• 0

Aandelenverdeling/Holding opstarten en in loondienst blijven in BV

Hi allemaal,

 

Afgelopen maanden ben ik vaak op higherlevel.nl terecht gekomen als het gaat om aandelenverdeling etc. Mijn situatie is als volgt;

 

1. Ik ben momenteel in loondienst bij een "doorstart"bedrijf en hiervoor ook al in loondienst.

2. Ik krijg 20 % aandelen, de rest is verdeeld over 2 anderen.

3. Als ik de aandelen accepteer dan moet ik 8 jaar blijven werken.

4. de rest wil graag dat wij een gezamenlijke holding opstarten en in loondienst blijven in BV.

 

Ik hoop dat ik het duidelijk heb geformuleerd, ik wil graag weten of het wel verstandig is om een gezamenlijke holding op te starten vanwege mijn minderheidsbelang.

 

Indien ik meer moet specificeren om een advies te krijgen, dan ik zie de reacties graag tegemoet.

 

Mvg,

Selma

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Selma

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

2. Ik krijg 20 % aandelen, de rest is verdeeld over 2 anderen.

Alle aandelen zijn in het bezit van 3 (voormalig) werknemers? Bijvoorbeeld in de verdeling 20-40-40?

Wie is of zijn er bestuurder?

 

3. Als ik de aandelen accepteer dan moet ik 8 jaar blijven werken.

Van wie accepteer je de aandelen (wat is het alternatief?) en van wie moet dat?

 

ik wil graag weten of het wel verstandig is om een gezamenlijke holding op te starten vanwege mijn minderheidsbelang.

Vanwege meerdere redenen - o.a. de deelnemingsvrijstelling (onbelaste winst bij verkoop aandelen) - is een holding vrijwel altijd verstandig. Vraag is eerder of dat één gezamenlijke holding moet zijn of 3 personal holdings.

 

en in loondienst blijven in BV.

In de werkmij waar jullie met z'n drieën volledig eigenaar zijn bedoel je? Waarom is dat? Bijvoorbeeld omdat jullie voornamelijk BTW-vrije activiteiten uitvoeren?

 

Consequentie hiervan is wel dat - in ieder geval voor jou - de werkmij ook de loondoorbetalingsverplichting bij ziekte heeft. (Op zich is dat voor jou niet ongunstig)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.