Ik weet niet helemaal zeker of dit het goede forum onderdeel is, maar ik hoor het anders graag.
Ik ben bezig om een begroting te maken van alle kosten na een mogelijk overname zodat ik natuurlijk nu al een beetje kan voorspellen hoe het financieel er straks uitziet. Onderdeel hiervan is natuurlijk mijn eigen DGA salaris, en het salaris van 1 personeelslid (oud-eigenaar die nog tijdelijk betrokken zal blijven).
Mijn vragen zijn nu:
1. Stel het DGA salaris is 65k, wat 'kost' dit het bedrijf nu ECHT ?
2. Is er onderscheid tussen de 'kosten' van het DGA salaris en dat van personeel ?
Er is sprake van WBSO mogelijkheid, dit heeft natuurlijk invloed op de loonheffing, maar laat ik
nu even nog buiten beschouwing.
Hopenlijk kan iemand mij tips geven waar ik mee kan rekenen zodat ik een beter inzicht kan krijgen
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
alfredbos
alfredbos
Hallo,
Ik weet niet helemaal zeker of dit het goede forum onderdeel is, maar ik hoor het anders graag.
Ik ben bezig om een begroting te maken van alle kosten na een mogelijk overname zodat ik natuurlijk nu al een beetje kan voorspellen hoe het financieel er straks uitziet. Onderdeel hiervan is natuurlijk mijn eigen DGA salaris, en het salaris van 1 personeelslid (oud-eigenaar die nog tijdelijk betrokken zal blijven).
Mijn vragen zijn nu:
1. Stel het DGA salaris is 65k, wat 'kost' dit het bedrijf nu ECHT ?
2. Is er onderscheid tussen de 'kosten' van het DGA salaris en dat van personeel ?
Er is sprake van WBSO mogelijkheid, dit heeft natuurlijk invloed op de loonheffing, maar laat ik
nu even nog buiten beschouwing.
Hopenlijk kan iemand mij tips geven waar ik mee kan rekenen zodat ik een beter inzicht kan krijgen
in deze 'kosten'.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52409-wat-kost-het-bedrijf-een-salaris-echt/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag