• 0

Zwanger en verlies in 2015 [ondernemer ZEZ- en WAZO-uitkering]

Hoi Allemaal,

 

Ik heb even een vraagje. Ik ben op dit moment 29 weken zwanger en ben aan het twijfelen of ik een ZEZ uitkering aan zal vragen. Ik heb vorig jaar meer dan 1225 uur aan mijn onderneming gewerkt alleen heb ik verlies gemaakt. Nu vraag ik mij af of ik wel recht heb op deze uitkering door mijn verlies en omdat ik sinds december 2015 voor 14 uur per week in de ziektewet zit wegens zwangerschap gerelateerde klachten die ik kreeg tijdens mijn bijbaan in loondienst. Mijn contract is toen niet verlengd en zit daarom in de zw via het uwv voor die uren.

 

Heeft iemand voor mij een tip wat ik hier nu mee zou kunnen doen.

 

Alvast bedankt.

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Nikketik,

 

Je wilt graag weten of je in aanmerking komt voor een ZEZ-uitkering aangezien je in 2015 verlies hebt geleden.

 

Ondanks je verlies kom je toch in aanmerking voor een ZEZ-uitkering. Omdat je in 2015 minimaal 1225 uur aan je onderneming hebt gewerkt kom je toch in aanmerking voor een ZEZ-uitkering van 100% van het bruto wettelijk minimumloon. Het is dus zeker verstandig deze aan te vragen.

 

In jouw geval zal je ook recht op een WAZO-uitkering vanuit de Ziektewet-uitkering naast de ZEZ-uitkering.

 

Ik wens je een fijn verlof toe.

 

Met vriendelijke groet,

 

Mariël

UWV Webcare Team

 

https://www.uwv.nl/webcare

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.