• 0

Welke papieren nodig voor het overnemen van loodgietersbedrijf?

Beste mensen,

 

Mijn partner heeft een familiebedrijf op het gebied van loodgieters.

Nu wordt zijn vader erg oud en moet mijn partner het overnemen. Omdat dit een familie bedrijf is, heeft hij nooit papieren behaald of een opleiding gedaan. Alleen mijn MAVO afgerond. Mijn partner is 20 en nu is mijn vraag, welke papieren/diploma's heeft hij nodig om het bedrijf over te nemen?

 

Heb al veel lopen zoeken maar ik vind alleen hoe je een bedrijf start.

 

Kunnen jullie mij helpen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
Mijn partner heeft een familiebedrijf op het gebied van loodgieters ... welke papieren/diploma's heeft hij nodig om het bedrijf over te nemen?
Geen ...

 

... maar het is toch wel verstandig om een (avond)opleiding te volgen zodat je enigszins weet waarmee je bezig bent.

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

hij weet wel zeker waar hij mee bezig is, hij is beter dan zijn collega's die wel papieren hebben hij is met dit beroep in de zaak opgegroeid dus het behalen is geen probleem en een vakdiploma is hij mee bezig, maar alles eromheen is vaag. hier zou ik graag duidelijk in willen krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo charity110,

 

Voor het hebben van een loodgietersbedrijf heb je geen speciale diploma's nodig. Zelfs een vakdiploma is niet verplicht. Loodgieter is geen gereglementeerd beroep of een beroep waarvoor vakbekwaamheidseisen gelden. Wel is het zo dat, als je wilt aansluiten bij een brancheorganisatie, je wel aan bepaalde eisen moet voldoen.

 

Ook als je het bedrijf wilt overnemen heb je geen diploma's nodig.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

 

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

het is een erg kleinschalig bedrijf, er werken 5 mensen.

 

Dat betekent dus: Personeel.

 

En een loonadministratie en maandelijkse loonaangiften (elektronisch). En een redelijke omzet, zodat het personeel betaald kan worden, dus ook de nodige BTW om af te dragen (want een loodgietersbedrijf is een dienstverlener, dus veel voorbelasting zal er niet zijn voor de BTW).

 

Met andere woorden: Er moet haast een adviseur (fiscale intermediair) hier bij betrokken zijn.

En dan is het zoals Marco al zei raadzaam om met die persoon te overleggen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er is al eerder aangegeven dat voor overname geen papieren nodig zijn. Er zullen afspraken gemaakt moeten worden wat,wanneer en voor hoeveel er overgenomen moet worden. Wat gevolgen (fiscaal) voor vader zijn etc etc. Laat die afspraken door een deskundige beoordelen/begeleiden.

 

Laat jouw partner zelf reageren indien hij dat wenst. Nu is alles uit de derde hand, dat gaat niet werken!

 

 

Link naar reactie
  • 0

hij weet wel zeker waar hij mee bezig is, hij is beter dan zijn collega's die wel papieren hebben hij is met dit beroep in de zaak opgegroeid dus het behalen is geen probleem en een vakdiploma is hij mee bezig, maar alles eromheen is vaag. hier zou ik graag duidelijk in willen krijgen.

 

het is een erg kleinschalig bedrijf, er werken 5 mensen. er is een klein kantoor waar zijn vader, de huidige baas. alleen die weet er niet zoveel over, dat is het zelfde verhaal geweest.

 

Je partner is 20, maar hij is beter dan zijn collega's? Door de wol geverfde loodgieters weten toch vaak wel iets, onderschat ze niet, want ze werken zo bij een ander en nemen dan ook nog de klanten mee.

 

Wil je wat interessantere projecten uitvoeren, dan is een vakdiploma nodig en daarnaast het lidmaatschap van een branchevereniging, een branchevereniging kijkt er op toe dat je een vakdiploma bezit, en door dat vakdiploma heb je aangetoond dat je over de kennis bezit om een installatie te kunnen ontwerpen.

 

Dat laatste kan wel eens moeilijker zijn dan het buigen van een bocht of het aanzetten van een fitting.

 

Overschat je partner niet en onderschat de collega's niet, en onderschat ook de opleidingen niet. :)

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.