• 0

Jonge ondernemer in de opleidingsbranche, wat vinden we hier van?

Omschrijving van je concept:

Sinds eind december 2015 heb ik me officieel in laten schrijven bij de KvK. Via mijn bedrijf bied ik op maat gemaakte leeroplossingen in de vorm van trainingen en workshops aan. Daarnaast ontwerp en ontwikkel ik leerarrangementen en inwerkprogramma's en geef ik advies. De kernonderwerpen van alle bovenstaande activiteiten zijn Klantvriendelijkheid, Klantgerichtheid, Communicatie, Leiderschap, Verkoop en Teambuilding. -> De nadruk ligt zoals je ziet op het contact met mensen

 

Met mijn bedrijf richt ik me voornamelijk op de kleinere bedrijven (zoals winkeliers), bedrijven waar het opleiden/bijscholen van medewerkers helaas (te) weinig gebeurt. Neem als voorbeeld een training of workshop Klantcontact voor medewerkers in een winkel (de "visitekaartjes" van het bedrijf).

 

Ik ben tevens HBO-student (afstudeerjaar) in de richting van Opleidingskunde. Ik kom uit een ondernemersfamilie en heb op het gebied van ondernemen een enorme ambitie.

 

Ik heb een sterke interesse in contact met mensen en weet bijna altijd iedereen te motiveren. Ik heb tijdens stages verschillende trainingen gegeven bij uiteenlopende bedrijven en doelgroepen: van een teambuildingsdag voor een twintigtal managers van een bekende bank tot een klantvriendelijk- en gerichtheidstraining voor een lokaal sportcentrum. Alle trainingen die ik gegeven heb zijn door mijzelf ontworpen en didactisch vormgegeven.

 

Met dit bericht hoop ik van jullie te horen wat jullie hiervan vinden en of jullie hier brood in zien. Daarnaast ben ik erg benieuwd of jullie mijn bedrijf in zouden schakelen bij een relevant vraagstuk. (mening gevraagd)

 

Tips over het bereiken van mijn doelgroep zijn van harte welkom! Hier blijf ik namelijk een beetje op hangen.

 

Ik hoop dat ik dit forum nu op de juiste manier gebruik, ik ben sinds kort lid van higherlevel en momenteel vooral bezig met uitvogelen hoe alles werkt :).

 

Hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,

 

Martijn

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb mezelf ingeschreven bij de KvK. Onlangs zelf een website ontworpen en gelanceerd en visitekaartjes laten drukken.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil leren ook mogelijk maken voor werknemers van kleinere bedrijven zodat zij zowel als persoon (individueel doel) en als medewerker (bedrijfsdoel) groeien en verbeteren.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De meeste bedrijven in dezelfde branche richten zich op "grotere" bedrijven waar jaarlijks een bepaald budget voor opleiden wordt uitgetrokken. Mijn concept richt zich juist op de kleinere bedrijven met een kleiner personeelsbestand. Daarnaast worden normaliter behoorlijke prijzen gehanteerd voor bedrijfsmatige opleidingen. In de rol van starter en student wijken mijn prijzen ver af van het gemiddelde (in positieve zin).

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop van jullie te vernemen:

- hoe jullie tegen dit concept aankijken;

- of je er brood in ziet;

- algemene tips, adviezen en/of feedback;

- tips over hoe ik in contact met mijn doelgroep kan komen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

... Tips over het bereiken van mijn doelgroep zijn van harte welkom! Hier blijf ik namelijk een beetje op hangen ...

..tips over hoe ik in contact met mijn doelgroep kan komen...

 

 

Welkom op HL.

 

Je wilt o.a. trainingen in verkoop, klantcontact e.d. gaan verzorgen en zelf blijf je ´hier een beetje op hangen´?

 

Bijzonder...

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1

Welkom Martijn!

 

Hans heeft natuurlijk best een valide punt hierboven, al zit er natuurlijk wel een verschil in het trainen van winkelmedewerkers in omgang met particulieren en het bereiken en sluiten van zakelijke deals.

 

Je zou een reclame- en/of marketingbureau in kunnen schakelen, of bijvoorbeeld een training van Hans kunnen nemen.

 

Wat je concept betreft; goh, ik heb persoonlijk altijd een mijn twijfels bij hele jonge mensen (of oudere zonder zichtbaar 'trackrecord') die coaching of training aanbieden. Die twijfels zul je dus echt weg moeten nemen op de een of andere manier.

 

Misschien zou je dat kunnen doen door boeken te schrijven, presentaties te geven, en te bloggen bijvoorbeeld?

