• 0

Laag eigen vermogen door dividenduitkeringen

Goedemorgen,

 

Ieder jaar hevelen wij (een groot deel) van de gerealiseerde winst over naar de holding onder de deelnemingsvrijstelling. Wanneer iemand een jaarrekening van ons opvraagt (bijvoorbeeld bij Dun & Bradsheet) ijkt het alsof wij een bijna lege bv hebben, doordat het eigen vermogen nagenoeg nihil is (Dit zit allemaal bij de holding). Er is overigens geen fiscale eenheid.

 

Gaat dit wel goed zo? Graag hoor ik van iemand.

 

Monique

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gaat dit wel goed zo?

Dat hangt er van af. Heb jij er zakelijk last van?

Zo ja, dan kun je overwegen wat EV in de werkmij te laten staan (of bij te plaatsen).

 

Fiscaal/juridisch is er weinig aan de hand als de dividenduitkering heeft plaatsgevonden na de uitkeringstoets, en risicotechnisch lijkt het me juist verstandig om geen overtollige middelen in de risicosfeer van de werkmij te laten staan.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Gaat dit wel goed zo? Graag hoor ik van iemand.

Hier is vorig jaar een uitspraak over geweest.

 

Wat daar uit naar voren lijkt te zijn gekomen, is dat sowieso de (wettelijke) balans- en uitkeringstest moet worden gedaan, maar ook dat die uitkeringstest niet zo erg veel hoeft voor te stellen. Je moet eerst vaststellen of het eigen vermogen meer is dan de wettelijke of statutaire reserves en vervolgens of de bv na het uitkeren van dividend kan doorgaan met het betalen van haar rekeningen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.