• 0

Vrijstelling/Verlaging invoerrechten China

Goedemiddag,

 

Een klant van mij in China heeft mij gevraagd de commercial invoice te verlagen om zo de invoerrechten á 12% te verlagen. Vanzelfsprekend wil ik hier niet aan meewerken maar ik heb wel toegezegd te kijken naar andere opties om de kosten te verlagen.

 

1) Welke opties zijn er in het algemeen?

2) Bestaat er in Azie een zelfde soort regeling als in de EU m.b.t. passieve/actieve verdeling waarbij een reducering of vrijstelling van import taxes mogelijk is wanneer een product slecht voor een korte tijd wordt ingevoerd?

 

Situatie; In ons geval wordt ons product naar China gestuurd om vervolgens bijgevoegd te worden bij een ander product om het daarna als 1 product naar (hoofdzakelijk) Europa te verzenden.

 

Ben benieuwd naar jullie tips!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of ze in China ook veredelings regelingen kennen zou ik niet weten. Dit zou eigenlijk een vraag moeten zijn die je in China zou moeten stellen(weet je klant dit niet?). Want of het kan en daadwerkelijk lukt is een 2e. Kan mij zomaar voorstellen dat procedures daar een stukje anders werken.....

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Een Carnet (ik neem aan dat je het ATA-carnet bedoeld) is voor tijdelijk ingevoerde goederen, niet voor veredeling (waarvan hier blijkbaar sprake is). Het antwoord van Logic4all klopt, je zult dat in China moeten navragen maar volgens de Market Acces Databse is dit ook in China een bekende regeling. Verder heeft China nog een aantal Free Trade Zones, daar is misschien ook nog wat mogelijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.