• 0

Ondernemer versus DUBV (BV IK) of andere vorm

Hallo,

 

Ik heb een vraag die me al een geruime tijd bezig houdt. Ik ben werkzaam als ZZper en werk binnen de facilitaire dienstverlening. Dit zijn heel vaak contracten die vrij lang duren omdat je dan vaak te maken hebt met een reorganisatie of veranderingen binnen een facilitair bedrijf. Nu werk ik nog steeds als ZZPer met een VAR WUO echter heb ik vaak maar 1 opdrachtgever voor 32 uur per week voo r langere tijd. Het is bij mij dus al vaak voor gekomen dat ik langer dan 1 jaar maar 1 opdrachtgever had. Ik ben bang dat als ik een keer controle krijg ik dan evt naheffngen ga krijgen.

 

Het voldoen aan meerdere opdrachtgevers is voor mij dan ook heel lastig. Nu heb ik al vele artikelen op internet gelezen hierover maar vaak gaat het dan niet om de hoeveelheid opdrachtgevers voor het kiezen voor een VUR oplossing maar vanuit het oogpunt van verzekeringen of ww of wat dan ook?

 

Mijn vraag concreet als ik een VUR zou starten ben ik dan af van mijn probleem dat als ik een controle zou krijgen en ik de belastingdienst niet kan overtuigen ik evt naheffingen kan ontlopen.

 

Ik hoop dat een van jullie hier ervaring mee heeft danwel de kennis in huis want hij is niet kant en klaar op internet te vinden

 

 

[mod edit: Uniforce marketing onzinterm "VUR" vervangen voor meer algemene DUBV of BV IK]

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

wat is een vur?

Een door Uniforce bedachte marketingonzinterm "Verklaring Uniforce Relatie". Uniforce suggereert dat de Belastingdienst de "VUR" accepteert in plaats van de "VAR". Dat is niet het geval, de VUR bestaat namelijk helemaal niet buiten de hoofden van de marketeers van Uniforce.

 

Wat de belastingdienst wél accepteert is de Declarabele UrenBV of BV IK waarin je zelf niet de zeggenschap hebt over je eigen BV en daarom werknemer met een gezagsverhouding bent in je eigen BV en je ook tegen je zin ontslagen kunt worden