• 0

huisverkoop naast vaste baan> belastingtechnisch ??

Hallo allemaal,

 

Naast de vaste baan van mij en mijn wederhelft hebben wij een grote fruit tuin van waar uit wij de producten aan huis verkopen, dit doen we al een aantal jaar en de hoeveelheden lopen ieder jaar op.

We doen dit nu nog naast onze vaste banen (2x bovenmodaal inkomen, continudiensten 36 uur per week)

We geven nu de inkomsten van de tuin niet op aan de belasting, opbrengst ligt rond de 1500-2000 per jaar.

Kosten aken we ook, denk aan het onderhoud en snoeien.

Daarnaast handel en repareer ik af en toe allerlei voertuigen, ook nog op beperkte schaal. (al ligt er wel mijn hart en mocht de kans zich voordoen dan zou ik er wel mijn hoofdtaak van willen maken)

 

Is het hier verstandig om een btw nummer aan te vragen en alles ''officieel'' te doen ?

De bedragen die we ermee verdienen zijn relatief klein, het is meer hobby matig.

We willen echter voorkomen dat we ''gezeur'' krijgen met de belasting dienst, vandaar de vraag of het verstandig is om alles onder te brengen in een eigen onderneming .

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goede middag arj.

 

Het antwoord moet zijn dat u, zodra u deel neemt aan het economisch proces en er een rendement uit haalt, zich in dient te schrijven bij de Kamer van Koophandel en dus ook voor dit inkomen belastingplichtig bent.

 

Zolang het om een beperkte omvang gaat kunt u de belastingdienst verzoeken om niet BTW plichtig te zijn en zijn er derhalve beperkte administratieve verplichtingen.

 

Let op!

 

U geeft aan dat u slechts "beperkte" inkomsten heeft waar ook kosten tegenover staan.

Deze kosten moeten dan ook uitgaven betreffen en niet bestaan uit verrichte arbeid.

 

Met vriendelijke groet,

 

Link naar reactie
  • 0

Dat garagebedrijf aan huis wordt onduidelijk omschreven, maar dat lijkt me zeker een onderneming (handel en reparatie) waar heel wat wet- en regelgeving bij komt kijken...

 

...opbrengst van de tuin is een structurele en stijgende bijverdienste.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Misschien moet je nog maar eens goed narekenen wat zo'n boomgaard wel niet allemaal kost.

ik denk dan ook met name aan de grond, die 'je bedrijf' in feite huurt van jou prive.

 

Als je dat soort kosten allemaal meeneemt, is de winst wellicht gering te maken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.