Ik geef een tijdschrift uit en in vooraf de abonnementsgelden voor het komende jaar. Stel alle 200 leden zijn op 1 oktober lid geworden en hebben toen de jaarcontributie van 30 euro betaald. Voor dit jaar heb ik hier dus maar voor 7,50 gebruikt en 22,50 aan vooraf ontvangen abonnementsgelden ontvangen. Na enig speurwerk ben ik er achtergekomen dan ik de ontvangen abonnementsgelden credit op de balans mag zetten.
Nu heb ik viertal vragen, hopelijk kan iemand mij hiermee helpen:
1. Moet ik het bedrag van 22,50 (incl btw) of het bedrag excl btw als ontvangen abbonemetsgelden op de balans zetten.
2. Welke stelpost moet ik hier voor aanmaken? Verkoop (abonnementsgelden) aan ontvangen abonnementsgelden?
3. Kan ik dit vooruitontvangen bedrag van mijn omzet aftrekken?
4. Zo ja, mag ik in bovenstaand voorbeeld elk jaar 200x22,50 van mijn omzet aftrekken, in dat geval wordt mijn omzet elk jaar maar 200 x7,50?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Hans Jongma
Hans Jongma
Ik geef een tijdschrift uit en in vooraf de abonnementsgelden voor het komende jaar. Stel alle 200 leden zijn op 1 oktober lid geworden en hebben toen de jaarcontributie van 30 euro betaald. Voor dit jaar heb ik hier dus maar voor 7,50 gebruikt en 22,50 aan vooraf ontvangen abonnementsgelden ontvangen. Na enig speurwerk ben ik er achtergekomen dan ik de ontvangen abonnementsgelden credit op de balans mag zetten.
Nu heb ik viertal vragen, hopelijk kan iemand mij hiermee helpen:
1. Moet ik het bedrag van 22,50 (incl btw) of het bedrag excl btw als ontvangen abbonemetsgelden op de balans zetten.
2. Welke stelpost moet ik hier voor aanmaken? Verkoop (abonnementsgelden) aan ontvangen abonnementsgelden?
3. Kan ik dit vooruitontvangen bedrag van mijn omzet aftrekken?
4. Zo ja, mag ik in bovenstaand voorbeeld elk jaar 200x22,50 van mijn omzet aftrekken, in dat geval wordt mijn omzet elk jaar maar 200 x7,50?
Bijvoorbaat dank voor enige hulp.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52565-vooruit-ontvangen-abonnementsinkomsten-hoe-te-boeken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag