• 0

Wat kost het bedrijf een salaris ECHT ?

Hallo,

 

Ik weet niet helemaal zeker of dit het goede forum onderdeel is, maar ik hoor het anders graag.

 

Ik ben bezig om een begroting te maken van alle kosten na een mogelijk overname zodat ik natuurlijk nu al een beetje kan voorspellen hoe het financieel er straks uitziet. Onderdeel hiervan is natuurlijk mijn eigen DGA salaris, en het salaris van 1 personeelslid (oud-eigenaar die nog tijdelijk betrokken zal blijven).

 

Mijn vragen zijn nu:

 

1. Stel het DGA salaris is 65k, wat 'kost' dit het bedrijf nu ECHT ?

2. Is er onderscheid tussen de 'kosten' van het DGA salaris en dat van personeel ?

 

Er is sprake van WBSO mogelijkheid, dit heeft natuurlijk invloed op de loonheffing, maar laat ik

nu even nog buiten beschouwing.

 

Hopenlijk kan iemand mij tips geven waar ik mee kan rekenen zodat ik een beter inzicht kan krijgen

in deze 'kosten'.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een DGA salaris van 65.000 (incl. vakantietoeslag) kost de BV écht 65.000.

 

Voor een "gewone" werknemer is het anders: Het is een klein beetje afhankelijk van de sector (en als er een pensioenregeling/CAO is kan het beduidend meer zijn), maar normaal gesproken kost een salaris van rond de 40.000 (incl. vakantietoeslag) de BV 15-16% meer dan deze 40.000 (dus iets meer dan 46.000).

Link naar reactie
  • 0

Voor een "gewone" werknemer is het anders: Het is een klein beetje afhankelijk van de sector (en als er een pensioenregeling/CAO is kan het beduidend meer zijn), maar normaal gesproken kost een salaris van rond de 40.000 (incl. vakantietoeslag) de BV 15-16% meer dan deze 40.000 (dus iets meer dan 46.000).

Helemaal correct, alleen zijn de percentages van de sociale verzekeringspremies de laatste jaren wel wat gestegen. Bij de sectoren met de laagste werkgeverslasten (oa zakelijke dienstverlening 2, de oude BV 45) reken ik (*) in 2016 met 17,5%, en voor veel overig sectoren 20-25%. Zie ook de gemiddelde werkgeverslasten per sector in 2015

 

(*)= o.a. voor mee te verzekeren werkgeverslasten in ziekteverzuimverzekeringen

 

Wellicht ten overvloede: dit zijn percentages die gelden tot het SV-premiejaarloon (2016: € 52.763,-). Voor salarisdelen die daarboven liggen betaal je geen sociale verzekeringspremies (maar eventueel wel premies aanvullende verzekeringen als je dit arbeidsvoorwaardelijk bent overeengekomen)

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Helemaal correct, alleen zijn de percentages van de sociale verzekeringspremies de laatste jaren wel wat gestegen.

 

In dit geval had ik een simulatie gedaan voor sector 35 met premies 2016.

Dus daar geldt toch echt 15-16% in 2016. Uiteraard zonder pensioen e.d.

 

Maar sommige sectoren kunnen natuurlijk duurder zijn, dat wel.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bij de sectoren met de laagste werkgeverslasten (oa zakelijke dienstverlening 2, de oude BV 45) reken ik (*) in 2016 met 17,5%

Dan zit je denk ik toch al gauw een procentpunt te laag inmiddels. Als ik alles bij elkaar tel, dan betaal ik 18,65% (ook een "BV 45"). Nu is het wel zo dat ik de WGA-premie niet voor de helft op de werknemers verhaal. Maar zelfs al zou je dat wel doen, dan kon ik nog steeds boven de 18,35% uit.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Ik meen ooit eens iets gehoord te hebben over plafonds in deze percentages.

Ik meen ooit iets geschreven te hebben over plafonds in deze percentages: ;D ;D

Wellicht ten overvloede: dit zijn percentages die gelden tot het SV-premiejaarloon (2016: € 52.763,-). Voor salarisdelen die daarboven liggen betaal je geen sociale verzekeringspremies

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Bij de sectoren met de laagste werkgeverslasten (oa zakelijke dienstverlening 2, de oude BV 45) reken ik (*) in 2016 met 17,5%

Dan zit je denk ik toch al gauw een procentpunt te laat inmiddels. Als ik alles bij elkaar tel, dan betaal ik 18,65% (ook een "BV 45")

Ik reken (voor verzuimverzekeringen) met salarissen die deels ook boven de SV loongrens liggen (tot max € 100.000,-), vandaar dat mijn gemiddelde percentage over de gehele loonsom iets lager is.

 

In dit geval had ik een simulatie gedaan voor sector 35 met premies 2016.

Dus daar geldt toch echt 15-16% in 2016.

Ok, dat is nieuw voor mij. Zo te zien zijn de WHK-premies van Gezondheid erg laag, lager dan Zakelijke dienstverlening zelfs!

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.