• 0

Meer bezoekers naar mijn webshop

Hallo Iedereen!

 

Ik ben 1 week geleden een webshop begonnen voor betaalbare dameskleding en ben dus erg nieuw op de markt. Ik heb niet veel marketingbudget dus ik ben opzoek naar goedkope/gratis manieren van marketing. Ik heb nu ongeveer 70 bezoekers per dag op mijn website en 0 aankopen.

 

Dit heb ik al gedaan:

- Ik heb een Weebly-blog

- Ik sta op Tweedehands.net met een aantal van mijn artikelen

- ik heb artikelen geplaatst op gratis advertentie pagina's

- Ik ben erg veel bezig met social media (Instagram: ruim 900 volgens, en Facebook: 103 vind ik leuks)

 

Heeft iemand nog tips voor meer bezoekers?

 

Groetjes!

 

Mod edit: actieve verwijzingen geschrapt. Deze kunnen als profielinformatie en handtekening opgenomen worden. Andere mogelijkheid: een 'Wat vinden jullie van mijn...'-topic openen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Probeer google adwords ook eens.

 

Als je dat zou overwegen, probeer dat voorlopig alleen met gratis advertentietegoed! Geef er nu nog geen geld aan uit.

 

Je moet er eerst achter komen waarom je niets verkoopt! Is het geen handel? Verkeerde collectie? Een van de velen? Waar komen die zeventig bezoekers vandaan? En waarom hebben ze geen interesse? Kloppen je statistieken wel?

 

En neem je shop eens zeer kritisch onder de loep.

Op de homepage een overbodige horizontale scrollbalk.

Kreten als "Nu 24/7 online shoppen"??? Waar gaat dat over? Sluiten je concurrenten om zes uur?

En waarom moet ik jullie volgen op sociale media? Ik moet er al 382.000 volgen. En die geven geen van allen een reden waarom ik dat zou moeten doen.

 

Waarom adverteer je op een tweedehands.net? Is het gebruikte kleding?

 

Misschien ben je wel een grijze muis in onlinemodeland en helemaal niet interessant? Misschien verkoop je daarom niets.

 

Wat zegt de webbouwer ervan? Heeft die geen adviezen gegeven? Wat was de strategie? Of heeft hij alleen maar gebouwd, de rekening gestuurd en klaar. De content die je voorschotelt is namelijk erg mager.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kreten als "Nu 24/7 online shoppen"??? Waar gaat dat over? Sluiten je concurrenten om zes uur?

Hahaha geweldig ;D

 

Wat zegt de webbouwer ervan?

Hoho ik zie het nu pas :P Ik vind het geen geweldige webshop, maar zeker ook niet slecht. Zoals Middle al zei, 24/7 online shoppen is nou niet bepaald een USP voor een webshop (tenzij je eerst alleen een fysieke winkel had natuurlijk). Wel heel goed dat je USP's op je homepage hebt staan, maar die zouden op iedere pagina moeten staan. Waarom niet in de header, dat is een logische plaats en er is plek zat.

 

Je menu zou ik wat anders aanpakken: in plaats van kleding gewoon direct jurken, jumpsuits enzovoorts. Nieuws kan uit het menu verdwijnen, daar komt niemand voor naar je website. Eventueel kunnen de "klant worden" en "inloggen" buttons ook naar de header verhuizen als het anders niet past.

 

Over buttons gesproken, de button "afrekenen" zou pas moeten verschijnen als er iets in het winkelmandje geplaatst wordt. En als ik op de winkelwagen button op de homepage klik verwacht ik dat het product in de winkelwagen geplaatst wordt. In plaats daarvan leidt die button me naar de productpagina. Omdat ik eerst de maat moet kiezen, maar dat is niet duidelijk genoeg. En sommige artikelen zijn er maar in 1 maat... en waarom moet ik perse een kleur kiezen als er maar 1 kleur is? Dat zijn allemaal factoren die ervoor kunnen zorgen dat mensen de website vroegtijdig verlaten.

 

Voor wat betreft het scoren in Google, zoals Middle al zei is je content erg mager. Dit overigens in tegenstelling tot de modellen, verfrissend om eens gewone echte vrouwen te zien in plaats van die ultraslanke fotomodellen ;) Maar Google indexeert vooral tekst, en als je vrijwel geen tekst hebt weet Google ook niet waar een pagina over gaat. Beschrijf de artikelen dus eens wat uitgebreider, mag ook best wel wat marketingtaal bij zitten hoor.

 

Aangezien productpagina's zich meestal niet lenen voor heel uitgebreide teksten is een blog een prima idee, maar dat kun je dan wel beter op je eigen website doen (dus niet op weebly). Op die manier krijgt je eigen website meer content, meer autoriteit en dat zal op termijn leiden tot betere posities in Google.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Welkom op het forum.

 

Met zo'n korte tijd valt er eigenlijk nog niets te concluderen. Behalve dan dat je in een moeilijke markt bent gestapt. (Wat hierboven ook al is aangegeven.)

 

Toch een aantal opmerkingen.

 

Werk aan de betrouwbaarheid. Zorg ervoor dat de webwinkel voor bezoekers een betrouwbare uitstraling heeft. Wat je goed doet is het vermelden van alle gegevens. Maar:

 

- voeg een (vast) telefoonnummer toe

 

- zorg ervoor dat je nieuwspagina niet leeg is, of verwijder deze

 

- maak je blog onderdeel van de webwinkel

 

- benoem alleen concrete klantvoordelen

 

- voeg een goede Over ons pagina toe

 

- voordelen benoemen in de slider is geen goed idee

 

 

In ieder geval veel succes met je webwinkel.

 

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Beste Iamnebula,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Ik denk dat je gewoon nog even geduld moet hebben en dat er nog flink wat werk aan de kledingwinkel is.

 

Google heeft 35 pagina's geindexeerd. De getoonde kleding past niet bij het huidige seizoen en als ik e.e.a. aanklik dan zie ik veel maatjes S op voorraad, verschillende plaatjes per product en ontstaat bij mij twijfel over maatvoering en kleurvarianten. Algemene verzendinformatie ontbreekt.

 

Waar komen je circa zeventig bezoekers per dag vandaan?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hi iedereen!

 

Bedankt voor alle feedback! Ik ga er zeker wat mee doen.

 

De bezoekers die ik nu trek zijn veelal vanuit Facebook (en vanuit mijn blog). Ik ben er van op de hoogte dat ik erg veel zomerse kleding heb en het nu geen zomer is. Ik denk dat het daar ook wel aan ligt. Ik ben ook op de hoogte dat mijn kledingaanbod nog erg mager is maar ik heb op dit moment nog niet het budget om dit 1 2 3 op te krikken maar dit gaat zeker wel gebeuren.

 

Ik adverteer ook op tweedehands.net omdat het niet alleen 2e hands kleding is. Je hebt ook rubrieken voor bedrijven (beetje zoals marktplaats)

 

Ik probeer mij te onderscheiden van de rest door betaalbare kleding te hebben. Mijn prijzen zitten tussen de €9,99 en €39,99 terwijl bij veel dameskleding webshops dit veel hoger ligt

 

Ik ben echter nog maar 1 week bezig dus ik zal ook nog even geduld moeten hebben

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt ook meer benadrukken dat je goedkope kleding hebt:

 

Mooie/ leuke kleding voor vrouwen voor minder dan 40 euro...

 

 

Verder moet je proberen zoveel mogelijk obstakels weg te halen voor bezoekers. Pas daarna zou ik investeren in Adwords, of andere vormen van advertenties.

 

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 1

Wat zegt de webbouwer ervan?

Hoho ik zie het nu pas :P

 

Ja, schaam je, je ziet het nu pas! Waarom die hoho en :P. Er is al zeven dagen niet verkocht en jij ziet het nu pas….

 

Wel heel goed dat je USP's op je homepage hebt staan, maar die zouden op iedere pagina moeten staan. Waarom niet in de header, dat is een logische plaats en er is plek zat.

 

De USP’s ??? Waar haal je die vandaan? Er zijn helemaal geen USP’s.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, schaam je, je ziet het nu pas! Waarom die hoho en :P. Er is al zeven dagen niet verkocht en jij ziet het nu pas….

 

;D Even voor de mensen met een wat minder goed gevoel voor humor, ik heb deze webshop NIET gebouwd ;)

 

(er zou maar iemand op mijn naam Googlen, dit topic tegenkomen en de humor niet begrijpen... zou zomaar klanten kunnen kosten dus maar even een toelichting).

 

De USP’s ??? Waar haal je die vandaan? Er zijn helemaal geen USP’s.

 

Inderdaad, echt Uniek zijn ze niet.

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet waar je bezoekers afhaken, maar je shop werkt niet helemaal lekker. Als ik bij een kledingstuk de maat ("onesize") selecteer verschijnt er een pop-up waarin ik de kleur en het aantal moet kiezen. Als ik die pop-up wegklik om eerst nog even beter naar de plaatjes met de kleuren te kijken, kan ik vervolgens nergens meer klikken om te bestellen. Verander ik dan de maat naar "kies maat", dan komt de pop-up weer, maar kan ik geen kleur meer selecteren en als ik dan toch bestel komt het artikel zonder geselecteerde kleur in de winkelwagen.

 

Waarom die regel "kosten voor iDeal" in je winkelwagen? Er staat nu 0,00 maar ik ga me dan afvragen of er nog kosten bijkomen als ik ga betalen. En bij twijfel ...

 

Kijk nog even naar je btw berekening, die klopt niet. Je berekent zo te zien 21% over de vermelde verkoopprijs van de kleding, maar die zou al inclusief btw moeten zijn en je moet die 21% er dus uithalen. En je vergeet btw te berekenen over je verzendkosten. In je voorwaarden zeg je trouwens dat je prijzen exclusief btw zijn. Verwarrend. En volgens mij mag dat ook niet bij verkoop aan consumenten.

 

Verder lees ik in je voorwaarden niets over het retourneringsrecht. Bij je veelgestelde vragen meld je dat je bij retournering de verzendkosten niet terugbetaalt, maar dat is in strijd met de Wet Koop op Afstand.

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me bij alle bovenstaande sowieso aan. Echter nog wel een paar toevoegingen. Zelf zoek ik als ik ergens iets koop vaak als 1 van de eerste dingen naar zaken als:

 

 

[*]Betaalmogelijkheden (Bij webshops als deze zou ik nooit met ideal betalen, enkel PayPal of achteraf betalen)

[*]Via wie wordt het verzonden? (Ik heb een onvoorstelbare hekel aan bezorging via DHL, Kiala etc, daar haak ik op af. Ik zie als ik ergens koop dus graag 'verzending via PostNL)

[*]Onafhankelijke beoordelingen (Via KiYoh, ekomi, trustpilot, etc.. dat is voor mij waardevoller dan een keurmerk)

 

Verder zou ik die slider banner er compleet uit knallen. De webshop is dan misschien wat 'saaier', maar een slider banner is voor een kleinere webshop geen toegevoegde waarde. Een slider banner is alleen leuk, als deze zeer vaak bijgewerkt wordt met nieuwe actuele banners. Bijvoorbeeld met actuele aanbiedingen, nieuwe toevoegingen in de collectie enzovoorts. Voor een kleine webshop is het bijna niet te doen om elke paar dagen nieuwe banners toe te voegen. Dan krijg je dus al snel wat je nu hebt, namelijk banners die eigenlijk helemaal niets toevoegen. Dan kun je ze beter achterwege laten.

 

Tot slot het linkje 'retourneren' onderaan de pagina geeft een 404 error.

Link naar reactie
  • 0

Mijn tip zou zijn om inderdaad een Wat Vind Je Van Mijn-posting te doen, zodat deze discussie kan terugkeren naar waar het eigenlijk om ging, namelijk: hoe kom je aan klanten.

 

Zojuist nogmaals even terug gelezen, maar ik zie toch echt vooral tips om te helpen meer klanten te krijgen.

 

Echter is het inderdaad niet wat TS vraagt. TS vraagt tips om aan meer bezoekers te komen. Dus doe ik graag daar ook nog even een suggestie voor. Om beter in organische resultaten van Google gevonden te worden is meer content noodzakelijk, maar linkbuilding ook nuttig. Als je in je handtekening op dit forum een link naar je webshop plaatst, heb je alvast een paar 'gratis' goede links erbij. Dat is een snelle tip om allicht iets meer bezoekers te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Een week is een vrij korte periode om echt een analyse te maken: meestal moet je eerst zaaien voor je kunt oogsten.

Ik zie dat je online al actief aan de slag bent gegaan, maar weet de regionale pers het al? Het is weliswaar offline, maar als je een nieuwswaardig persbericht instuurt, kun je toch mooi extra (en gratis) aandacht genereren.

 

Op Instagram (of YouTube) kun je natuurlijk ook experimenteren met (eenvoudige) video's. (Ik zou dat op zonnige dagen doen.) Dan kun je (een deel van) de collectie in beweging laten zien.

 

Btw, de website lijkt wat langzaam te laden.

Dat kan ook een hindernis zijn, waardoor mensen weer weg gaan.

 

..............

 

De USP’s ??? Waar haal je die vandaan? Er zijn helemaal geen USP’s.

 

 

Heb je de memo nog niet ontvangen?

U betekent heel vaak stiekem Usual ;)

 

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dat advies van bovenin google staan een beetje cliché waan het worden, uiteraard moeten we wel boven aanstaan, alleen kan er maar 1tje bovenin staan. En aangezien je vrij nieuw bent is dat niet 1,2,3 klaar.

 

Dus afgezien het google verhaal:

 

- Linkpartners zoeken

- Actief op fora's posten waar je doelgroep rondhangt

- Adverteren in een mode blad

- Gast artikelen schrijven op mode websites.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is ook belangerijk om te schrijven voor je bezoekers en niet omdat je dan hoger komt in de zoekmachine. (dit gaat vaak fout door keyword spamming) Mensen pompen hun website vol met Keywords waar op ze willen scoren dit heeft een negatief effect op de zoekmachines.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dat advies van bovenin google staan een beetje cliché waan het worden, uiteraard moeten we wel boven aanstaan, alleen kan er maar 1tje bovenin staan. En aangezien je vrij nieuw bent is dat niet 1,2,3 klaar.

 

Dus afgezien het google verhaal:

 

- Linkpartners zoeken

- Actief op fora's posten waar je doelgroep rondhangt

- Adverteren in een mode blad

- Gast artikelen schrijven op mode websites.

 

 

 

Dat boven aanstaan is inderdaad gewoon lastig en moet je tegenwoordig niet meer oprichten. Gewoon content gaan schrijven wat van zelf gaat ranken op lang tail zoekwoorden. Wij hebben nu bijvoorbeeld een nieuw thema en schrijven daarvoor dan nieuwe content op ons blog [mod-edit: link verwijderd, heeft geen toegevoegde waarde en is tegen forumregels]

 

Tegenwoordig wil google alleen nog maar content hebben en graag ook social media signals.

 

 

SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link naar reactie
  • 1

Het idee dat content genereren automatisch zorgt voor goede posities is niet correct. Goede content ondersteunt een goede website, zorgt ervoor dat bezoekers converteren en helpt bij het behalen van posities, maar er zijn zoveel meer dingen van belang. In plaats van verwijzen naar je eigen blog over groepsaccommodatie zou TS er meer mee geholpen zijn verwezen te worden naar startersgids google. Als je geen ervaring hebt met seo is dit een uitstekend startpunt.

 

1 ding is zeker: klanten komen niet vanzelf. Een webshop is net werken.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.