• 0

reclame maken voor taboe onderwerp

Hoi!

 

Ik heb sinds een klein jaar een coachingpraktijk voor mensen met relationele en seksuele problemen en ben sinds een maand trotse auteur/uitgever van een boek over hoe je de sleur uit de slaapkamer kunt weren. Via huisartsen komen de meeste clienten bij mij terecht. Toch gaat dit erg langzaam en om meer clienten te krijgen zou ik graag meer bekendheid willen creëren. Ik weet alleen niet goed hoe ik dit kan doen. Relationele en seksuele problemen liggen bij veel mensen gevoelig. Zelfs bekenden van mij liken liever niets over mijn praktijk op hun Facebooksite, omdat ze geen opmerkingen over hun eigen situatie willen krijgen of omdat ze ook eigen collega's op hun social media hebben. Een flyer bij de plaatselijke supermarkt wegleggen mag niet omdat het over seks gaat. Bij de start van mijn bedrijf wilde de lokale kranten er om dezelfde reden geen artikel aan wijden. Hebben jullie ideeën hoe ik toch reclame kan maken en veel mensen kan bereiken zonder dat schaamtegevoel/ongemakkelijke gevoel bij mensen op te roepen?

 

Met vriendelijke groet

Joyz

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Goedele Liekens heeft met hetzelfde thema (seks therapeut) jaren geleden al heel wat bereikt. Op zich moet je dus niet direct het probleem zoeken in het taboe onderwerp. Al zal dat in kleine gemeenten/dorpen nog wel zo zijn. Dan is verhuizen misschien een optie?

Maar wellicht moet je het anders benoemen? Relatietherapeut. Ook zou je i.p.v. 1-op-1 (stellensessies) ook na kunnen denken of je bijv. als nevenactiviteit sexuele voorlichting wilt/kunt geven op scholen, bij (kerk)verenigingen en/of andere instituten?

Je hoeft ook niet direct een FB-pagina te maken. Zorg in ieder geval wel dat je goed vindbaar bent en een website hebt met de juiste informatie. Mensen die op zoek zijn naar relatietherapie op het gebied van seks, zullen zich op internet wel gaan verdiepen alvorens ze overal rond gaan vragen of iemand nog een goede weet. Én misschien zal free publicity niet zo'n vaart lopen, dan zou je nog wel kleine advertentieruimte kunnen kopen bij regionale en/of landelijke magazines. Óf in zowel vrouwen- als mannenbladen, bijv. Libelle, Margriet, Viva, Voetbal Internationaal, Men's Health, AutoWeek e.d. wat bellen of ze geïnteresseerd zijn in een interview voor het blad met jou, de toestandkoming van je boek en zodoende in die bladen terecht te komen?

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
Relationele en seksuele problemen liggen bij veel mensen gevoelig. Zelfs bekenden van mij liken liever niets over mijn praktijk op hun Facebooksite, omdat ze geen opmerkingen over hun eigen situatie willen krijgen of omdat ze ook eigen collega's op hun social media hebben.
Er is een tijd en een plaats. We hebben nu bijna 50 jaar sexuele revolutie achter de rug, via de NVSH naar Goedele Liekens. Zo taboe is het helemaal niet.

 

Maar om nou op Facebook een sexualiteitscoach te gaan liken is misschien teveel gevraagd.

 

De Goedele-weg is via verhaaltjes. Die zijn like-able. Je kan natuurlijk op hardcore kruistocht gaan. Verder waar Liekens stopte. Maak Joyz de signatuur van een happier sexleven. Dan begin je met een smalle basis, maar kan je misschien zieltjes winnen.

 

Of ontdekken dat het aan inlevingsvermogen scheelt. Jij bent de expert. Waarom willen mensen hun sexleven (of gebrek daaraan) niet delen op social media en waarom zouden ze dat wel moeten doen?

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Humor?

 

Op de VRT (Belgische tv) heb je het amusementsprogramma "mag ik u kussen". Drie mannen proberen een vrouw verbaal te 'verleiden'. Een onderdeel is 'indirecte verleiding'. Haak hier via twitter of andere social media op in. Idem voor "spuiten en slikken" op BNN.

 

Toevoeging: uiteraard met een 'luchtig' profiel op de social media. 'Dokter Corrie' voor volwassenen?

Link naar reactie
  • 0

Dat je binnen een uur al vier inhoudelijke reacties hebt op een ondernemersforum laat toch wel zien dat het met dat taboe wel meevalt.

 

Maar je Facebook punt snap ik wel. Een kennis van mij is een coachingspraktijk voor echtscheidingen gestart en zij wilde natuurlijk ook graag dat ik haar pagina zou Liken. Dat ziet er op mijn tijdlijn toch wel vreemd uit, misschien.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Dat je binnen een uur al vier inhoudelijke reacties hebt op een ondernemersforum laat toch wel zien dat het met dat taboe wel meevalt.

