• 0

Eerste 3 jaar startersaftrek

Goedemiddag,

 

Allereerst wil ik zeggen dat ik (nog) weinig verstand heb van fiscale zaken. Ik ben een student werktuigbouwkunde die een eigen onderneming gaat opzetten.

Mijn vraag gaat over de startersaftrek die zou gelden de eerste drie jaar van mijn onderneming. Wanneer geld deze aftrek en hoe gaat dit in zijn werk.

 

Geld dit over de winst die ik maak in de eerste drie jaar en zit daar een maximum aan?

Moet ik hiervoor een BV zijn of VOF of eenmanszaak.

 

Ik ben benieuwd naar de antwoorden!

 

Met vriendelijke groet,

Bram

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

EN welkom op Higherlevel! Je merkt het, de meeste forumbezoekers hebben heel veel liefde voor andere forumbezoekers, maar je moet wel eerst de zoekfunctie gebruiken, en daarna gerichte vragen stellen, dan krijg je meer liefde.

 

Startersaftrek:

- je bent zogeheten ib-ondernemer, dus je onderneemt vanuit een vof, maatschap of eenmanszaak

- je hebt meer dan 1225 uur in het kalenderjaar in je onderneming gestoken

- je bent je onderneming minder dan 5 jaar geleden gestart (anders gezegd: de startersaftrek kan alleen in de eerste vijf jaar van je ondernemerschap toegepast worden

- je hebt de startersaftrek nog geen drie keer toegepast (anders gezegd, in die vijf jaar kan de startersaftrek maximaal drie keer toegepast worden).

 

Het gaat om een bedrag van pakweg 2.100 euro wat je van je winst af mag trekken. Als je winst hoog genoeg is om belasting te betalen, scheelt dat belasting.

 

Als je nu nog studeert, is de kans misschien klein dat je aan die 1225 uur gaat komen. Afhankelijk van je omzet/tijdsinvestering/investeringsbehoefte is het dan misschien zinniger om je startfase (als het in die startfase nog niet zo heel veel voorstelt) je activiteiten aan te geven als 'overige werkzaamheden'.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.