• 0

Top product en nu vermarketen?

Hallo allemaal,

 

Vandaag mijzelf aangemeld op HigherLevel. Ik wil graag vanuit meerdere oogpunten een visie op ons 'probleem'... Een jaar geleden hebben wij een product ontdekt in Amerika wat nog niet op de Nederlandse markt verkrijgbaar is. Niet qua samenstelling, maar ook niet qua uitvoering.

 

StainAway is geboren. Jawel, een vlekverwijderaar. Een wonderlijke vlekverwijderaar. Kennen jullie een middel waar je zonder een wasmachine direct je vlek uit kleding of andere stoffen haalt? wijnvlekken, vetvlekken, bramen, frambozen en much more!

 

Nee er ontstaat geen gat in je kleding en de kleur blijft bestaan;) Er zitten namelijk geen chemicaliën in of peroxiden.

Op onze site kan je zien hoe we het in de markt zetten met onze trendy flesjes. (mee te nemen voor onderweg of voor in je keukenkastje).

 

En dan nu onze 'issue'... OP braderieën, waar we lokale bekendheid mee willen genereren slaat het als een gek aan. Echter als ik het product wil aanbieden aan bijvoorbeeld wijnhandelaren, horeca etc(mooie doelgroep) dan slaat dit niet echt aan. Mensen zien alleen een 'product 'heb ik het idee en niet de meerwaarde... Nu kan het liggen aan de manier hoe wij benaderen, echter dit is op verschillende manieren geprobeerd. Filmpjes, ftf bezoeken, ludieke mails, formele mails etc...

 

heeft iemand een tip hoe je met zo'n product de markt kan veroveren?

Het is immers het beste idee van Nederland;)

 

Thanks,

 

Groet,

 

Martijn

www.stainaway.nl

 

[verandeirng: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik het aantal voorbehouden en disclaimers

 

Echter als ik het product wil aanbieden aan bijvoorbeeld wijnhandelaren, horeca etc (mooie doelgroep) dan slaat dit niet echt aan.

Als ik het aantal voorbehouden en disclaimers op je website zie, dan kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Het werkt, behalve ... en niet ... en je moet voorzichtig zijn met ...

 

Als het fout gaat zijn er voldoende mogelijkheden om te zeggen dat het aan mij ligt en niet aan het product ...

 

Nee er ontstaat geen gat in je kleding en de kleur blijft bestaan;)

Maar dan moet ik eerst een testje doen of het materiaal wel "kleurecht" is. Ik bedoel maar.

 

Op braderieën, waar we lokale bekendheid mee willen genereren slaat het als een gek aan.

Vermeld je in je praatje dan ook al die voorbehouden? Laat je bijvoorbeeld ook een stukje vloerbedekking met een grijze vlek zien ("dit gebeurt er als u het sop niet goed uitspoelt, dus daar moet u wel heel goed op letten")?

 

Mensen zien alleen een 'product 'heb ik het idee en niet de meerwaarde...

Of ze zien voornamelijk een aantal risico's. Aansprakelijkheid, ontevreden klanten?

 

Ik had willen kijken hoe je garantie en aansprakelijkheid in je algemene voorwaarden hebt opgenomen, maar dat linkje geeft een page-not-found melding.

Link naar reactie
  • 0

StainAway is geboren. Jawel, een vlekverwijderaar. Een wonderlijke vlekverwijderaar. Kennen jullie een middel waar je zonder een wasmachine direct je vlek uit kleding of andere stoffen haalt? wijnvlekken, vetvlekken, bramen, frambozen en much more!

Zolang je de wereld aanspreekt als een standwerker wordt je ook behandeld als een kermisattractie.

 

Niet één...., niet twéé voor die tien eurootjes.... maar speciaal voor mevrouw en omdat vandaag het zonnetje schijnt en mijn kinderen een eigen weekendbaantje hebben krijgt u er vandaag..... drié voor tien euro. Met gratis applicatespons in een wergwerpzakje.

Klinkt als een top product toch? ::)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik had willen kijken hoe je garantie en aansprakelijkheid in je algemene voorwaarden hebt opgenomen, maar dat linkje geeft een page-not-found melding.

 

Algemene voorwaarden of niet, vraagsteller is importeur van goederen van buiten de EU en dus per definitie productaansprakelijk. De importeur wordt voor de EU beschouwd als de feitelijke fabrikant (en die directe schade en gevolgschade kun je ook in voorwaarden niet uitsluiten of beperken)

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Maar afgezien van marketingtechnische aspecten:

 

Als consument vind ik het toch klinken (" zonder een wasmachine direct je vlek uit kleding ") als iets dat je niet te diep moet inademen als je volgende Kerst wil meemaken en ook niet op je goede pak moet willen smeren.

 

Dus volgens mij gaat het om: betrouwbaarheid (of liever gezegd gebrek aan).

 

 

Link naar reactie
  • 1

Of het nu werkt of niet, ik verkoop wijn (en andere alcoholica). Voor schoonmaakmiddelen moet je niet bij mij zijn.

