• 0

Hoe kom ik aan voldoende respondenten marktonderzoek?

Ben bezig met het starten van een juridisch advieskantoor, speciaal gericht op de creatieve industrie (Amsterdam). Ik heb ruim 20 jaar ervaring, ook in deze specifieke branche.

 

Toch wil graag een marktonderzoek doen. Hoe kan ik spelers in de markt het beste benaderen en hoe kom ik aan voldoende respondenten.

 

mod-edit: typo in kopregel hersteld

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Van een juridisch adviesbureau verwacht ik als potentiële klant vooral een nuchtere kijk. Als je nu al niet in staat bent om de creatieve industrie in Amsterdam af te bakenen, segmenteren en spelers te identificeren, hoe ga je straks aan leads komen dan?

 

Terug naar de tekentafel. Uit welke elementen bestaat de creatieve industrie? Mik je op organisaties of personen? Welke vak-, beroeps- en anders-organisaties zijn er? Kun je aan adressen van leden komen? Zijn er linkedin groups? Staan ze in het telefoonboek?

 

Vergeet het soort marktonderzoek waarvoor je een bepaald aantal respondenten nodig hebt. Dat werkt alleen als je een representatieve steekproef kan doen. Zoek op: representatieve steekproef! Doe in plaats daarvan kwalitatief onderzoek. Ga met mensen praten!

 

Veel succes.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.