Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Voozz
Voozz
Geachte forumleden,
Ik ben eind december een overeenkomst aangegaan met een social influencer. Deze beschikt over een Youtube kanaal en we hebben een bepaalde titel en inhoud van de video afgesproken. De inhoud van de video zou de features van ons product moeten weergeven, zodat er interesse bij het publiek zou worden opgewekt. De hele video en titel zou over het product gaan. Er is een bedrag overgemaakt naar deze persoon en het product is opgestuurd, deze mocht gehouden worden. Nadat ik het product heb opgestuurd, heb ik een tijd niets gehoord en de video bleef maar uit. Dus heb ik op een gegeven moment een factuur (bestaande uit de betaling van de video en de verkoopprijs van de speaker) verzonden en erbij verteld dat ik de persoon in kwesite nog 14 dagen gaf om de video te maken en online te zetten. Als dit niet het geval was, moest de factuur binnen 7 dagen voldaan worden.
Deze keer kreeg ik gelijk reactie en de campagne zou online komen. Hierna kwam nog een verzoek met uitstel, omdat er iets mis zou zijn met Youtube waardoor er minder views zouden komen. Dit zou voor beiden van ons ongunstig zijn en daarom heb ik hiermee ingestemd. Afgelopen vrijdag zou de video online komen, gaf deze persoon aan, echter was dit niet het geval. Daarom heb ik zaterdag aangegeven dat wanneer de afgesproken video op zondag (vandaag) niet online zou staan, de factuur alsnog voldaan moest worden.
Vandaag komt er (eindelijk) een video online. In deze video wordt kort de verpakking van het product laten zien en dat deze gewonnen kan worden. Er wordt verder wel naar ons gerefereerd maar er komt niets over de speaker in de video. Duidelijk niet wat is afgesproken. Er wordt zelfs nog voor meerdere bedrijven reclame gemaakt in de video.
Nu heb ik dit gelijk aangegeven dat dit niet is wat we hadden afgesproken en heb hem gevraagd om met een oplossing te komen. Hierna krijg ik een reactie waarin hij doodleuk aangeeft dat hij wel het best weet wat het meeste rendement oplevert (voor mijn bedrijf nota bene) en dat hij het overeengekomen bedrag heel laag vindt en dat ik daarvoor geen hele video kon verwachten (wat wel afgesproken is). Vervolgens benadrukt hij ook nog eens dat ik een geweldige deal heb gehad, omdat hij ondertussen (in die 3 maanden) gegroeid is en meer views krijgt, terwijl dat zijn eigen schuld is geweest. Hij is in de veronderstelling dat hij (omdat hij geen contract heeft getekend) mij niet meer verschuldigd is.
Als kers op de taart heeft hij zijn onvrede op Twitter getoond en heeft vertrouwelijke informatie uit onze mailwisseling verspreidt. En noemt hij ons oplichters. Dit heeft hij overigens snel weer verwijderd, maar ik heb (gelukkig) de tweets opgeslagen. Hij heeft laten weten dat hij geen video gaat maken en ook de factuur niet zal voldoen.
Nu vraag ik mij af, wat ik nu kan doen. Wat betreft het beschadigen van ons imago, dat wil ik eventueel nog wel door de vingers zien. Echter wil ik het geld dat ik betaald heb voor de campagne en de vergoeding die ik overgemaakt heb, wel terug. Hoe kan ik dit het best aanpakken, een incassobureau? Ik ben zeker op de hoogte dat ik duidelijk in mijn recht sta, alleen weet niet wat voor vervolgstappen ik nu het best kan nemen.
Graag hoor ik van jullie wat ik het best kan doen. Ik wil het hier absoluut niet bij laten zitten.
Alvast erg bedankt!
Met vriendelijke groet,
Voozz (met betrekking tot het onderwerp, laat ik mijn identiteit liever geheim)
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag