• 0

Opgelicht met een aankoop, mag ik de factuur toch als kosten boeken

Mensen,

 

Ik heb van de week een factuur betaald wat van een oplichter kwam.

Om een lang verhaal kort te houden, voor € 1250 een aankoop gedaan voor de winkel.

Alleen blijkt nu dat de leverancier niet blijkt te bestaan. De betaling is via de bank gegaan. Ook is er aangifte gedaan.

Mag ik dit nu wel zakelijke als kosten inboeken en van mijn winst aftrekken?

 

 

 

 

____

titel aangepast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ai ! da's niet zo mooi.

Je kunt het niet meer via de bank terughalen? Neen, zal wel niet, kan met incasso wel.

 

Je hebt deze 'blunder' wel zakelijk gemaakt, dus inderdaad mag je dit als kosten opvoeren.

Immers: als je naar BD helemaal niks als blunder opgeeft, maar gewoon als factuur, zien ze dit ook gewoon als factuur.

Zo werkt het ook met de btw: je hebt een factuur met btw betaald, en die trek je af.

 

Een fikse misser nog steeds, maar het kost je geen 1250.

Link naar reactie
  • 0

Als waarschuwing voor andere (startende) ondernemers, hoe of waar ben je tot deze 'aankoop' verleid en hoe volgde de factuur?

 

Als slachtoffer van fraude kun je dit melden bij de Fraudehelpdesk. Vervelende ervaring aan de start.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als de factuur afkomstig is van een bedrijf dat niet bestaat met dus een btw - nummer op de factuur die niet bestaat of bij dat brdrjf hoort, dan is dit een onjuiste factuur en mag je de btw niet terugvorderen. Wel zijn de kosten inclusief btw aftrekbaar voor de IB/VPB.

 

Ja, daar heb je dan in principe wel weer gelijk in. Hoe moet een gewoon mens dat trouwens checken?

 

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat ik 1250 zomaar betaal. € 125 ook nog niet.

Link naar reactie
  • 0

Als de factuur afkomstig is van een bedrijf dat niet bestaat met dus een btw - nummer op de factuur die niet bestaat of bij dat brdrjf hoort, dan is dit een onjuiste factuur en mag je de btw niet terugvorderen. Wel zijn de kosten inclusief btw aftrekbaar voor de IB/VPB.

Ja, daar heb je dan in principe wel weer gelijk in. Hoe moet een gewoon mens dat trouwens checken?

Gewone mensen hoeven dat ook niet te checken. Ondernemers daarentegen wel.

 

 

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.