loading
Ga naar inhoud
Marjolein1930
Verberg

Ervaringen met debiteurenbeheer voor kleine zelfstandigen

vraag

Beste alle,

 

Om te beginnen, fijn om deze site te hebben gevonden, veel info gelezen in een korte tijd.

Mijn dank hiervoor!

 

Het volgende,

 

Ik ben zeer benieuwd naar bedrijven die kleine projecten uitbesteden met name het uitbesteden van het incasseren van openstaande saldo.

 

Wat zijn de voors, wat zijn de tegens?

Graag hoor ik ervaringen, positief als negatief.

 

Dit mag hier op het forum maar uiteraard ook per email.

 

Ik vraag deze ervaringen vanwege, het opmaken van een ondernemingsplan.

De intentie is om in Marokko te Tanger een kleinschalig contact center te openen, met name voor kleine projecten.

 

De opdrachten die ik zou willen willen binnen halen zijn opdrachten betreffende collections/facturingen/first calls(betalingen)

 

Ik in het kort, van origine sinds jaar en dag credit collector, werkzaam bij de telecom provaider Belgie.

Daar binnen geef ik training aan nieuwe agenten voor de Bad debt afd. als training in sales ( soft sales in ons geval)

Teamleider van onze afd. en zeer betrokken bij elke ontwikkeling binnen ons project.

 

Mijn ervaring na ruim 15 jaar, is dat veel grote bedrijven gebruik maken van outsorting voor het binnen halen van open facturen, in gesprekken met kleine zelfstandige ben ik tot de conclusie gekomen dat zij hier ook gebruik van zouden willen maken, indien het betaalbaar is.

 

Maar er weinig tot geen mogelijkheid is voor kleinschalig.

 

Ik wil nu informatie verzamelen om na te gaan waar de nood is, wat de mening is, wat de ervaringen zijn van algemeen uithanden geven van kleine projecten.

 

Ik zou graag in gesprek gaan met de gene die hier ervaring mee hebben en mij hier al dan niet positief of negatief over willen vertellen.

 

 

Met vriendelijk groet, Marjolein

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Waardeer dit antwoord
De opdrachten die ik zou willen willen binnen halen zijn opdrachten betreffende collections/facturingen/first calls(betalingen)

 

Ik in het kort, van origine sinds jaar en dag credit collector, werkzaam bij de telecom provaider Belgie.

Zo te zien zijn je taalkeuzes ook Belgisch. Bij collections denk ik aan verzamelingen, niet aan inzamelingen of incasso's.

 

Mij kopregelsuggestie is dan ook: Ervaring met incasso voor kleine bedrijven?

 

Daar zal best vraag naar zijn, als je ook het hele traject kan begeleiden. Bied een lage instapbasis voor gewone facturering of verwerking van huurpenningen, schakel door naar reminders en zet 'm dan snel in volgende versnellingen van incasso, rechtszaak en tenslotte afdwinging. Geef heel duidelijk aan wat de kostenniveaus zijn en wie de rekening gepresenteerd krijgt.

 

Mijn ervaring: één op de zoveel honderd vereist dreiging met een incasso-advocaat. Het incasso-bureau sla ik helemaal over. Een call-center in Marokko zou me huiverig maken, tenzij de agents zuiver Holland (hoogvlaams of noordbrabants mag ook) spreken. Het nut van een callcenter lijkt me trouwens alleen van toepassing op specifieke deelmarkten, waar mensen mondeling herinnerd moeten worden aan hun verplichting.


Je mag ook abonnee worden als je kritisch leest! Follow the Money🤑  

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Maar volgens mij gaat dit niet over incasso maar over het overnemen van het "regulier nabellen" van nog niet betaalde facturen.

 

 

Zelf heb ik daar geen behoefte aan, het nabellen van openstaande posten doe ik gewoon zelf gezien mijn achtergrond als boekhouder heb ik daar ook geen moeite mee. uitsteden zou voor mij tegennatuurlijk voelen, maar er zijn heel wat ondernemers voor wie de drempel om te gaan "zeuren om geld" vrij hoog is..

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

als in cash collecton, collection wordt in de credit management branche in Nederland vaak gebruikt ter aanduiding van de fase voor de "harde incasso" ofwel feitelijk gewoon debiteurenbeheer en ik heb sterk de indruk dat het in dit topic over debiteurenbeheer gaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Beste, mijn dank voor julie reacties "excuus voor het taalgebruik" ik hoor al sinds jaar en dag alleen Frans en mijn Nederlands is daarbij ingeschoten.

Waarom Marokko; kosten zijn laag waardoor het goedkoper kan worden aangeboden, het is inderdaad de bedoeling het gehele traject af te handelen.

Te beginnen met een open list van klanten met openstaande saldo's

Het opmaken van een dossier en de daarbij behorende opvolging.

Bedoeling is om incasso te voorkomen, met inderdaad enkel en alleen Belgische en Nederlandse agenten.

Aantrekkelijk voor de kleine bedrijven is mijn visie "no cure no pay" natuurlijk moeten beide partijen er goed uitkomen maar een voor opgesteld cash target is bijv een van de " ideeen om de kosten goedkoopt houden.

 

Ik ben nu alle opties voor en tegens aan het nakijken.

Vandaar dat ervaring ideeen positief of negatief meer dan welcom zijn.

 

Het idee is ontstaan door dat ik als credit collector werk en mijn man zelfstandige is in de slotenmakerij, hij komt vaaker dan gewilt bij klanten die zonder sleutels staan en geen geld bij hebben, hij doet het werk en stuurd daarop een factuur.. helaas gebeurd het steeds vaker dat hij een incasso moet inschakkelen om het geld te krijgen "dit is niet fijn" ...

 

Een goedekopere oplossing zou zijn, eens in de zoveel tijd alle open facturen bij een en dit uit te besteden door "goede agenten"

 

Vertrouwen is een groot goed dat begrijp ik!

Maar zodoende mijn zoektocht al voor ik ergens aan begin!

 

Heeft u vragen aan mij, stel ze gerust!

 

Mvg Marjolein

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Wie is er online?

    Er zijn 14 leden online en 157 gasten

    Bekijk volledige lijst    
  • Ook interessant:

  • Ondernemersplein



NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké