedrijfsnakelaars hebben we ook al gecontacteerd; tot nu toe zonder resultaat. Gezien alle reacties is het denk ik dus toch wachten tot er iets op ons pad komt?

Link naar reactie
  • 0
Onze gemeente is momenteel bezig al het onroerend goed wat leegstaat af te stoten middels verkoop. Dat is dus geen optie.

 

Juist een reden te meer om je ruimtevraag (besloten) bekend te maken.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Nicolevm,

 

Ik ben een bedrijfsmakelaar en ben wel eens eerder betrokken geweest bij de aanhuur van een bedrijfsruimte voor een kinderdagverblijf.

 

Er zijn een aantal dingen waar je rekening mee dient te houden. Allereerst dient het gehuurde de juiste bestemming te hebben, dan wel te verkrijgen middels een bestemmingswijiziging aanvraag bij de gemeente. Daarnaast zijn er in jouw vakgebied veel strengere veiligheidseisen waaraan een pand dient te voldoen. Ik neem aan dat hiervoor dan ook (o.a.) de financiering benodigd is.

 

Qua financiering zijn er ook vaak mogelijkheden bij een verhuurder in de vorm van bijvoorbeeld een investeringsbijdrage, ook wel incentives genoemd. Een incentive is eigenlijk een vorm van korting die een verhuurder verleent om je voor langere termijn te binden. De hoogte van een incentive is uiteraard afhankelijk van de termijn van het huurcontract.

 

Indien je graag een keer een persoonlijk toelichting wilt dan kan je hierbij helpen.

 

groeten,

 

 

Mark Koster

 

 

Link naar reactie
  • 0

We hebben afgelopen week een gesprek met de gemeente gehad. Onze gemeente is momenteel bezig al het onroerend goed wat leegstaat af te stoten middels verkoop. Dat is dus geen optie. Daarnaast hebben we besproken wat hun plannen zijn op het gebied van kinderopvang. Zij volgen daarin de landelijke ontwikkelingen. Daardoor is het voor ons niet noodzakelijk om aan te sluiten bij een kindcentrum.

Onze huiselijke sfeer is bovendien inderdaad aanleiding of reden om niet bij een school te willen aansluiten. Ouders kiezen voor ons vanwege de kleinschaligheid en de huiselijkheid. Daar past huisvesting in een school niet bij.

Bedrijfsnakelaars hebben we ook al gecontacteerd; tot nu toe zonder resultaat. Gezien alle reacties is het denk ik dus toch wachten tot er iets op ons pad komt?

 

Qua huiselijkheid kan ik het wel begrijpen: precies de reden waarom ik (huiswerkbegeleiding) uiteindelijk ook niet in zee ben gegaan met scholen.

Bovendien waren ze nogal aan de prijs: ze hebben gewoon een standaard en al jaren oud prijslijstje, waar niet aan te tornen valt ondanks allerlei leegstand.

Bovendien: de school huurt om niet van de gemeente, lukt het ze lokalen onder te verhuren, dan steekt men dit echter in eigen zak!

 

Onze gemeente is momenteel bezig al het onroerend goed wat leegstaat af te stoten middels verkoop. Dat is dus geen optie.

en je denkt dat ze dat zomaar binnen een jaar lukt?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.