 

Horeca is dan een andere uitdaging, daar wordt de wijn genuttigd en ontstaan als het fout gaat vlekken. Kan je kleine proefflesjes maken? Langs gaan en demonstreren en dan een proefflesje achterlaten, is het flesje op en werkt het goed, dan bestelt men een nieuwe.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kijkend naar het filmpje op de website zie ik alleen maar verse vlekken die met het product verwijderd worden, daar zijn toch volop tips en trucs voor om dat voor elkaar te krijgen. Om dan veel geld uit te geven voor een product wat achteraan in het kastje komt en net niet te vinden is op het moment dat er een vlek ontstaan. De gemiddelde consument zal uitwijzen, of het een succes wordt.

 

Daarmee geef ik geen waarde oordeel over je product, maar puur een oordeel over de toepasbaarheid ervan.

 

Link naar reactie
  • 0

.................. Echter als ik het product wil aanbieden aan bijvoorbeeld wijnhandelaren, ......

 

Als je wijn verkoopt voelt het waarschijnlijk heel onnatuurlijk om een schoonmaakmiddel aan te bieden.

Om 2 redenen:

- Schoonmaakmiddelen bewaar je gescheiden van voedsel/drank, omdat het 'chemisch' is.

- "Ik heb hier een hele mooie fruitige, half zoete wijn, MAAR PAS OP DAT JE GEEN VLEKKEN MAAKT. Daar heb ik ook een oplossing voor, btw." (Maw, het vlekverhaal leidt af van het 'genot' dat de wijnhandelaar wilt verkopen.)

 

Nu kan het liggen aan de manier hoe wij benaderen, echter dit is op verschillende manieren geprobeerd. Filmpjes,...

..............

 

Ik heb het YouTube-kanaal bezoek en de video bekeken.

Laat ik bij de video beginnen:

- de maximale resolutie is 240p, dat was de maximale resolutie van YouTube in 2007 of zo iets. De compressie ziet er niet uit en de video lijkt gelijk 'oud'. De beeldkwaliteit is oa door de compressie erg laag. Hierdoor is de kwaliteit die je uitstraalt laag.

- het geluid klinkt hol, in combinatie met de rolling shutter yello (dat gevoel alsof je de video door een golvend laagje water bekijkt, veroorzaakt door uit de hand te filmen) schreeuwt 'amateur'.

- de video heeft geen 'branding': geen logo, geen url

- een payoff en call to action ontbreken: de video stopt abrupt. Dit geeft 2 problemen: je eindigt met een natte mouw: dan is het niet te zien of de vlek echt weg is (de lage beeldkwaliteit werkt dan ook echt tegen je), waardoor je qua geloofwaardigheid een steek laat vallen en er is geen tijd voor de bovengenoemde branding. Je laat de kans liggen om de fles en de naam te laten zien en mensen aan te sporen om het op de website te bestellen.

 

In 3 maanden tijd heb je slechts 40 views op deze enige video.

Ik weet niet wat je hebt gedaan om het gezien te laten krijgen, ik zie dat het volgens de statistieken 3 maal is gedeeld toen het online werd gezet. Om views te krijgen moet je meestal meer dan dat. Anders kun je net zo goed een fles met een flyer in de oceaan gooien.

 

Zo zie ik bijvoorbeeld dat je in de titel en de omschrijving kansen laat liggen om de vindbaarheid te vergroten. SEO met goede titels, omschrijvingen en keywords werken ook in YouTube.

Bijvoorbeeld: Titel: Frambozenvlek verwijderen met Stainaway

Omschrijving: "Frambozen kunnen lelijke vlekken maken in kleding of tapijten. In deze video zie je hoe je een frambozenvlek eenvoudig kunt verwijderen met Stainaway. StainAway is een biologisch schoonmaakmiddel dat veel vlekken zonder wasmachine al kan verwijderen. Frambozenvlekken zijn geen reden meer om kleding weg te gooien. Zie http:.... voor meer in formatie."

Bovendien ontbreekt ook de URL van de website/bestelpagina in de omschrijving van de video, maar ook in het profiel van het videokanaal.

 

Daarnaast kun je video's ook interactief maken, zodat de kijker in de youtube-video zou kunnen klikken om direct naar de bestelpagina te gaan.

 

En zo zijn er nog een paar dingen die de vindbaarheid van video's kunnen vergroten en de uitstraling van het youtube-kanaal kunnen verbeteren.

 

Stel dat je dit doet met 10 goede video's over verschillende soorten vervelende vlekken, dan heb je een soort netwerk 'how to'-video's die mensen makkelijk kunnen vinden als ze een specifieke vlek hebben gemaakt en een oplossing googlen.

Als je dan ook nog een goede product-promo video hebt met enkele korte testimonials, heb je een solide basis voor videomarketing. :P

(En dan niet alleen om gevonden te worden, maar je hebt een hele serie die gedeeld kan worden als tips, gepost kan worden om blogs, etc.)

 

Nu heb je een, in mijn (professionele) mening, matige video online staan waar je niet veel effect van hoeft te verwachten.

 

Een topproduct moet je ook gewoon 'top' communiceren.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.