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel, Hans.

 

Ik heb enigszins moeite met het bereiken van mijn doelgroep, hiermee bedoel ik niet zozeer het contact ermee. Iedereen heeft zijn sterke en zwakke kanten, mijn sterkste punt ligt niet in het "vinden" maar meer in het "binden" van klanten. Ik vroeg om advies en tips, niet om (in mijn ogen) bijdehante opmerkingen zonder inhoud. Zoals je uit mijn reactie op zult merken: hier kan ik niks mee.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie, Richard!

Ik heb er inderdaad al eens over nagedacht om eventueel een reclame- of marketingbureau in te schakelen, wellicht dat ik hier in de toekomst iets mee ga doen.

 

Ik timmer momenteel hard aan de weg om mezelf te promoten en te bewijzen. Ik ben sinds kort actief op verschillende forums en social media. Ik probeer zoveel mogelijk netwerkbijeenkomsten actief bij te wonen en mijn CV langzaam uit te breiden. Het bloggen en geven van presentaties heb ik nog nooit eerder gehoord, ik ben eigenlijk wel benieuwd geworden nu!

 

Hartelijk dank voor je inbreng, ik ga kijken wat ik er mee kan!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Martijn,

 

Hier wat tips om je doelgroep te bereiken:

 

Dit is een leuke blog met 55 ideeën http://www.opencircles.nl/blog/55-ideeen-klantenwerving.

Op je website staat nog niets over je ervaring in trainingen. Verzamel testimonials van degenen die je hebt getraind (ook als stagiaire) en plaats die op je website. Men zal eerder in zee gaan met een ervaren trainer, namelijk.

 

Je kunt ook je ervaring laten zien door te bloggen over de dingen die je meemaakt bij het trainen. Geef ook tips, waar bedrijven nu al iets mee kunnen doen, bijv: 10 tips in klachtenafhandeling, waar moet je op letten bij teambuilding etc. Als de lezer je tips waardeert, zullen ze eerder bij je aankloppen voor advies of voor een training.

 

Zet social media in, vooral op plekken (platforms etc.) waar je doelgroep zich bevindt. Als ik je bedrijfsnaam in Google zoek kom ik nog weinig tegen. Nuttige websites om kennis hierover op te doen zijn: http://www.frankwatching.com , www.sprout.nl pagina 'direct marketing', https://www.opencircles.nl , http://www.coopr.nl .

 

Veel succes!

Elly van Wattingen

 

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Elly,

 

Dankjewel voor je reactie! Ik heb de link met 55 ideeën meteen even bekeken, dankjewel daarvoor! Ik zal inderdaad mijn ervaringen verwerken op mijn website, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb..!

 

Ik ben recentelijk begonnen met het onderhouden van een facebookpagina, daar plaats ik inderdaad tips en korte adviezen.

 

Wat betreft mijn bedrijfsnaam en Google, ik ben hiervan op de hoogte en mee bezig. Wellicht dat ik binnenkort beter vindbaar ben ;).

 

Bedankt voor al je inhoudelijke tips, ik waardeer ze zeer!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Dankjewel, Hans. Ik heb enigszins moeite met het bereiken van mijn doelgroep, hiermee bedoel ik niet zozeer het contact ermee. Iedereen heeft zijn sterke en zwakke kanten, mijn sterkste punt ligt niet in het "vinden" maar meer in het "binden" van klanten. Ik vroeg om advies en tips, niet om (in mijn ogen) bijdehante opmerkingen zonder inhoud. Zoals je uit mijn reactie op zult merken: hier kan ik niks mee.
Dat is dan jammer, je krijgt van mij een oprechte, inhoudelijke (ook al zie jij die blijkbaar niet) reactie op jouw verhaal, nl. hoe het overkomt op mij (bijzonder). Als jij dat bijdehand zonder inhoud vindt en er niets mee kunt, benadrukt dat voor mij hoe bijzonder het m.i. is dat je bepaalde skills nog onvoldoende hebt ontwikkeld om er nu al jouw business van te maken.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

In mijn ogen stuur je aan op zelfreflectie. Het mag dan misschien jouw oprechte en inhoudelijke reactie zijn, het komt op mij (en waarschijnlijk ook op de rest die het leest) over als negatief, zonder de intentie mij vooruit te helpen. Ik geloof dat de essentie van feedback geven "het verder helpen van de ander" is, dat element krijg ik uit jouw reactie helaas niet gehaald.

 

Maar goed, laten we onze discussie maar varen voordat het een gebed zonder einde wordt.

