• 0

Zakelijke bankrekening voor Ltd verkrijgen

Ik loop al enige tijd tegen muren.

sinds jan.2016 heb ik een LTD vele banken doen geen zaken met LTD,

waardoor ik nu niet verder met mij zaak kan.

ik heb ostrea.uk benaderd advies telefonisch gehad,

die raden me aan om bij de DBcard of KNAB (prive deze koppelen op je webshop), en Cardgate te gaan.

vandaag de zoveelste afwijzing.

 

wie kan me helpen ik weet niet meer wat ik moet doen.

mij me internetkassa ( mollie) (Cardgate) wordt ik afgewezen omdat ik geen zakelijke rekening heb.

leg je uit dat de banken in NL geen LTD accepteren. en dat je op advies van Ostrea KNAB bank moest nemen. maar onder tussen kom ik steeds verder weg te zakken.

wie weet wat ik kan doen.

ik sta netjes in de KVK ingeschreven,

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Via google kwam ik hier te recht, en gelijk account aangemaakt.

en dit probleem waar ik tegen aanloop hier gepost.

 

hoor ook dat banken de LTD klanten afdwingen om BV eenmanszaak te nemen.

 

maar wat moet ik nu doen.

ik heb me zaak lopen sta netjes ingeschreven in de KVK.

enige die boel belemmerd is de bank die geen zaken doet met LTD

Link naar reactie
  • 0

sinds jan.2016 heb ik een LTD vele banken doen geen zaken met LTD, waardoor ik nu niet verder met mij zaak kan.

Wat is het probleem ... met een (Engelse) Ltd kan je toch ook een (Engelse) bankrekening openen? Gebruik anders een Paypal-account voor je webshop.

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Heb je al in de lijst met zoekresultaten gekeken of daar een oplossing voor je tussen zit? Ik geef toe, het is even lezen, maar heb je dat al gedaan? Er zijn blijkbaar meer mensen met dat probleem.

 

Ik heb geen verstand van jouw problematiek, maar het eerste dat ik doe als ik ergens tegenaan loop is kijken of er op dit forum al eens iets soortgelijks voorbij is gekomen en welke mogelijke oplossingen zijn aangedragen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vergeet, anno 2016, een Nederlandse bankrekening met een Engelse Ltd.

 

optie 1: Open een zakelijk PayPal-account en koppel dat aan Mollie betaaldiensten.

 

optie 2: open een Engelse bankrekening (als het een Engelse Ltd betreft) en koppel dit aan Mollie betaaldiensten.

 

Dat zegt Mollie hierover:

"Ook buitenlandse bedrijven kunnen van onze betaaldiensten gebruik maken. De enige voorwaarden zijn dat het bedrijf staat ingeschreven bij het handelsregister van het desbetreffende land, en dat er gebruik wordt gemaakt van een zakelijke bankrekening.

 

Wij betalen normaal gesproken uit middels SEPA overboeking. Indien het betreffende land zich buiten het SEPA-gebied bevindt, maken wij gebruik van wereldoverboeking. De enige voorwaarde hierbij is dat het minimale tegoed 50 Euro is."

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

goede morge,

Zo hoe u me advies gaf paypal account gemaakt maar nu komt de volgende.

Bij een paypal moet je bankrekening toevoegen, die op nasm can bedrijf staat.

 

Dus kom weer in het cirkeltje van bankrekening nodig,

 

Weet iemand andere iets mijn moed zak langzaam weg, door dat ik tegen muren loop omdat ik ltd heb en NL banken niet samen werk ermee.nl

 

Link naar reactie
  • 0

Heb een tijdje in de UK gewoont en weet dat de Britse banken ook niet altijd even makkelijk zijn.

Ze wilde voor het openen van een rekening destijds een Britse gas/electra rekening als "proof of address" hebben.

Best lastig als je -vanwege de hoge huren daar- een huis met anderen deelt, en de boel niet op jouw naam staat.

Maar wellicht dat het soepeler gaat als je het regelt via een bedrijf dat het oprichten van Ltd faciliteert.

 

Daarentegen was het openen van een Nederlandse rekening voor een Britse Ltd bij postbank/ING geen probleem, maar zal tegenwoordig wel anders kunnen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Daarentegen was het openen van een Nederlandse rekening voor een Britse Ltd bij postbank/ING geen probleem, maar zal tegenwoordig wel anders kunnen zijn.

Dankzij de uitstekende indexatie & notificaties van Google heb je met dit bericht nu zelfs het ING Webcare team op HL wakker geschud, dus wellicht dat die daar uit eerste hand op kunnen reageren ;D

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Dankzij de uitstekende indexatie & notificaties van Google heb je met dit bericht nu zelfs het ING Webcare team op HL wakker geschud, dus wellicht dat die daar uit eerste hand op kunnen reageren ;D
Het eerste én enigste bericht van dit ING Webcare Team (als lid aangemeld op 11-11-2010) dateert van 11 november 2010, om 14:25. Ik zou mijn hoop daar niet op willen vestigen. 8)

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

is het voor klanten niet vervelend om een bedrag ov er te maken naar een engelse bank?

TS wil betalingen via een payment service provider ("Internet kassa") accepteren.

Klant doet dus bijvoorbeeld een iDeal betaling aan de PSP, en de PSP zorgt ervoor dat bijvoorbeeld eens per week het totaal bedrag van de transacties overgemaakt wordt.

Link naar reactie
  • 0

is het voor klanten niet vervelend om een bedrag ov er te maken naar een engelse bank? Zitten daar geen kosten aan verbonden?

ik kan me nog een overmaking herinneren naar een Duitse firma, die mee daarom een rekening in NL had geopend.

Voor de betaler van het bedrag zijn er geen extra kosten aan verbonden (anders dan de normale binnenlandse tarieven), zolang het bedrag maar minder dan een halve ton is en in euro wordt overgemaakt. Dat geldt voor overmakingen binnen het hele SEPA-gebied (ook als het desbetreffende land op zich niet zelf de euro als valuta hanteert).

 

Dat een Duits bedrijf dáárom een Nederlandse rekening heeft geopend, lijkt me onwaarschijnlijk. Het klinkt zelfs als een stap terug in de tijd. Ook om de transactietijd te verkorten hoef je het eigenlijk niet meer te doen, omdat valutering van meer dan 1 werkdag al een paar jaar geleden is verboden.

 

Het enige waar de vragensteller waarschijnlijk tegen aan gaat lopen - zodra hij een Engelse (ponden)rekening heeft geopend - is dat hij zelf omreken- en valutakosten voor z'n kiezen krijgt, als er eurobedragen worden overgemaakt op die rekening. En boekhoudkundig zal hij misschien steeds het pondensaldo moeten omrekenen naar euro (tenzij hij een eurorekening in het VK weet te openen).

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

richard, het omzette kost meer dat heb ik bij de KVk vandaag lopen uitzoeken.

 

Begrijp uit je verhaal dat het om een net opgericht bedrijf gaat.

Wat valt er dan allemaal om te zetten?

 

Lijkt me eerder een kwestie van de Ltd uitschrijven (10 GBP administratiekosten), en je als nieuwe eenmanszaak bij de KVK aanmelden...

Link naar reactie
  • 0

Ook onze Limited loopt tegen muren op, als het om het openen van een zakenrekening gaat in Nederland. Wij doen veel zaken met het verre buitenland (o.a. Midden Oosten) en zodra je Zevenaar of Hazeldonk voorbij bent, kent geen hond meer de BV-rechtsvorm. We zijn een gevestigd bedrijf, een consultancy met een gerennomeerde naam en al actief sedert 1992. Ook onze huisbank, toen we nog eenmanszaak waren de ABN-AMRO doet moeilijk. Ik kan mij iets voorstellen bij 'risico afdekking', maar dit maakt de gehele EU-opzet volkomen belachelijk. Engelse banken (o.a. RBS) weigeren ons ook, want hoewel wij geregistreerd staan in Cardiff UK, is het feit dat ons hoofdkantoor in Nederland staat aanleiding om ons te weigeren. Je houdt dit niet voor mogelijk in Europa anno 2016.

Iemand die een oplossing eerder heeft gevonden die wel werkt? Want wij verdommen het om een aparte BV op te richten, omdat de banken in NL weigeren om bedrijven met een grote groei in het buitenland tot hun klanten te willen rekenen. Nog even en we kunnen alleen maar lokale kaasboertjes financieren, want alles wat maar even afwijkt durven we niet meer aan. Nederland ondernemersland? Nog weinig van gemerkt om eerlijk te zijn.

Link naar reactie
  • 0
... wij verdommen het om een aparte BV op te richten, omdat de banken in NL weigeren om bedrijven met een grote groei in het buitenland tot hun klanten te willen rekenen.
Aan koppigheid hangt ook een prijskaartje.

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

het verwondert mij enigszins dat jullie met een bankrelatie van 20+ jaar deze problemen ondervinden.

 

het is bekend dat je als starter redelijk kleine kans hebt op acceptatie.

dat heeft vooral te maken met de (mede door europa) opgelegde eisen aan identificeren van klanten.

 

Bij bestaande klanten speelt dat probleem niet, hooguit zou je te maken kunnen krijgen met verhoogde kosten of andere eisen op bepaalde vlakken omdat jullie risicoprofiel wel toeneemt voor de bank.

 

weet je zeker dat je bank jullie aanvraag hebben behandeld als bestaande relatie? of zou het kunnen dat ze jullie aanvraag hebben behandeld als aanvraag van een nieuwe klant?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.