• 0

Plicht omzetbelasting Holding levering managment diensten?

Hallo allemaal.

Is een holding standaard OB plichtig bij het leveren van management diensten? Situatie is als volgt:

Holding BV is voor 100% eigenaar van Werk Mij en stuurt een maandelijkse factuur voor een "management fee" naar de Werk Mij. Enkel om dit feit zou je een OB plicht verwachten voor de Holding BV, omdat de Holding BV BTW-belaste prestaties verricht. Nou heb ik een leuke discussie lopen dat de Holding BV niet OB plichtig zou zijn en daarmee geen recht heeft op voorbelasting aftrek. Mi is dit niet juist.

 

De DGA is overigens uitsluitend in dienst bij de Holding BV en maakt gebruik van een auto die op de balans staat van de Werk Mij. De zakelijke auto kan voorlopig niet van de Werk Mij balans gehaald worden ivm een subsidieregeling. Kan de fiscale bijtelling over de auto gewoon integraal meegenomen worden in de afdracht DGA loonbelasting via de Holding BV?

 

Hoor graag jullie feedback.

 

[verandering: titel]

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Schultz

 

Met wie heb je die discussie lopen? In je vorige vraag was dat ook al aan de orde. Discussie met de fiscus of je boekhouder? En wie is de DGA in deze?

 

Enfin, holding is gewoon btw plichtig vanwege het uitlenen van de DGA. Bijtelling auto kan o.g.v. de doorbetaaldloonregeling ook via salaris uit holding afgerekend worden.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal.

De DGA is overigens uitsluitend in dienst bij de Holding BV en maakt gebruik van een auto die op de balans staat van de Werk Mij. De zakelijke auto kan voorlopig niet van de Werk Mij balans gehaald worden ivm een subsidieregeling. Kan de fiscale bijtelling over de auto gewoon integraal meegenomen worden in de afdracht DGA loonbelasting via de Holding BV?

 

 

Vanuit de formulering in de derde persoon lijkt het een adviseursvraag.......?

 

 

Leeg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.