 

 

____________

onnodige full quote verwijderd ivm leesbaarheid

Link naar reactie
  • 0

Maar goed, laten we onze discussie maar varen voordat het een gebed zonder einde wordt.

 

Nou, allereerst stel jij vragen en dan wil je daar reactie op, dunkt mij, die krijg je en dan is het inderdaad aan jou om te bepalen waar je wel of niet wat aan hebt, helemaal mee eens.

 

Echter, je zegt niet alleen dat je er niets aan hebt, je gaat bovendien (mede namens 'de rest') vertellen met welke intentie de reactie is gegeven, namelijk dat het bedoeld is om jou in ieder geval niet vooruit te helpen, ondanks dat ik mijn nuance daarin heb aangegeven dat het oprecht wel zo bedoeld is. Dan zeg je nogal wat over iemand die je helemaal niet kent?! Sta je dan open voor de nuance? Echt wel een dingetje voor iemand die 'voor de groep' wil staan.

 

Vervolgens wil je die discussie laten varen, alsof jij de enige bent die dat nog kan en mag bepalen. Je bent op een open forum, je stelt je vragen en je krijgt feedback.

 

Daarmee kom je inderdaad op het essentiële punt van zelfreflectie uit, namelijk dat jij je af mag vragen hoe dat in opleidingssituaties zou kunnen uitpakken, kun jij je dan ook dit soort reacties op lastige tegenvragen veroorloven, waarin je personen werkelijk iets in de mond gaat leggen om ze er vervolgens op af te branden? Denk je dat je daarmee de indruk wekt al voldoende toegerust, 'gepokt en gemazeld' te zijn? Ik bespeur in deze discussie in ieder geval een paar ontwikkelpuntjes. Of je er wat hebt of niet, dat is mijn - nog steeds oprechte en inhoudelijke - reactie. Hoe anders jij er ook over moge denken.

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Als je even terugleest zie je dat ik letterlijk dit heb gezegd: "het komt op mij (en waarschijnlijk ook op de rest die het leest) over als negatief, zonder de intentie mij vooruit te helpen."

Zoals je ziet zeg ik niet dat het met die intentie is gegeven, ik zeg hoe het op mij overkomt. Daarnaast zei ik "waarschijnlijk" ook op de rest, en ook hier betreft het weer hoe het "overkomt", niet wat je intentie was aangezien ik die inderdaad niet voor je kan bepalen.

 

Ik probeer niet de hele discussie in zijn algemeen te laten varen, alleen deze discussie tussen jou en mij.

Ik heb nog nooit feedback ontvangen noch gegeven wat bestond uit één woord, in dit geval "bijzonder". Simpelweg omdat het A) te breed interpreteerbaar is, men kan uit één woord geen concrete feedback halen en B) er, zoals zojuist bewezen, miscommunicaties over ontstaan.

 

Ik leg niemand woorden in de mond, dat is wat jij er van maakt. En wie brand ik volgens jou af dan?

Tevens heb ik reflectievragen voor jou: hoe zouden jouw klanten/deelnemers reageren als jij ze op dezelfde manier feedback geeft zoals je dat bij mij doet? Wat zou dat met de leermotivatie van je deelnemers doen? Hoe krijg je zelf het liefst feedback? En, leer je je deelnemers op dezelfde manier feedback te geven zoals jij dat doet?

 

 

_______

onnodige full quote verwijderd ivm leesbaarheid

Link naar reactie
  • 0

Goed, stapje terug en even mijn 'bijzonder' inhoudelijk - en wat genuanceerder - toegelicht: ik vind het bijzonder dat iemand die trainingen in verkoop, klantcontact, e.d. wil verzorgen, blijft hangen in het bereiken van de doelgroep.

 

Toen je dat las, reageerde je met: "hiermee bedoel ik niet zozeer het contact ermee. Iedereen heeft zijn sterke en zwakke kanten, mijn sterkste punt ligt niet in het "vinden" maar meer in het "binden" van klanten."

 

Kortom, ik kon niet weten dat het meer om 'vinden' dan 'binden' ging, want dat werd pas na jouw reactie duidelijk, maar ik schaar het 'vinden' van klanten wel onder 'bereiken', dus als iets waarvan ik denk dat het in de door jou beoogde trainingen thuis moet horen en had dus verwacht dat jij je als trainer daarin hebt bekwaamd. Hoe wil je anders verkooptraining geven als je zelf niet kan verkopen, da's toch bijzonder, of niet? Verkopen begint toch echt met het vinden van klanten, het verwerven van opdrachten, etc...

