• 0

Wat kun je doen tegen faxspam?

Ik en mijn collega verderop worden allebei eigenlijk een beetje kriegel van een bedrijf dat ons regelmatig met FAX commercials bestookt.

 

Als je ze belt (zal nog geen namen noemen) krijg je antwoorden waar de honden geen brood van lusten:

"Ach mijnheer waar maakt u zich druk om. Het is mooi weer" en dat soot flauwekul. Ik wil gewoon uit dat bestand en mij fax snachts gewoon aan kunnen houden zonder daar wakker van te hoeven worden. Hoe kun je dat nou tegen houden?

 

Ik heb al gedacht om een zwart vel 10.000 keert terug te sturen, maar dat kost alleen maar.

 

Nummer blokeren kan ook niet, want je weet het nummer niet.

 

Flauwe irritante business, als je toch zo je brood moet verdienen!

 

Wie hebben daar nog meer last van? En wat zou je er aan kunnen doen?

 

Perry

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Perry,

 

Hoeveel gebruik maak jij zelf nog van je fax? Ik heb een jaar of twee geleden eens gekeken hoeveel gebruik ik er nog van maakte en toen bleek 80-90% van mijn faxverkeer commerciële rotzooi te zijn. Omdat ik me ook groen een geel ergerde aan het feit dat ik al die rotzooi kreeg, staat de mijne sinds die tijd uit. Komt overigens ook omdat ik al 13 jaar hetzelfde faxnummer gebruik, dus dan zit je wel in alle bestanden.

 

Tegenwoordig gaat bij mij praktisch alles per mail. Ik zet de fax alleen even aan als een bekende of relatie iets wil faxen omdat het niet per mail kan. Dat is het afgelopen jaar 1 x gebeurd omdat ik zelf iets, wat niet per mail beschikbaar was, nog dezelfde dag wilde hebben.

 

Ik vertel starters nu vaak dat de fax volgens mij zijn beste tijd heeft gehad en dat je je als starter moet afvragen of het voor jouw specifieke bedrijf nog een zinnige aankoop/investering is?

 

Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd hoeveel gebruik andere HL-ers nog maken van een fax en of die voor jullie ook misbaar is.

 

Karen

(die Perry in de toekomst met oordopjes ziet slapen als hij zijn fax niet kan missen, want afdoende middelen tegen faxspam bestaan volgens haar niet)

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

<

 

Ik gebruik hem inderdaad ook niet veel meer en net zoals jij savonds uit zet. Soms vergeet ik het en ja dan is het even met de hoofd onder de kussens kruipen en hopen dat de kids blijven slapen:-)

 

Mijn collega echter, ontvangt dagelijks opdrachten per fax die internationaal binnen komen. Nou heeft hij zijn fax niet naast zijn bed staan, maar moet wel iedere ochtend een wegbanen door de binnen gekomen faxen en zorgen dat er iedere dag genoeg papier in de la zit.

 

Het viel hem op dat de oudpapierbak wel erg vol zit met fax commercials en regelmatig zijn cartridge leeg is, vandaar zijn beklag.

 

Ik ga verder iets opzetten waarvoor ik denk ik ook weer een fax nodig heb om contractjes ondertekend binnen te krijgen. Probeer het allemaal webbased met een betaal systeem op te lossen, maar kan er denk ik niet onderuit om straks die fax weer aan te zetten.

 

Momenteel gebruik de fax lijn verder om naar buiten te bellen, kan ik binnen komende tijdig opvangen.

 

Tja, als niemand begint te piepen, misschien moet ik ook maar een faxmailing de deur uitwerken...zou er geen goed gevoel bij hebben, maar als het blijkbaar werkt....

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Jacobien

Je kunt een faxnummer nemen waarbij de faxen per mail binnenkomen.

Meen dat o.a. Scarlet dat aanbiedt.

Dat scheelt papier en veel ellende. Wat je niet wilt lezen, delete je.

Link naar reactie
  • 0

Het blijkt dat o.a. FASTFAX in amsterdam de bron is van veel ellende.

