• 0

Internationale transportkosten bedrijfsgoederen uit China?

Beste leden,

Graag wil ik het volgende weten: ik wil via alibaba hoedjes bestellen de leverancier die vertelde dat hij alles vanuit china gaat regelen. En in totaal bedraagt iets van 810$ incl. verzendkosten.

 

Maar het blijkt dus ook dat ik nog allerlei formaliteiten bij de douane van Rotterdam moet regelen en dat de kosten hiervoor enorm op kunnen lopen.

Ik had dus een aantal opties of via douane expediteur of transporteur.

Maar hoeveel kost dit gemiddeld? En heeft het dan uberhaupt zin? Ik bedoel als ik nog 500 extra moeten betalen dan is de lol er wel vanaf...

 

Heeft iemand tips hierover? Ik dacht zelf aan om te vragen of hij deze producten als b2c kan versturen en dan alles stukje voor stukje te verzenden...

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Neem contact op met een expediteur en koop de spullen FOB en regel zelf het transport. Op die manier hou je controle over kosten en weet je elk geval waar je aan toe bent. Als de zaken vanuit China worden geregeld dan weet je zeker dat je straks even langs de kassa mag om je spullen te krijgen.

 

Uiteraard kan proberen "gebruik" te maken van bepaalde vrijstellingen. Maar dit raad ik je wel af. Als je dan een keer controle krijg dan heb je wel eens kans dat het vervelend afloopt.

 

Transport kost geld. Zeker "deelpartijen" zijn verhoudingsgewijs duur. Ga je echter volle containers kopen dan zal je zien dat de transport kosten in verhouding niet al te hoog zijn.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Neem contact op met een expediteur en koop de spullen FOB en regel zelf het transport. Op die manier hou je controle over kosten en weet je elk geval waar je aan toe bent. Als de zaken vanuit China worden geregeld dan weet je zeker dat je straks even langs de kassa mag om je spullen te krijgen.

 

Uiteraard kan proberen "gebruik" te maken van bepaalde vrijstellingen. Maar dit raad ik je wel af. Als je dan een keer controle krijg dan heb je wel eens kans dat het vervelend afloopt.

 

Transport kost geld. Zeker "deelpartijen" zijn verhoudingsgewijs duur. Ga je echter volle containers kopen dan zal je zien dat de transport kosten in verhouding niet al te hoog zijn.

 

 

 

Ja, ik denk inderdaad voor volle containers dat het interessanter is dan een 1 doos.. Afijn wellicht moet ik toch kijken of ik hier in NL/be een groothandel kan vinden..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.