• 0

"betaalhistorie" net zo geldig als factuur voor BTW aftrek?

Ik heb sinds vorig jaar een mobiel abonnement bij Robinmobile. Erg tevreden over, echter ik heb het als particulier genomen omdat dat iets goedkoper is en omdat ik dacht, wat maakt het uit, zo lang ik maar een BTW specificatie krijg. Nu kom ik er vrij laat achter dat ze geen facturen verstrekken maar een "betaalhistorie" overzicht waarop wel steeds de BTW staat vermeld, als mede:

 

"Betaalhistorie"

 

Datum

Mijn NAW

referentie per betaling

bedrag, BTW

 

Robinmobile's NAW, BTW nr, KvK, bankrekening.

 

Kan dit door de beugel voor de BTW aftrek, zelfs als Robinmobile het geen factuur noemt?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Daar voldoet het niet geheel aan, bv er ontbreekt het BTW tarief en een uniek volgnummer (behalve dat de referenties allemaal uniek zijn).

 

Ik heb even een copie bijgevoegd.

 

De BTW heb ik reeds afgetrokken, maar dat had ik misschien beter niet kunnen doen (of dit even wat eerder moeten uitzoeken eigenlijk).

Betaalhistorie_Robin_Mobile_11-03-2016.thumb.png.571a1da90a4f9333ad3d85d14fe3ea0b.png

Link naar reactie
  • 0

Kijkend naar die bijlage kun je voor deze kosten een uitzondering gebruiken.. (en geldt de hoofdregel die rive linkt niet)

 

namelijk die voor vereenvoudigde factuurregels voor facturen onder de 100 euro

 

die kan toegepast voor zowel de ideal betalingen en de incasso naar mijn inzicht

 

maar voor de incasso's is ook nog een aparte uitzonderingsregeling. namelijk voor automatische afschrijvingen

 

 

zo te zien volstaat het dus wel als jij als eenmanszaak werkt

 

 

Link naar reactie
  • 0

Is dit je eerste mobiele abonnement of enige telefoonaansluiting? Heb je zelf een eenmanszaak/vof of BV?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Roel: dankjewel, die regels kende ik nog niet. Het zijn allemaal automatische incasso's, dus dan valt het gewoon daar onder als niet onder de facturen voor onder de 100 euro. Zou willen dat ik dat eerder had geweten want ik heb net een paar dagen lang facturen van weinig euros bij elkaar zitten zoeken om in het boekhoudpakket in te voeren, waaronder een hoop automatische incasso's.

 

Highio: ik heb ook nog een vaste internet aansluiting thuis, die ik als prive beschouw en dus uit prive betaal. Verder geen telefoonaansluiting. Robinmobile is telefoon en internet in 1 pakketje. Ik werk vanuit huis en op lokatie. Voor het werk heb ik altijd internet nodig. Ik doe elk jaar een correctie van 50% prive gebruik op het Robinmobile (voorheen had ik Vodafone) gebruik. Ik heb een eenmanszaak.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.