Om je stelling verder te onderbouwen: ik ben zo hooggevoelig dat ons genot ultiem is maar we willen dat moment graag langer laten duren dan 15 seconden.

 

Niet ver van de waarheid.

 

Nu een boodschap en kanaal bedenken die een bredere doelgroep aanspreekt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dankjulliewel voor de reacties! Hier hebben mensen inderdaad minder moeite met het onderwerp al ligt de nadruk van mijn vraag natuurlijk wel op hoe kan ik het beste reclame maken en niet op hoe los ik jullie problemen op ;)

Jullie adviezen zijn nuttig!

Media aandacht krijgen is natuurlijk super. Al had ik gehoord van kennissen dat het erg moeilijk is om media te overtuigen dat ze aandacht aan jou moeten besteden en niet aan al die andere 1000 mensen die hen benaderen. Hier zal ik dus met een heel goed punt moeten komen.

Humor heb ik ook aan gedacht. Af en toe een ludieke actie spreekt me ook aan. Maar ik vraag me af of ik niet alsnog een verkeerde uitstraling/doelgroep krijg als ik dat te veel doe.

Mijn website hou ik constant in de gaten op hoe hij het doet en wat ik zou kunnen verbeteren. Dit zal ik ook zeker blijven doen.

Als ik het goed begrijp moet ik dus eigenlijk goedele liekens gaan bestuderen en kijken hoe zij aandacht genereert?

Link naar reactie
  • 0

Goedele is erg sympathiek en weet taboe-onderwerpen bespreekbaar te maken. Door haar status. Denk dat je die eerst op moet bouwen.

 

Waar ik op doelde is een tweede (kant van je) persoon op social media. Luchtig inhaken op actuele onderwerpen en daarna de serieuze kant in je praktijk. Dat hoeft niet per definitie een verkeerde uitstraling te hebben. Politici zitten ook met humor op twitter... 'Bijvangst' door het bereik van zulke media krijg je uiteraard wel. Maar die filter je eenvoudig weg. Ieder bedrijf krijgt belletjes / mailtjes van niet interessante klanten personen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De verwijzing op de bedrijf of organisatiepagina in je HL-profiel is onjuist. Ik zat stiekem even te kijken. ;)

 

Als het dan over personal branding gaat is een naamsite misschien wel verstandiger. Of heb je naamgenoten?

 

Een coach is doorgaans iemand die ergens met zijn ogen bovenop zit of staat. Misschien dat dat ook nog afschrikt. De benadering van mannen en vrouwen en verschillende groepen zou naar mijn eerste idee ook kunnen verschillen. Dimensies te over.

 

Social media waar mensen in hun sociale of professionele omgeving aan deelnemen werken begrijpelijkerwijs minder, maar je zou bijvoorbeeld ook een eigen forum kunnen overwegen. Extra drempel met registratie, maar meer veiligheid.

 

Of toch kiezen voor eufemismen. Intimiteitscoach (intiemcoach) vind ik dan een mooie (.nl lijkt geparkeerd en ongebruikt). Romantiekcoach wijkt misschien veel en is nog voorzichtiger. Manvrouwcoach op basis van rollengedachte?

 

Seksuoloog vind ik persoonlijk al een moeilijk woord, seksualiteitscoach of therapeut al helemaal! In de gedachte dat deze weerstand kunnen oproepen bij een of beide partners. Of juist volop het onderwerp gaan zitten als sex-/sekspartnercoach.

 

Waarom verkoop je het boek niet zelf online? Dit lijkt me een gemiste kans voor direct klantcontact, al zou ik boekverkoop en consults strikt gescheiden houden! Hetzelfde geldt voor het ontbreken van een afhaalmogelijkheid en lezingenlandingspagina. Een maandelijkse blog lijkt me ook kansrijk.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Adverteren via de kabelkrant, lokale nieuwssites en bioscoopreclame zou een idee kunnen zijn. Ze zullen je vast niet overal weigeren, toch? :)

 

Of misschien adverteren via YouTube-prerolls, retargeting, Facebook of Google AdWords. Je doelgroep is ergens, je moet alleen nog uitzoeken hoe je die het beste kunt bereiken.

 

Jammer dat Valentijnsdag net is geweest, maar je had daar best iets leuks mee kunnen doen. Bijvoorbeeld een wedstrijd organiseren dat mensen hun geliefde kunnen bestempelen als 'ideale geliefde' of iets dergelijks. Met zo'n event kom je makkelijker in de publiciteit en dat zal de lokale krant ook niet zomaar weigeren.

Ik doe als (SEO-)copywriter leuke klussen voor leuke bedrijven: http://www.hardcopy.nl.