Deze tent stuurt massa's faxen de deur uit naar KvK fax nummers.

Bedrijven huren hen in om willekeurige bedrijven te bestoken met faxen over bijvoorbeeld watercoolers, glasfolie en doeltreffende faxmailings!!!!!!!!!!!!!!!!

Deelnemende bedrijven denken net als internetspammers dat 1% respons al winstgevend is en frustreren duizenden mensen met hun ongewenste reclame.

Ik zou wel eens een manier willen weten om deze bedrijven op hun beurt te overspoelen met onzinnige informatie.

Wie doet me een idee aan de hand?

Link naar reactie
  • 0

<

Ik kan zelf dan selecteren met de PC wat er weg kan of uitgeprint moet worden.>>

 

Oké tja kan niet alle nieuwe technieken bij benen:-)

 

Collega is inmiddels ook lid geworden van HL:-)

 

Welkom Pico Bello:-)

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

<

 

Ik kan je frustratie bergijpen, maar om nou dezelfde reactie terug te geven zullen ze alvast wat voor bedacht hebben. De beste actie is geen actie.

 

Laten we er maar van uit gaan dat als zij hun fax uit zetten, het bij hen stil blijft en bij ons door blijft ratelen:-)

 

Ga even lekker in het zonnetje zitten en geniet als je een goede fax binnen hoort komen 8)

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

www.tiscali.nl biedt dat ook aan, ik heb een inbel-abbo voor 40,- per jaar, daarmee krijg ik een nummer waar men naar kan faxen (ik krijg dan mailtje met .TIF bijlage) en kan bellen (ik krijg dan voicemail als .wav bestand gemaild, meestal rond de 100 a 250 kb). ze noemen het ook wel XOIP.

Link naar reactie
  • 0

je weet, ik ben geen techneut. maar, kan je de binnenkomende faxen niet gewoon direct op je pc laten binnenkomen? je kan toch ook vanaf je pc een fax versturen?

 

VC kan inderdaad beide maar ja om daar nou een PC voor aan te laten staan de hele nacht... Dan is zo'n faxmailbox o.i.d. een stuk praktischer.

 

Gebruik zelf zo'n faxmailbox als backup voor m'n fax apparaat. De lijn staat, net als bij voicemail, op vertraagd doorschakelen. Werkt m'n fax dan ontvangt die, zo niet dan gaat hij na een aantal keer overgaan naar een faxmailbox. Zo mis ik geen 1 van de 3 faxen die ik per jaar ontvang ;D

Link naar reactie
  • 0

ik twijfel nog steeds of ik een fax zou aanschaffen. maar ik kan nog steeds geen reden verzinnen, gegeven het feit dat ik inderdaad maar een paar keer per jaar een fax nodig zou hebben.

op mijn printer/scanner/copier kan ik altijd inscannen en als attachment mailen bij uitgaande faxen.

 

wat zijn jullie ervaringen zonder fax?

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

je weet, ik ben geen techneut. maar, kan je de binnenkomende faxen niet gewoon direct op je pc laten binnenkomen? je kan toch ook vanaf je pc een fax versturen?

 

Hier komt ook het dialer gevaar om de hoek.

Als je pech hebt zit je ongemerkt te internetten via een dure inbelverbinding.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik heb ook een gratis fax-naar-email faxnummer. Deze was aan te vragen bij overtoom. Het is een dienst van www.efax.com en er is nog steeds een gratis variant van (we blijven tenslotte Nederlanders).

 

De ervaring hiermee was goed, alleen voor de prijs van een abonnement (zodat je ook faxen kunt versturen) kun je bijna beter een telefoonlijn en faxmachine aanschaffen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Dat is en blijft wel aardig, maar je moet nog altijd de telefoonkosten voor de doorverbinding betalen, ook voor ongewenste faxen.

 

Voor zover ik weet is het ontvangen geheel gratis. Mij is in elk geval nooit gevraagd iets te betalen. Edit: Het is ook geen doorverbinding, maar fax in email.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.