• 0

Financieren huis uit erfenis

Hallo,

 

Onlangs heb ik een erfenis aanvaard waaronder een huis incl. inboedel. Het betreft een boerderij met een aanleunwoning die is verhuurd en een appartement boven wat verhuurd is. Het woonhuis van de inmiddels overleden verhuurder staat nu leeg.

 

Op dit huis zit een hypotheek van een kleine 200.000 euro. De WOZ-waarde is echter vastgesteld op 395.000 euro. dit maakt dat er overwaarde in het huis zit. echter drukken de huurders de verkoopprijs enorm.

 

Nu zit ik in het stadium of ik de boerderij voor een spotprijs moet gaan verkopen of dat er mogelijkheden zijn om te blijven verhuren en wellicht ook de hoofdwoning er nog bij te gaan verhuren. De huurders hebben nu allebei een contract voor onbepaalde tijd en ik ben niet in staat een hypotheek te krijgen aan de hand van mijn salaris.. Is er een mogelijkheid om deze 200.000 euro te financieren. de huurinkomsten zijn nu met 2 huurders 1000 euro. en de hoofdwoning zou voor 700 euro verhuurd kunnen worden.

 

Naast mij is er nog een erfgenaam die de andere helft van de erfenis krijgt. En er zijn nog 2 mensen die hun legitieme portie opeisen. De banden met iedereen zijn goed en er is veel bespreekbaar. uiteindelijk zal iedereen 25% van de erfenis krijgen. wellicht is er een mogelijkheid om met 4 mensen gerand te staan bij de bank mocht het mis gaan. echter heb je met 3 huurders bijna gegarandeerd voldoende inkomsten om de hypotheek te kunnen blijven betalen.

 

Tevens is er misschien een mogelijkheid een van de huurders er uit te zetten omdat zij in een huis woont wat niet onderverhuurd had mogen worden. weet iemand of dit mogelijk is en zo ja hoe?

 

hierbij dan ook de concrete vragen:

1. is het mogelijk een hypotheek te krijgen in een dergelijke situatie?

2. is het mogelijk de huurders er uit te krijgen?

3. heeft er iemand nog ideeeën waar ik niet aan heb gedacht?

 

ik zie graag uw reacties tegemoet!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, daar moest ik meteen aan denken. De aanleunwoning, ik weet niet precies wat u er mee bedoelt maar ik heb wel een idee, zal waarschijnlijk los staan, en daar zitten de huurders veilig.

Bij een appartement bovenin een oude boerderij is het volgens mij, als dit niet heel goed geregeld is, mogelijk de huurders er uit te krijgen teneinde de woning te verkopen.

Ik heb dit via kennissen eens meegemaakt.

Ik zou dit zeker napluizen, mocht dit de beste optie zijn, want huurbaasje spelen is wellicht ook niet gek met dit soort huren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 287 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.