Link naar reactie
  • 0

Seksuoloog vind ik persoonlijk al een moeilijk woord, seksualiteitscoach of therapeut al helemaal! In de gedachte dat deze weerstand kunnen oproepen bij een of beide partners.

Lees de blog en je ziet dezelfde afstandelijke beschrijvende benadering. De restauratie van een relatie (of verbouwing van een individueel sexleven) is voor veel mensen ook een emotionele zaak, dus er mag meer empathie in, meer warmte, meer humor. Een droge boodschap heeft soms communicatieve glijmiddelen nodig. Probleem is dat de stijl van communiceren verwant is aan de stijl van coachen, en wellicht helemaal geen bewuste keuze.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Oh, dat is ook wel prettig om te weten dat de contactpagina en blog bij mij in ieder geval onder mijn onderbalk verdwijnen zonder scrollmogelijkheid. Ik had deze dus werkelijk niet gezien.

 

Dat boek zit ook wel ver weggestopt op de site. Maak dat ook eens wat fysieker én menselijker met een paar extra foto's opengeslagen op een nachtkastje (of twee partners die dat samen op de bank of in bed lezen) en met een leesbare blurb op de achterzijde. Zomaar tips van een niet-expert.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

- Als je een originele invalshoek hebt dan kan je mogelijk een tijdschrift zoals Flair, Feeling, Psychologie,... contacteren met de vraag om een gastartikel te schrijven?

 

- Mogelijk is Twitter iets laagdrempeliger dan Facebook? Elke dag een tweetje is misschien gemakkelijker te doen voor jouw en voor de lezer?

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Vanavond vreemdgaan? Met de seksualiteitscoach?

Zou toch adviseren om de toon van de communicatie aan te laten sluiten bij de stijl van coachen en persoonlijkheid van de coach. Tenzij je vooral pubers en perverts wil aanspreken. Dit is een behoorlijk taal- en toongevoelig domein.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ja, natuurlijk, was in reactie op de bovenstaande reactie en inhaker op een zekere, schreeuwerige reclame van een datingsite en actuele navolging door Vivera. En zie dan ook mijn volledige, eerdere reactie waaruit je quote.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Interessante probleemstelling!

Ik heb hier 1,2,3 geen 'oplossing' voor.

Op facebook is het 'probleem' dat de connectie zichtbaar is voor anderen. Dat zal op andere Social Media ook al gauw zo zijn. Er zijn toch ook wel fora, waar mensen onder een pseudoniem komen, waar ook seksgerelateerde onderwerpen worden besproken? Dat houdt het enerzijds in de taboesfeer, maar de (betrekkelijke) anonimiteit maakt het aangaan van een dialoog wel makkelijker.

Nadeel is dat je moet kijken hoe je een conversatie aankunt gaan zonder enerzijds helemaal gratis consults te geven en anderzijds als spammer over te komen.

 

Ik denk dat je, zoals anderen al aangaven, kunt kijken naar wat je als blogger kunt delen om zo een expert-status op te bouwen. Dat hoeft niet alleen maar over verbetertips te gaan, maar kan ook over allerlei onderzoeken gaan over het verband tussen intimiteit, geluk en gezondheid.

De kunst is om dan het juiste platform te kiezen: waar kun je jouw doelgroep het makkelijkst bereiken?

 

De 3e optie is 'ouderwets' adverteren voor jouw diensten en/of boek.

Maar dat kan inderdaad ook modern via youtube, google of facebook. Bij facebook heb je dan weer het probleem dat bijna niemand het zal liken. Bij YouTube kun je mensen 'in de video' naar de website leiden.

 

Wel flauw trouwens van de lokale media.

Dat kan liggen aan de lokatie (en de lokale 'morele code'), de journalist, de redacteur of aan de vorm waarin je jezelf aan hen hebt gepresenteerd. Allicht kun je toch kijken hoe er wel over geschreven kan worden?

Mijn ervaring is dat niet ieder persbericht geplaatst wordt en dat je juiste vorm echt een verschil maakt. Het moet altijd nieuwswaardig zijn, maar voor de lokale krant moet je vaak ook even de 'lokaliteit' benadrukken. Vaak drukken ze het niet eens af als de plaatsnaam ontbreekt in het persbericht (of de titel). "Huppeldepupse coach maakt stellen in het hele land weer gelukkig" (ofzo) bevat plaatsnaam, maakt nieuwsgierig en legt het 'probleem' toch buiten de stad. (Ik kan niet beloven dat dit werkt, btw..)

 

PS.

Op jouw website staat: "“Na het afronden ..... help ik", hierdoor klinkt het als een voornemen.

Als je 'Na' verandert in 'Sinds' is het ineens iets wat je nu al doet. :)

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 287 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.