• 0

Welk Malware programma mag je zakelijk gratis gebruiken

L.S.,

 

Ik houd op dit moment de beveiliging van mijn bedrijf onder de loupe.

 

Ik wil geen licenties gebruiken die voor non-commercial use zijn, maar wil er ook geen honderden euro's per jaar aan uit geven.

 

Als virusprogramma heb ik Avast Business Free gekozen.

 

Maar vervolgens blijkt dat ik niet (afdoende) gedekt ben tegen Malware. Om daar een gratis programma voor te vinden blijkt veel moeilijker! Heeft iemand een idee?

 

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Met malware wordt over het algemeen ook virussen en trojans bedoeld, waartegen je blijkbaar al beschermd bent. Ik ga ervanuit dat je zaken als spyware en adware bedoelt en gebruik in het volgende de term malware exclusief in die beperktere betekenis.

 

Wat zijn de situaties waarin jij verwacht met malware in aanraking te komen?

 

Zelf gebruik ik veel FOSS, en die wordt vaak met malware gebundeld. Ik let daar bij installatie op (vaak krijg je de optie om het niet te installeren). Ook gebruik (onder MS Windows) tools als Ninite, waarmee je software kunt installeren zonder dat je er 'toolbars and other junk' bij krijgt.

 

Daar ik een kantoor aan huis heb, gebruik ik voor het werk mijn privéinternettoegang van XS4All. Deze provider levert 'gratis' een gratis anti-viruspakket van F-Secure mee. Hier zit geen malwarebescherming bij, maar misschien dat jouw provider wel wat levert?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Als je een licentie afneemt op een AV pakket, hoeft dat niet perse een zakelijke versie te zijn. Sterker nog, die zakelijke versies zijn vaak helemaal niet interessant omdat (grotere) bedrijven namelijk eisen stellen aan de software die jij als individu helemaal niet nodig hebt.

 

Het is dan ook helemaal niet zo dat als je een betaalde AV hebt voor 'thuisgebruik', je dit niet op een zakelijk gebruikte laptop zou kunnen installeren.

 

Verder raad ik Kaspersky Anti-Virus 2016 aan. Kaspersky komt eigenlijk al jarenlang in onafhankelijke tests naar boven als product met de beste detectiescores. Die kun je op de Duitse Amazon kopen voor 20 euro voor een jaar.

Link naar reactie
  • 0
Het is dan ook helemaal niet zo dat als je een betaalde AV hebt voor 'thuisgebruik', je dit niet op een zakelijk gebruikte laptop zou kunnen installeren.

 

Maar als de licentie zegt dat je de software alleen voor privé mag gebruiken, pleeg je auteursrechteninbreuk als je hem toch zakelijk gebruikt.

 

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Het is dan ook helemaal niet zo dat als je een betaalde AV hebt voor 'thuisgebruik', je dit niet op een zakelijk gebruikte laptop zou kunnen installeren.

 

Maar als de licentie zegt dat je de software alleen voor privé mag gebruiken, pleeg je auteursrechteninbreuk als je hem toch zakelijk gebruikt.

 

Je hebt vaak 'gratis' software, welke alleen gratis is onder de voorwaarde dat je het niet zakelijk gebruikt. Veel 'gratis' virusscanners nemen een dergelijke voorwaarde op in hun licentieovereenkomst, en dan heb je inderdaad gelijk.

 

Echter (om maar bij Kaspersky als voorbeeld te blijven) die hebben hun betaalde product 'Anti-virus' en 'Anti-virus for business'. Die laatste verschilt met de eerste dat er toevoegingen zijn gedaan voor bijvoorbeeld gecentraliseerd management. Dat soort dingen zijn belangrijk naar mate het bedrijf groter is. Het is echter geen enkel probleem als als kleine ondernemer gewoon te blijven bij het (betaalde) 'Anti-virus' product zonder de 'for business' toevoeging.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.