• 0

Wat mis ik in het financiële plaatje ondernemingsplan?

Hallo iedereen,

Aangezien ik nieuw ben wil ik mijzelf even voorstellen. Mijn naam is Miranda en in juni 2015 heb ik een diploma op niv 4 in het MBO behaald maar kan in mijn vakgebied geen werk vinden en zit nu dus in de bijstand. Aangezien ik eigenlijk al vlak na mijn afstuderen al zat te denken aan iets te doen met mijn vakgebied en voor mezelf te beginnen heb ik nu de stap genomen om voor mezelf te beginnen. Ik heb trouwens 2 grafische opleidingen gedaan beide ook afgerond. Nu wil ik een webwinkel starten waarbij ik mijn eigen ontwerpen ga gebruiken op kleding (kan het eigenlijk niet helemaal uitleggen i.v.m dat ik bang ben dat iemand anders er met mijn idee ervandoor gaat.)

 

Nu op naar het probleem. Ik ben bezig met een ondernemingsplan (die voor gemeente is waar ik bijstand van krijg) en ben bij het financiële gedeelte aangekomen. Maar ik kom er niet uit. Ik heb gezocht op Google, Ikwilstarten, Belastingdienst, kvk, ondernemersplein en hier op het forum maar ik kan de juiste antwoorden niet vinden. Daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Ik weet namelijk niet precies waar ik rekening mee moet houden wat betreft het investeringsplan ik denk dat ik namelijk van alles vergeet qua financiering.

Wat ik nu bereken in het investeringsplan is

- Computer + software (Imac en Adobe abonnement)

- een spiegelreflexcamera inclusief geheugenkaart (voor productiefoto's een iPhonecamera lijkt mij niet handig)

- Mijn Webwinkel account (ik neem een kant en klare webwinkel in verband met gebruikersgemak en ik zo snel mogelijk wil beginnen.)

- KVK inschrijven

- boekhouder/ boekhoudpakket online

- inkoop kleding inclusief bedrukking.

 

dit is wat ik nu heb bedacht en waar ik het geldbedrag van weet. Ik wil trouwens zo weinig mogelijk investeringsgeld vragen zodat ik niet zoveel terug hoef te betalen.

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik wil graag verder met het financiële gedeelte van mijn ondernemingsplan.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op HL Miranda,

 

 

Wat geld voor acquisitie, FB, google adwords, etc.

Telefoonkosten, wel zo makkelijk als een potentiële klant je rechtstreeks kan benaderen, en je ook terug kan bellen.

Verzendkosten, maar ook de eventuele retourkosten van aankopen.

Facturatieprogramma misschien?

Verzekeringen voor zover die nodig zijn, kun je altijd op dit forum nog een vraag over stellen.

Bankkosten.

 

Mogelijk nog meer. :)

Link naar reactie
  • 0

Specifiek voor je webwinkel nog begroten:

 

• Kasten of stellingen voor je voorraden.

• Verzendverpakkingen, opvulmateriaal, tape en adresetiketten.

• Een laserprinter voor het printen van facturen, pakbonnen en adresetiketten.

• Eventueel een aparte labelprinter voor adresetiketten.

• Eventueel een keurmerk: WebwinkelKeur (vanaf € 7 per maand) of het Webshop Keurmerk (€ 195 per jaar)

• Eventueel een systeem voor klantbeoordelingen (kan ook gratis via de genoemde keurmerken).

• Eventueel aansluiting op een systeem voor nieuwsbrieven (kan meestal ook gratis tot x nieuwsbriefabonnees).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.