• 0

Bedrag bij invoer wijkt af van originele factuur

Goedenmiddag!

 

Ik heb even een vraagje. Ik wil een webshop openen waar ik navigatiesystemen verkoop.

Nou heb ik een paar leveranciers gevonden uit China. Een deel van de producten die ik wil invoeren zijn wat aan de dure kant, circa 300 euro. Hiervan zou ik dus ongeveer 9% invoerrechten betalen en circa 15 euro inklaringskosten aan de vervoerder. Totaal 45 euro dus. De BTW hou ik hierbuiten omdat deze te verrekenen is met mijn af te dragen btw.

 

De leverancier stelt voor dat hij een lager bedrag op het pakketje zal vermelden, onder de 150 euro, laten we zeggen 120 euro, waardoor er vrijstelling is van invoerrechten. Maar de factuur die ik van hun ontvang zal dus wel het originele bedrag bevatten van 300 euro. Dit voer ik dan ook in in mijn administratie. Kan dit belastingtechnisch problemen opleveren? Dat ik dus 300 euro invoer als kosten, maar dat de douane het op papier voor 120 euro heeft geregistreerd/ingevoerd? Wordt hierop gecontroleerd?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is niet dat ik dat per se wil doen, het is voorgesteld door de leverancier en ik vroeg mij of er hier leden zijn die er meer van weten. Ik heb namelijk het idee dat veel leveranciers vanuit China op deze manier werken, dat ze standaard al een lager bedrag invoeren zodat het misschien toch nog zonder invoerrechten te betalen toe wordt gelaten

 

 

Link naar reactie
  • 0

ja het gebeurd vaker.. maar het is ook simpel:

het is fraude als je een lagere waarde opgeeft dan de feitelijke waarde om invoerrechten te ontlopen.

 

als jij er geen probleem mee hebt om bij vaststelling van dit feit een flinke boete te krijgen en mogelijk een veroordeling met bijbehorend strafblad.. moet je het gewoon doen..

de verdediging "ja maar er zijn zoveel leveranciers die het doen" gaat juridisch niet heel lang stand houden..

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.