• 0

Boekhouder account gezocht voor een LTD

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb al poos lopen zoeken na boekhouder die ook ltd doet, enige wat je krijg te horen nee.

 

Wie kent er paar met schappelijk bedrag per maand, gezien ik ook gern startkrediet krijg,

En ik alles van me uitkering moet doen.

 

Ik ben geen boekhouder of adviseur zijnde, maar wel een tegenvraag.

 

Ook gezien je vorige vragen over een bankrekening, wat is de reden dat je een ltd bent gestart?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al poos lopen zoeken na boekhouder die ook ltd doet, enige wat je krijg te horen nee.

Op zich niet z'n probleem aangezien de feitelijke bestuurder van de Ltd woont en werkt in Nederland en alle activiteiten in Nederland worden uitgevoerd. De hoofdvestiging bevindt zich daardoor in Nederland en niet in het buitenland. Een postbus-Ltd in het buitenland is dus niet voldoende om als hoofdvestiging aldaar door het leven te gaan.

 

Dat betekent dat de buitenlandse BV, want dat is een Ltd eigenlijk, aan alle wettelijke regels die voor een Nederlandse BV gelden, moet voldoen.

 

Dat betekent ook dat het gebruikelijk loon voor de directeur-grootaandeelhouder (DGA) in 2016 € 44.000 bedraagt en betaal je in Nederland loonbelasting.

 

Dat laatste lijkt mij lastig voor een DGA met een uitkering.

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Op zich niet z'n probleem aangezien de feitelijke bestuurder van de Ltd woont en werkt in Nederland en alle activiteiten in Nederland worden uitgevoerd.

Hoewel de administratie en belasting in principe gelijk aan een BV is, moet het jaarverslag wel volgens de Britse regels.

 

Stelt niet veel voor, en is een kwestie van de cijfertjes van je balans in de juiste vakjes op de website van companieshouse invullen en op de verzendknop drukken. Vervolgens uitprinten en ook naar de KVK sturen.

Maar wellicht dat het gemiddelde administratiekantoor daar geen ervaring mee heeft en er niet aan wil beginnen.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Maar wellicht dat het gemiddelde administratiekantoor daar geen ervaring mee heeft en er niet aan wil beginnen.

...of niet meer aan wil beginnen. Een van de administratiekantoren waar ik wel eens mee samenwerk (regio Gooi) heeft vorig jaar afscheid genomen van alle Ltd-klanten: die leverden hem namelijk buitensporig veel controle-kosten op. Kosten die hij zelden kon doorbelasten (of die hij dan vervolgens niet betaald kreeg)

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.