• 0

Nieuwe functie aannemen als werknemer of als ZZP-er na ontslag.

Vandaag met het UWV gebeld, maar daar verwijzen ze mij terug naar hun website. Helaas word ik daar in mijn geval niet wijzer van. En ook gezocht naar een situatie op deze website, maar helaas niet gevonden.

 

Wat is het geval.

 

Per 1 mei 2016 verlies ik mijn baan van 32 uur, nadat ik 2 jaar in dienst ben geweest. Naast deze baan werk ik voor 8 uur overdag en 10 uur in de avonden per week voor mijn eigen bedrijf (hosting en ontwikkelen websites).

 

Nu biedt mijn huidige werkgever een andere functie aan voor 8 uur per week. Zij geven mij de mogelijkheid deze functie uit te voeren in loondienst of als ZZP-er.

 

Stel nu dat ik geen nieuwe baan vind en de netto inkomsten uit deze twee mogelijkheden hetzelfde zouden zijn. Wat is dan verstandiger voor mij m.b.t. behoud van de WW uitkering?

 

Ik zou mij het volgende kunnen voorstellen:

 

Loondienst : 8 uur loondienst en 24 uur (32-8 uur) WW uitkering.

ZZP : 8 uur zzp en 32 uur WW uitkering. Ik kan deze 8 uur dan inpassen in mijn huidige werkzaamheden in mijn eigen bedrijf.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

dat rekensommetje lijkt me niet moeilijk sterker nog rekenkundig heb je daar allang het antwoord op bedacht vermoed ik zo. Rekenkundig is dat klip en klaar als 8 uur zzp of 8 loondienst jou netto hetzelfde oplevert is het dus voordeliger voor 8 uur zzp en 32 uur uitkering te gaan want dat is 8 uur meer geld uitkering en dus meer geld in totaal..

 

probleem gaat hem zitten in als jij als zzp-er bij je oude werkgever aan de slag gaat of UWV dat wel gaat accepteren en niet gaat zien als voortgezet dienstverband..

 

en daar kunnen wij op grond van deze informatie geen antwoord op geven. Als jij nu als websitebouwer werkt en je gaat straks e boekhouding doen zal het riscio gering zijn.. als je nu website bouwer bent en je gaat straks alleen de cms bouwen dan zou je wel eens lastig kunnen zijn..

 

 

Het meest veilige advies is blijf bij je werkgever in loondienst voor die 8 uur, kennelijk heeft hij je nog ergens voor nodig alleen niet meer zoveel uur.. en dan zul je nooit problemen hebben met het UWV

voor die ondernemers uren krijg je dan wel een urenvrijlating

 

ALs je kiest als zzp-er te gaan werken bij je oud werkgever dan moet je zorgen voor een goed dichtgetimmerd verhaal binnen de (complexe) regels van verkapt en/of voortgezet dienstverband.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.