• 0

Zaak beginnen met behulp van schenking uit buitenland

Ik wil een zaak openen en voor de financiering heb ik een familielid in België die bereid is om geld te schenken (geen lening). Ik heb begrepen dat een schenking uit het buitenland voor mij belastingvrij is, maar dat er voor de andere partij mogelijk wel kosten voor in rekening voor kan worden gebracht. Echter is dit mijn vraag niet (alhoewel meer duidelijkheid altijd welkom is).

 

Mijn vraag is of dit toegelaten is door instanties zoals de belastingdienst. Zullen er daadwerkelijk geen kosten bij komen kijken zoals schenkbelasting, of van andere soort ? En wat voor een documentatie zal ik nodig hebben om dit te doen ? Het bedrag zal tussen 20.000 en 30.000 EUR zitten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie (snelle) reacties.

 

Ik had al op die website van de BD gekeken en wat gerelateerde artikelen op andere sites doorgelezen. Ik wou het toch even vragen voor de zekerheid zodat ik niks over het hoofd zie en zometeen voor verassingen kom te staan.

 

Nu nog de vraag of mijn familielid kosten moet gaan betalen. Even research doen...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.