• 0

Inkomstenbelasting onderneming en KOR

Hallo HL'ers

 

Momenteel doe ik de inkomstenbelasting voor mijn VOF (2 vennoten) en heb enkele vragen die mij nog niet geheel duidelijk zijn. Dit is hoe ik het op het moment heb ingevuld:

 

- De totale te vorderen btw over het jaar is 66 euro

- De totale te betalen btw over het jaar is 206 euro

Totaal te verrekenen is dus 140 euro (dit valt dus onder de KOR)

 

Wijze van invullen w/v: Samenwerkingsverband

- Opbrengsten uit leveringen en diensten: 986 euro (KOR niet meegeteld)

-Overige bedrijfskosten / Andere kosten: 832 euro

- Buitengewone baten: 140 euro (KOR regeling)

Totale winst is dus 294 euro (Incl KOR)

 

Op de balans heb ik de te betalen en te vorderen btw op 0 gezet omdat ik deze al verwerkt heb naar de buitengewone baten. De enige ingevulde posten zijn dus liquide middelen en het eigen vermogen. Ik heb geen activa of voorraad. Ik ga ervan uit dat dit goed is, of moet ik de balans invullen voor de KOR verrekening?

 

Onder het kopje samenwerkingsverband moet ik kapitaalaandeel einde boekjaar volgens overeenkomst invullen (in dit geval 50/50). Als ik het goed begrijp moet ik hier dus 50% van het eigen vermogen invullen?

 

Onder het kopje verdeling restant winst vul ik in dit geval dus 147 euro in? (50% van 294)

 

Dit is de eerste keer dat ik de IB voor de onderneming in vul en wil even zeker weten of ik zo alles goed gedaan heb.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Onder het kopje verdeling restant winst vul ik in dit geval dus 147 euro in? (50% van 294)

Dat klinkt op zich wel goed voor wat betreft de winst- en verliesberekening. Houd voor de fiscale winstberekening nog rekening met de privé-stortingen en/of privé-opnames die in de loop van het jaar gedaan zijn door één of beide van de firmanten?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Onder het kopje verdeling restant winst vul ik in dit geval dus 147 euro in? (50% van 294)

Dat klinkt op zich wel goed voor wat betreft de winst- en verliesberekening. Houd voor de fiscale winstberekening nog rekening met de privé-stortingen en/of privé-opnames die in de loop van het jaar gedaan zijn door één of beide van de firmanten?

Dank voor je reactie

 

De privé stortingen en opnamen worden apart gevraagd maar zijn in dit geval niet van toepassing. Er zijn geen stortingen of opnamen gedaan door zowel mij als de andere vennoot. Het volledige startkapitaal evenals de winst staat nog gewoon op de zakelijke rekening.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.