• 0

KVK inschrijving, BTW, wel of geen ondernemer ....

Hallo,

 

Heb vandaag een inschrijving KVK geregeld.

 

Ben gewoon in loondienst, maar ga extra werkzaamheden verrichten op het gebied van drukwerk & marketing.

 

Kreeg bij de KVK te horen dat je binnen 3 kwartalen omzet moest hebben om als ondernemer gezien te worden.

Anders moest ik me weer uitschrijven.

 

Andere mogelijkheid was om deze werkzaamheden te gaan verrichten zonder KVK inschrijving, maar wel met een BTW nummer... Maar dan was het volgens de KVK niet mogelijk om BTW terug te vorderen over inkopen.

 

Aangezien ik drukwerk ontwerp, vervolgens ga inkopen en verkopen , is het niet kunnen terugvorderen van BTW natuurlijk geen optie.

 

De werkzaamheden zijn puur neveninkomsten en zullen zeker niet fulltime worden.

 

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij aangeven wat de de voor- en nadelen zijn ?

 

Alvast bedankt !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Kreeg bij de KVK te horen dat je binnen 3 kwartalen omzet moest hebben om als ondernemer gezien te worden. Anders moest ik me weer uitschrijven.
Geen wet die dat bepaald.

 

Andere mogelijkheid was om deze werkzaamheden te gaan verrichten zonder KVK inschrijving, maar wel met een BTW nummer... Maar dan was het volgens de KVK niet mogelijk om BTW terug te vorderen over inkopen.
Ook geen wet die dat bepaald. Met een btw-nummer kan je "gewoon" en volgens de wettelijke regels de voorbelasting terugvorderen.

 

Vroeger dacht ik ... je zal het wel verkeerd hebben begrepen ... maar dat stadium is al lang passé.

De missers van de Kamer van Koophandel ... altijd een goed onderwerp voor het ondernemerscafé of op verjaardagen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.