• 0

Non-Alcoholisch drankje importeren

Beste Forumleden,

 

Sinds een aantal jaar ben ik succesvol in het verkopen van meubelen. Echter ben ik al een tijdje opzoek naar iets nieuws en ik stuitte daardoor op een buitenlands non-alcoholisch drankje.

 

Echter heb ik nog nooit iets in deze sector ondernomen en daardoor heb ik vele vragen hierover. In het kort gesteld: Waar moet ik allemaal rekening mee houden wanneer ik dit ga importeren?

 

Ook las ik ergens iets dat er een docu o.i.d. zou zijn over hoe redbull en virgin cola de Nederlandse markt veroverde alleen kan ik hier niks over vinden.. Kan iemand mij hierin voorzien van een bron?

 

Alvast bedankt voor al jullie antwoorden! :-K

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ook las ik ergens iets dat er een docu o.i.d. zou zijn over hoe redbull en virgin cola de Nederlandse markt veroverde alleen kan ik hier niks over vinden.. Kan iemand mij hierin voorzien van een bron?

Dit heb ik van direct betrokkenen.

 

Virgin Cola werd in Nederland vertegenwoordigd door een agent. Het was eigenlijk de receptuur van Crown Cola die door een grote Canadese onderneming was overgenomen om wereldwijd uitgevent te worden. Super was destijds de Nederlandse retailer die zijn huiscola volgens dat recept liet maken, net zoals Sainsbury's in Engeland. Het feitelijke maken gebeurt dan bij een lokale contract manufacturer. Het probleem is distributie krijgen. De grote supermarkten werken samen met enkele grote aanbieders die het hele schap domineren. Daar kom je niet makkelijk tussen.

 

Dat was ook het probleem van Red Bull. Die zijn daarom via de achterdeur op de markt gekomen, bij tankstations en in kantines.

 

We hebben het nu over de jaren tachtig en negentig. Het aanbod is sindsdien veel diverser geworden, dus kan best zijn dat er meer toegang naar de markt is. Denk ook aan Innocent. Tegelijk is er meer concurrentie. Je zal dus een eigen niche-benadering moeten uitstippelen, afhankelijk van de doelgroep en het gebruiksmoment.

 

Misschien kun je sampelen met maaltijdboxen of thuisbezorgde maaltijden!

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Als eerste ingang zou ik de NVWA gebruiken (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit.

Als Voedingsmiddelenbedrijf moet je je daar laten registreren.

Website: www.nvwa.nl.

Op de website is een formulier te vinden. Via dat formulier kun je je registreren.

Alleen, voor nu, kun je via dit formulier een soort starterspakket bestellen met informatie over het starten van een voedingsmiddelenbedrijf.

Via de zoekfunctie kun je ook nog allerlei informatie vinden.

Groetjes,

Antoine.

 

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.