• 0

prijs vermelden ex btw, mag dat?

Ik werk voor mensen, particulier, dus niet voor bedrijven.

In de bemiddelingsovereenkomst die ik overhandig, maar ook per e-mail (als mij de vraag wordt gesteld wat mijn uurtarief is), geef ik altijd door dat mijn uurtarief € 55,-- ex btw bedraagt.

 

Nu werd ik door klanten op de vingers getikt :P.

Zij stelden dat dat niet mag. Ik moet blijkbaar mijn uurtarief altijd inclusief btw vermelden.

 

Is dat zo?

 

Wie weet dat?

 

Bij voorbaat dank!!

 

Groet,

EC

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor consumenten is het wel aan te raden om je prijs incl. btw te vermelden, al weet ik niet zeker of het "verplicht" is, Sowieso is transparantie ten alle tijden belangrijk en al zou je excl. btw hanteren, dan is communiceren op meerdere manieren (in je overeenkomsten, algemene voorwaarden en op je website) zeker wel een must, zoiets als: Alle genoemde prijzen zijn excl. 21% btw oid.

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Nu werd ik door klanten op de vingers getikt :P.

Zij stelden dat dat niet mag. Ik moet blijkbaar mijn uurtarief altijd inclusief btw vermelden.

Is dat zo?

Kijk eens aan: Artikel 38 van de Wet op de Omzetbelasting. :)

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Artikel zeg: "prijzen met zodanige aanduidingen dat de omzetbelasting niet in de prijzen zou zijn begrepen".

 

Dat doe ik niet.

Ik vermeld dat mijn uurtarief € 55,- ex btw bedraagt.

Dus ik doe niet alsof dat niet zo is.

 

Ik begrijp wel dat het onduidelijker is en ik ga dat ook wijzigen. Nooit over nagedacht verder.

Ik zeg ook altijd tegen klanten dat mijn uurtarief ex btw is.

 

Dat is toch een verschil?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.