Het werk in de bv droogt op en er valt weinig geld meer te verdienen.
Een ex-collega van me denkt dat er nog wel wat van te maken is.
Ik wil hem dan ook aanstellen als directeur, maar wel om te beginnen met 0 euro. En afhankelijk van prestaties gaat dat omhoog, via contract. Ik ben aandeelhouder.
Hiervoor hoef ik geen toestemming te vragen aan de belasting als het goed is? Er is immers geen DGA.
Draagt hij bestuurdersaansprakelijkheid?
Ik zelf zal op de achtergrond blijven. En wat gebeurd er eigenlijk als hij over een tijdje ontslag zou nemen? Zit de BV dan zonder directeur? Kan dat uberhaupt?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ZakenVragen
ZakenVragen
Het werk in de bv droogt op en er valt weinig geld meer te verdienen.
Een ex-collega van me denkt dat er nog wel wat van te maken is.
Ik wil hem dan ook aanstellen als directeur, maar wel om te beginnen met 0 euro. En afhankelijk van prestaties gaat dat omhoog, via contract. Ik ben aandeelhouder.
Hiervoor hoef ik geen toestemming te vragen aan de belasting als het goed is? Er is immers geen DGA.
Draagt hij bestuurdersaansprakelijkheid?
Ik zelf zal op de achtergrond blijven. En wat gebeurd er eigenlijk als hij over een tijdje ontslag zou nemen? Zit de BV dan zonder directeur? Kan dat uberhaupt?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52423-ex-collega-inhuren-als-directeur-van-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag