• 0

2e hands bestelbus met privé gebruik - recht op investeringsaftrek?

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja hoor ... een gedeeltelijk privé-gebruik doet aan het recht op investeringsaftrek geen afbreuk.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Bij het invullen van het privé gebruik van de bestelauto moet ik nu de bijtelling gaan opgeven. Er is geen kilometeradministratie bijgehouden. Ik dacht ik voldeed door 25% van de cataloguswaarde op te geven. Echter geeft de website van de belastingdienst de volgende toelichting

 

Bestelauto bijna uitsluitend geschikt voor goederenvervoer

Het bedrag van de bijtelling is het aantal door u gereden privékilometers x de kilometerprijs van deze auto. De kilometerprijs van de auto is gelijk aan de totale kosten van de auto gedeeld door het totaal aantal gereden kilometers in dit jaar.

 

Ik heb juist voor de bijtelling gekozen om geen gedoe met een kilometeradministratie te hebben. Kan ik alsnog volstaan met de berekening 25% * fiscale waarde?

Link naar reactie
  • 0

Die (cursieve) passage is bedoeld voor uitzonderingssituaties, waarbij de bestelauto eigenlijk niet geschikt is voor het vervoer van passagiers. Dat komt o.a. voor bij een bestelauto zonder (mogelijkheid tot) passagiersstoel(en) en als deze door de aard van het gebruik sterk vervuild is.

 

In andere gevallen kun je voor de IB gewoon het forfait (van bijvoorbeeld 25%) gebruiken.

 

Toepassing van de forfaitaire percentages voor IB en OB is niet altijd de voordeligste oplossing, maar is wel wat minder "gedoe".

Lexicom Administratie & Belastingen - Haarlem - www.lexicom-administratie.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.