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

... hoe zouden jouw klanten/deelnemers reageren als jij ze op dezelfde manier feedback geeft zoals je dat bij mij doet? Wat zou dat met de leermotivatie van je deelnemers doen? Hoe krijg je zelf het liefst feedback? En, leer je je deelnemers op dezelfde manier feedback te geven zoals jij dat doet?...

 

Goed dan, speciaal voor jou enkele verifieerbare reacties van deelnemers aan mijn training:

 

‘Zoals veel ondernemers (met gebrek aan verkoop-ervaring) loop ik vast op efficiënt doen van acquisitie. Het probleem kan daarbij samengevat worden als simpelweg niet weten hoe het moet en waar op te letten. Met de training schetst Hans, door middel van aansprekende voorbeelden, direct een praktisch beeld van hoe acquisitie eruit kan zien. Dit ondersteund door praktische tips en uitleg van sales-methodes, maakt het een goede en complete acquisitie-les. Na de workshop ben ik met een gemotiveerd gevoel klaar voor zelfs koude acquisitie. Ik kan de training aanraden voor starters of als opfrisser voor meer ervaren verkopers’

 

‘Een aangename verrassing. Wat een verademing om zo concreet handvatten aangereikt te krijgen waar ik direct mee aan de slag kan! Het enthousiasme van Hans, zijn humor en praktijkvoorbeelden, alsmede zijn oprechte interesse in de deelnemers deden de tijd vliegen. Hoewel ik me tijdens de workshop af en toe in een rollercoaster waande ben ik geen moment het spoor bijster geraakt. Ongelooflijk wat een energie deze workshop mij heeft gegeven’

 

‘Tijdens de training werd de informatie leuk en tastbaar gebracht. En eigenlijk het belangrijkste: alles wat ik gehoord heb is direct toepasbaar. Indien nodig mogen twijfelaars contact met mij opnemen’

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Hans,

 

Ik ben er van overtuigd dat je niet zozeer zelf bekwaam moet zijn in wat je traint, het gaat om de manier van aanbieden, dat maakt je een goede trainer. Tevens vind ik mezelf wel bekwaam als verkoper, ik heb er alleen enigszins moeite mee om voor mijzelf mijn doelgroep te bereiken/vinden.

 

Bedankt voor je inhoudelijke feedback, hier kan ik wat mee :)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind - maar dat is mijn mening - dat je jezelf in de reactie op mijn feedback bijzonder :) tegenspreekt. Het is toch raar dat ik wiskunde zou krijgen van een leraar die bijvoorbeeld het getal 'pi' niet weet te gebruiken? Ook al zou hij het leuk aanbieden, ik zou er geen snars van opsteken. Ook ik heb ooit HBO (HEAO) succesvol afgerond en tijdens die opleiding werd mij geleerd dat eigen overtuiging niets zegt, zonder de aanname onderzocht te hebben. Dus jouw overtuiging is niets zeggend. Een rijinstructeur hoeft natuurlijk ook weer geen formule 1 coureur te zijn, maar het zou toch fijn zijn als hij mij kon leren hoe je een voertuig moet bedienen om over diverse wegen veilig en vlotjes van A naar B te komen.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
Ik had het over het geven van feedback, Hans, niet over je recensies.
Die waren bedoeld als antwoorden op al die andere vragen...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Bij gebrek aan een concrete training/workshop en inwerkprogramma op de site sta ik ook wat skeptisch tegenover de inhoud. Dat je jong als ondernemer bent hoeft geen probleem zijn, maar waar heb je dan jouw praktische vaardigheden en kennis op de thema's opgedaan? Die krijg je met jouw leeftijd niet automatisch mee van de opleiding, een ondernemersfamilie en ambitie.

 

Om de bovenstaande dialoog te doorbreken, zou je je eens bij een serie UWV's als verkooptrainer kunnen presenteren. Harstikke actueel hoe oudere en jongere verkopers aan een baan te krijgen. Ik geloof trouwens ook dat iemand anders op HL daar werkervaring heeft. ;)

 

Denk anders eens aan eigenaren, leidingsgevenden of werknemers van supportcenters of webshops als doelgroep. Of juist ondernemers die nieuw personeel gaan aannemen. Werving & selectie <> opleiding. Waar zitten de budgethouders en budgetten? Of richt je je op een doelgroep die bij risico helemaal geen potje bedacht heeft?

 

Tenslotte krijg ik de indruk dat je al een seniore vakzuster hebt, die deze handelsnaam gebruikt.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.