• 0

Eerlijk oversteken? Lease wil pas financieren na realisatie bouw

Het ondernemen kan voor mij na het verkrijgen van mijn gewenste vergunning eindelijk beginnen. Ik laat een prachtige mobiele ijssalon bouwen in Duitsland.

 

Na veel pijn en moeite een financiering kunnen regelen, hun de offerte gegeven van de ijssalon.

In Duitsland werken ze met 3 betaaltermijnen. Het lijkt mij logisch bij maatwerk eerst een x bedrag vooraf te betalen.

 

De financiering was nog niet getekend, de offerte ligt er wel en deze is ook 2 maanden geldig. mondeling is er al een akkoord. De bouwers in Duitsland groen licht gegeven en de eerste rekening kwam binnen.

 

Deze rekening is de helft van wat ik in overleg met de lease zelf zou inbrengen. Even zelf voorschieten dus, was het advies. Toen kwam de onenigheid. De lease wil alleen betalen NA realisatie van de bouw en als deze op NL kenteken staat. De bouwers willen gewoon hun termijnen betaald krijgen. Ik zit nu dus voor een blok.

 

De lease is slechts een tussenpersoon die zelf weinig te vertellen heeft met de bank waar ze mee samenwerken. Het komt er nu op neer dat ze verwachten dat de bouwers mij de verkoopwagen meegeven, ik deze op nl kenteken kan zetten en ze dan het geld ontvangen.

 

Iemand advies in deze kwestie? De lease wil geen enkel risico lopen dat dit bouwbedrijf failliet zou gaan, is hun standpunt. Daarom betalen ze enkel achteraf. Hoe reëel is dit nou?

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Niets, in de overeenkomst staat alleen het totale bedrag van de verkoopwagen, het geleende bedrag en de renteberekening.

 

De overeenkomst is wel opgesteld na het kennis nemen van de offerte van de bouwers, waar het duidelijk in staat. Uiteindelijk kunnen/mogen/willen ze het alleen op deze manier doen. Ik mag de bouwers nu gaan overtuigen dat ik heus wel ga betalen als ik de verkoopwagen maar wel eerst mee naar huis mag nemen.

Link naar reactie
  • 0

Dan zal je inderdaad de bouwers ervan moeten overtuigen dat betaling pas kan geschieden, eerst nadat verkoopwagen op nl kenteken is gezet. Standpunt financier is niet abnormaal.

 

Je zou financier kunnen verzoeken op schrift te stellen dat uitbetaling pas zal gebeuren nadat e.e.a. geregeld is, waarmee je de bouwer makkelijker kunt overtuigen. (Of financier dat wil doen is niet te zeggen.)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.