Vandaag met het UWV gebeld, maar daar verwijzen ze mij terug naar hun website. Helaas word ik daar in mijn geval niet wijzer van. En ook gezocht naar een situatie op deze website, maar helaas niet gevonden.
Wat is het geval.
Per 1 mei 2016 verlies ik mijn baan van 32 uur, nadat ik 2 jaar in dienst ben geweest. Naast deze baan werk ik voor 8 uur overdag en 10 uur in de avonden per week voor mijn eigen bedrijf (hosting en ontwikkelen websites).
Nu biedt mijn huidige werkgever een andere functie aan voor 8 uur per week. Zij geven mij de mogelijkheid deze functie uit te voeren in loondienst of als ZZP-er.
Stel nu dat ik geen nieuwe baan vind en de netto inkomsten uit deze twee mogelijkheden hetzelfde zouden zijn. Wat is dan verstandiger voor mij m.b.t. behoud van de WW uitkering?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
digin
digin
Vandaag met het UWV gebeld, maar daar verwijzen ze mij terug naar hun website. Helaas word ik daar in mijn geval niet wijzer van. En ook gezocht naar een situatie op deze website, maar helaas niet gevonden.
Wat is het geval.
Per 1 mei 2016 verlies ik mijn baan van 32 uur, nadat ik 2 jaar in dienst ben geweest. Naast deze baan werk ik voor 8 uur overdag en 10 uur in de avonden per week voor mijn eigen bedrijf (hosting en ontwikkelen websites).
Nu biedt mijn huidige werkgever een andere functie aan voor 8 uur per week. Zij geven mij de mogelijkheid deze functie uit te voeren in loondienst of als ZZP-er.
Stel nu dat ik geen nieuwe baan vind en de netto inkomsten uit deze twee mogelijkheden hetzelfde zouden zijn. Wat is dan verstandiger voor mij m.b.t. behoud van de WW uitkering?
Ik zou mij het volgende kunnen voorstellen:
Loondienst : 8 uur loondienst en 24 uur (32-8 uur) WW uitkering.
ZZP : 8 uur zzp en 32 uur WW uitkering. Ik kan deze 8 uur dan inpassen in mijn huidige werkzaamheden in mijn eigen bedrijf.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52493-nieuwe-functie-aannemen-als-werknemer-of-als-zzp-er-na-ontslag/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag