Ik ben in 1996 gestart met mijn bedrijf, vanaf 2000 als BV met holding.
In 2007 wilde een klant van mij samen met een personeelslid het bedrijf overnemen.
Door de crisis viel alles in het water en ben ik alleen met mijn vrouw doorgestart.
De BV is een eenmanszaak geworden maar het probleem zit hem in de holding.
Mijn accountant heeft destijds (2000-2006) een rekening courant positie op de balans van de holding opgebouwd.
Er zijn afspraken met de belastingdienst gemaakt om als eenmanszaak verder te gaan maar de rekening courant positie van de holding moest afgelost worden.
Destijds was er hoop dat we in een redelijke tijd weer op het oude omzet nivo terug konden komen maar zoals iedereen in de gaten heeft is dit niet het geval.
Vanaf 2010 is het bedrijf weer winstgevend en alle cijfers (eigen vermogen) zien er goed uit.
Nu zijn we van plan een woning te kopen maar deze holding blijft een probleem.
Omdat we vorig jaar het bedrijfspand annex woning verkocht hebben beschikken we op dit moment over een redelijk vermogen.
We zijn in januari gestart mt een verzoek aan de belastingdienst om de rekening courant positie van de holding op te heffen door dit eenmalig af te kopen.
Dit gaat wel even duren en in tussentijd hebben we een woning op het oog.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
rob wiersma
rob wiersma
Ik ben in 1996 gestart met mijn bedrijf, vanaf 2000 als BV met holding.
In 2007 wilde een klant van mij samen met een personeelslid het bedrijf overnemen.
Door de crisis viel alles in het water en ben ik alleen met mijn vrouw doorgestart.
De BV is een eenmanszaak geworden maar het probleem zit hem in de holding.
Mijn accountant heeft destijds (2000-2006) een rekening courant positie op de balans van de holding opgebouwd.
Er zijn afspraken met de belastingdienst gemaakt om als eenmanszaak verder te gaan maar de rekening courant positie van de holding moest afgelost worden.
Destijds was er hoop dat we in een redelijke tijd weer op het oude omzet nivo terug konden komen maar zoals iedereen in de gaten heeft is dit niet het geval.
Vanaf 2010 is het bedrijf weer winstgevend en alle cijfers (eigen vermogen) zien er goed uit.
Nu zijn we van plan een woning te kopen maar deze holding blijft een probleem.
Omdat we vorig jaar het bedrijfspand annex woning verkocht hebben beschikken we op dit moment over een redelijk vermogen.
We zijn in januari gestart mt een verzoek aan de belastingdienst om de rekening courant positie van de holding op te heffen door dit eenmalig af te kopen.
Dit gaat wel even duren en in tussentijd hebben we een woning op het oog.
Ziet iemand hier mogelijkheden?
[verandering: titel]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52376-prive-verstrekking-hypotheek-probleem-aflossen-rekening-courant-positie-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag