• 0

Producten ready for the shops maar hoe ga ik deze te verkopen.....

Beste leden,

 

Inmiddels weet ik wat, hoe en wanneer ik alles ga verkopen echter weet ik niet waar...

Ik wilde mijn kledingaccessoires verkopen via winkels en aan de hand van een presentatie mijn producten tonen. Daar was ik dus superenthousiast over. Echter is afspraken hiervoor maken met winkeliers niet zo gemakkelijk... Ik ben met twee in contact gekomen die zeiden kom maar langs en anderen die zeiden we hebben al inkoop gedaan of werken niet met onbekende merken of alleen op in consignatie(dit kan uiteraard ook, maar ook hiervan heb ik maar 2 gevonden).

 

De website wil ik op een latere tijdstip open, dus deze valt even uit ook omdat een webshop reclame kosten meebrengt en alles. Daarom wilde ik de producten in winkels plaatsen.

Echter hoe kan ik dat het beste aanpakken? Er is mij ook verteld dat werken met agentschappen een optie is maar dit lijkt mij zo een ingewikkelde proces en daarnaast willen ze ook commissie, en de producten die ik verkoop zitten tussen de 40 en 70euro max. Als het bedrag hoger was dan was het misschien wel effectief. Daarnaast wil ik ook maar in de eerste maand iets van tussen de 300-500 stuks verkopen dus het zijn geen grote hoeveelheden dus denk dat het dan niet aantrekkelijk genoeg is voor een agentschap.

 

En met beurzen heb ik geen ervaring en daarnaast moet je volgens mij ook alvast producten op voorraad hebben. Terwijl ik eerst wil weten of de winkeliers het leuk het leuk vinden en dan daarna de order produceren.

 

Dus het is best ingewikkeld lijkt het.... Maar er moeten toch wel opties zijn om de eigen product op de markt te zetten. Of hoe kan ik de winkeliers benaderen e.d.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik wilde mijn kledingaccessoires verkopen via winkels en aan de hand van een presentatie mijn producten tonen. Daar was ik dus superenthousiast over. Echter is afspraken hiervoor maken met winkeliers niet zo gemakkelijk... Ik ben met twee in contact gekomen die zeiden kom maar langs en anderen die zeiden we hebben al inkoop gedaan of werken niet met onbekende merken of alleen op in consignatie(dit kan uiteraard ook, maar ook hiervan heb ik maar 2 gevonden).

Dat is toch een uitnodiging om te komen presenteren? En als je meer wilt presenteren kun je nog meer winkels benaderen?

 

Waar gaat het precies mis?

Opvolger gezocht? Geen detailhandel of horeca? Stuur me een pm!

Link naar reactie
  • 0

Ik wilde mijn kledingaccessoires verkopen via winkels en aan de hand van een presentatie mijn producten tonen. Daar was ik dus superenthousiast over. Echter is afspraken hiervoor maken met winkeliers niet zo gemakkelijk... Ik ben met twee in contact gekomen die zeiden kom maar langs en anderen die zeiden we hebben al inkoop gedaan of werken niet met onbekende merken of alleen op in consignatie(dit kan uiteraard ook, maar ook hiervan heb ik maar 2 gevonden).

Dat is toch een uitnodiging om te komen presenteren? En als je meer wilt presenteren kun je nog meer winkels benaderen?

 

Waar gaat het precies mis?

 

Ja klopt en naar die winkels ga ik ook langs. Ik bel namelijk naar winkels waarvan ik denk dat mijn producten passen bij de winkel en als er alleen maar bekende merken staan dan weet ik wel bijna 100 procent zeker dat ze hun producten hebben ingekocht via beurzen of agentschappen ofzo. Dus als kleine onbekende merk dan kom ik daar waarschijnlijk niet binnen. En meestal geven zij ook aan ja we hebben ingekocht of geen interesse of ze werken met specifieke merken blabla.

Dus daar gaat het mis denk ik... dat ik niet weet hoe ik mijn product in de winkels kan plaatsen... Moet het via via ofzo? ???

Link naar reactie
  • 0

Je moet de eerst kip-ei-cirkel doorbreken.

Winkeliers hebben graag dingen in de winkel die verkopen.

Als je met iets nieuws komt, staan ze echt niet allemaal in de rij, tenzij ze zien dat er vraag naar is.

Maar als nog niemand het kent is er nog niet echt vraag naar: onbekend maakt veelal onbemind.

 

Hoe presenteer je jouw merk nu?

Heb je al wel een website waarop je de producten kunt zien, liefst (ook) in een passende sfeer, zodat het niet slechts een product toont, maar ook 'merkbeleving'?

Heb je al een winkel in jouw eigen woonplaats waar jouw merk te koop is?

Zo ja: dat is nieuws: als je het in een nieuwswaardig persbericht giet (of laat gieten), kun je de lokale/regionale pers halen. Dat is misschien niet groots en meeslepend, maar wel een stapje in de schijnwerpers voor jouw merk.

Zo nee: dat is het feit dat je een nieuw merk op de markt zet ook nieuws. En dat kan allicht winkels in de regio interesseren. Als ze er al eens van gehoord hebben, belt het al iets makkelijker.

 

Wie is jouw doelgroep?

Als die doelgroep bepaalde blogs leest, zich laat inspireren door bepaalde Instagramaccounts of YouTube-kanalen, kun je allicht kijken hoe je jouw merk daar zichtbaar kunt maken.

Maar dan moet je minstens een goede website hebben (misschien eigenlijk toch een webshop).

 

Je ontdekt nu wat heel veel starters ontdekken: in het begin is bijna niemand net zo enthousiast over jouw idee/merk/product/dienst als jij. Je ontdekt dat de gebraden kippetjes niet zomaar jouw mond invliegen (deze uitspraak heb ik van mijn mentor). Je moet niet opgeven. Een 'nee' is ook niet persoonlijk. Zoals ik zei: onbekend maakt onbemind. En je bent vast niet het enige merk dat in winkels probeert te komen.

 

Waarmee onderscheid jouw merk zich tov het bestaande aanbod?

Wat is jouw merkidentiteit? Speels? Serieus? Statig? Stout? Sexy? Sjofel? Sjagrijnig (verkeerd geschreven, maar ja, als ik eenmaal ga allitereren... ;) ) Brutaal? Praktisch? (Om maar een paar basic identiteiten te noemen.)

 

Wat heb je al aan marketing gedaan?

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik neem aan/ga er vanuit dat je kledingzaken benaderd hebt? Eén tip: benader kapperszaken. Vaak zit in elke stad/dorp meerde kappers. En iedere vrouw bezoekt wel eens in de 6 weken (of vaker) een kapper en vaak ook dezelfde. Als je alle kapperszaken benaderd vang je op die manier sowieso de gehele doelgroep i.p.v. je producten verspreiden bij kledingwinkels waar niet iedere vrouw komt.

Daarnaast adviseer ik je om je producten, zeker in de eerste fase, in consignatie te doen. Dit biedt de winkels een makkelijker " ja" zeggen. Immers, het kost hen qua investering helemaal niets en jij kan mooi uitstallen regionaal.

In een later stadium (maar niet veel later) je producten in je eigen webshop verkopen voor landelijk bereik.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Je moet de eerst kip-ei-cirkel doorbreken.

Dat kon ook weleens voor de inkoop gelden. Bestel je een container vol als je geen verkooppunten hebt? En krijg je verkooppunten als dat spul nog niet eens gemaakt is?

 

Diane von Furstenberg begon met een tiental wikkeljurken die ze vanuit Italië meenam naar New York en Supertrash is volgens mij op de markt ontstaan.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Voeg eens twee foto's van producten en winkelpresentatie toe aan je fotoboek of dit draadje. Twee beelden zeggen meer dan duizend woorden.

 

Met diezelfde twee beelden kun je als begin een online visitekaartje (laten) maken voor een paar tientjes.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Je moet de eerst kip-ei-cirkel doorbreken.

Winkeliers hebben graag dingen in de winkel die verkopen.

Als je met iets nieuws komt, staan ze echt niet allemaal in de rij, tenzij ze zien dat er vraag naar is.

Maar als nog niemand het kent is er nog niet echt vraag naar: onbekend maakt veelal onbemind.

 

Hoe presenteer je jouw merk nu?

Heb je al wel een website waarop je de producten kunt zien, liefst (ook) in een passende sfeer, zodat het niet slechts een product toont, maar ook 'merkbeleving'?

Heb je al een winkel in jouw eigen woonplaats waar jouw merk te koop is?

Zo ja: dat is nieuws: als je het in een nieuwswaardig persbericht giet (of laat gieten), kun je de lokale/regionale pers halen. Dat is misschien niet groots en meeslepend, maar wel een stapje in de schijnwerpers voor jouw merk.

Zo nee: dat is het feit dat je een nieuw merk op de markt zet ook nieuws. En dat kan allicht winkels in de regio interesseren. Als ze er al eens van gehoord hebben, belt het al iets makkelijker.

 

Wie is jouw doelgroep?

Als die doelgroep bepaalde blogs leest, zich laat inspireren door bepaalde Instagramaccounts of YouTube-kanalen, kun je allicht kijken hoe je jouw merk daar zichtbaar kunt maken.

Maar dan moet je minstens een goede website hebben (misschien eigenlijk toch een webshop).

 

Je ontdekt nu wat heel veel starters ontdekken: in het begin is bijna niemand net zo enthousiast over jouw idee/merk/product/dienst als jij. Je ontdekt dat de gebraden kippetjes niet zomaar jouw mond invliegen (deze uitspraak heb ik van mijn mentor). Je moet niet opgeven. Een 'nee' is ook niet persoonlijk. Zoals ik zei: onbekend maakt onbemind. En je bent vast niet het enige merk dat in winkels probeert te komen.

 

Waarmee onderscheid jouw merk zich tov het bestaande aanbod?

Wat is jouw merkidentiteit? Speels? Serieus? Statig? Stout? Sexy? Sjofel? Sjagrijnig (verkeerd geschreven, maar ja, als ik eenmaal ga allitereren... ;) ) Brutaal? Praktisch? (Om maar een paar basic identiteiten te noemen.)

 

Wat heb je al aan marketing gedaan?

 

Hoi, bedankt voor je reactie!

Ja, ik denk inderdaad dat ik meer moet richten op de marketing en toch gewoon moet starten met een webshop. Ik wil daarom binnenkort een fotoshoot houden met de producten en dan gewoon een kleine oplage produceren.

Maar inderdaad het merkbeleving en het product moet scherper, want ik heb nog niet echt iets gedaan aan marketing omdat ik dus eerst samenwerking met winkeliers wilde treffen en het dus zo meer exclusief wilde houden. Maar ik merk inderdaad dat zij ook gewoon iets meer willen zien zoals een webshop/website, wat ik natuurlijk kan begrijpen.

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan/ga er vanuit dat je kledingzaken benaderd hebt? Eén tip: benader kapperszaken. Vaak zit in elke stad/dorp meerde kappers. En iedere vrouw bezoekt wel eens in de 6 weken (of vaker) een kapper en vaak ook dezelfde. Als je alle kapperszaken benaderd vang je op die manier sowieso de gehele doelgroep i.p.v. je producten verspreiden bij kledingwinkels waar niet iedere vrouw komt.

Daarnaast adviseer ik je om je producten, zeker in de eerste fase, in consignatie te doen. Dit biedt de winkels een makkelijker " ja" zeggen. Immers, het kost hen qua investering helemaal niets en jij kan mooi uitstallen regionaal.

In een later stadium (maar niet veel later) je producten in je eigen webshop verkopen voor landelijk bereik.

 

 

Ja, dat is inderdaad een goede tip!!! Bedankt ik ga dit even nader uitzoeken!! Want ik maak ook eigen hoofdaccessoires e.d. dus dit sluit goed aan bij kapperszaken denk ik

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voeg eens twee foto's van producten en winkelpresentatie toe aan je fotoboek of dit draadje. Twee beelden zeggen meer dan duizend woorden.

 

Met diezelfde twee beelden kun je als begin een online visitekaartje (laten) maken voor een paar tientjes.

 

Groet,

 

Highio

 

 

Ja dat is ook een goeie inderdaad!

 

Want ik verstuur momenteel gewoon een paar amateur foto's naar winkeliers die mij aanspreken en dan zie ik wel wat ze zeggen. Maar ik denk dat ik echt gewoon professionele foto's moet maken dat ziet er gewoon representatiever uit.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi, bedankt voor je reactie!

Ja, ik denk inderdaad dat ik meer moet richten op de marketing en toch gewoon moet starten met een webshop. Ik wil daarom binnenkort een fotoshoot houden met de producten en dan gewoon een kleine oplage produceren.

Maar inderdaad het merkbeleving en het product moet scherper, want ik heb nog niet echt iets gedaan aan marketing omdat ik dus eerst samenwerking met winkeliers wilde treffen en het dus zo meer exclusief wilde houden. Maar ik merk inderdaad dat zij ook gewoon iets meer willen zien zoals een webshop/website, wat ik natuurlijk kan begrijpen.

 

Zonder marketing blijft alles extreem exclusief ;)

En marketing maakt het niet gelijk niet exclusief: als jouw merk de juiste doelgroep heeft en heel 'sterk in de markt staat' kan het nog steeds een exclusief merk zijn dat niet overal te krijgen is. Maar ik denk dat je eerst moet zorgen dat het überhaupt ergens te krijgen is.

 

De vragen die ik stelde in mijn vorige bericht: heb je daar ook antwoorden op? (Je hoeft ze niet te geven, maar je hebt ze wel nodig.)

Anders wordt het moeilijk om effectief aan de slag te gaan.

 

Winkeliers zijn bij amateurfoto's eerder geneigd om jouw inspanningen niet serieus te nemen èn ze denken waarschijnlijk: 'met deze foto's kan ik het moeilijk aanprijzen'. In de kleding en sieradenmarkt ligt de kwaliteitsdrempel voor fotografie over het algemeen vrij hoog.

 

Succes!

 

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Zonder marketing blijft alles extreem exclusief ;)

En marketing maakt het niet gelijk niet exclusief: als jouw merk de juiste doelgroep heeft en heel 'sterk in de markt staat' kan het nog steeds een exclusief merk zijn dat niet overal te krijgen is. Maar ik denk dat je eerst moet zorgen dat het überhaupt ergens te krijgen is.

 

De vragen die ik stelde in mijn vorige bericht: heb je daar ook antwoorden op? (Je hoeft ze niet te geven, maar je hebt ze wel nodig.)

Anders wordt het moeilijk om effectief aan de slag te gaan.

 

Winkeliers zijn bij amateurfoto's eerder geneigd om jouw inspanningen niet serieus te nemen èn ze denken waarschijnlijk: 'met deze foto's kan ik het moeilijk aanprijzen'. In de kleding en sieradenmarkt ligt de kwaliteitsdrempel voor fotografie over het algemeen vrij hoog.

 

Succes!

 

Ja, ik heb daar wel antwoorden op maar ik denk dat het wel specifieker moet zijn. Want ik merk ook gewoon dat niet iedereen in deze kledingaccessoire interesse heeft omdat het best etnic is. Dus ik moet mij toch richten op vrouwen die daar meer interesse hebben.

 

Ik moet die fotoshoot inderdaad zo snel mogelijk houden, de atelier heeft alles over 2 weken af en dan ga ik alles fotograferen. Ik wil niet dat winkeliers de indruk krijgen dat er geen inspanning is geleverd want het maken van die kledingaccessoires heeft veel 'bloed zweet, en tranen' gekost eigenlijk haha 8)

Bedankt!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat ik geleerd heb van "mijn" Marlies Dekker verkoper:

Bied winkels jouw product aan. Heb een begeleidende website. Stuur vervolgens een aantal kennissen van jou naar de betreffende winkel en laat ze vragen naar het product.

Doe dit een aantal malen met verschillende personen. Het moet wel een bijzonder eigenwijze winkelier zijn als hij of zij het daarna niet mondjesmaat in het programma opneemt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat ik geleerd heb van "mijn" Marlies Dekker verkoper:

Bied winkels jouw product aan. Heb een begeleidende website. Stuur vervolgens een aantal kennissen van jou naar de betreffende winkel en laat ze vragen naar het product.

Doe dit een aantal malen met verschillende personen. Het moet wel een bijzonder eigenwijze winkelier zijn als hij of zij het daarna niet mondjesmaat in het programma opneemt.

 

 

 

Dat is een geniale idee eigenlijk! Die ga ik zeker proberen, tnx voor de tip!

Link naar reactie
  • 0

Er zijn altijd een boel redenen om vandaag nog niks te gaan verkopen. Eerst moet ik goede foto's hebben. Dan moet ik een goede website hebben. Daar hoort een webshop bij. En daar moet ik dan weer reclame voor maken. Maar er is nog niet eens een product. Dat moet ik dan toch maar eens in een kleine serie laten maken.

 

Zo blijf je eeuwig plannen.

 

Ik heb een tijd in Londen gewoond en daar vind je veel van die ooit-word-ik-een-merk ondernemers op Camden Lock of Spitalfieds Market of The Old Truman Brewery. Overdekte markten waar vanalles verkocht wordt door kleine (beginnende) ondernemers. Die laatste twee markten liggen bij mekaar om de hoek, dus als je eens een weekend in Londen bent ga daar lunchen op zondag!

 

Volgens mij beginnen dat soort plekken ook in Nederland op te duiken. Als broeiplek of creatieve markt. Suggestie aan iedereen die een mode- of eet-idee heeft: probeer het uit door middel van een foodtruck of je eigen merkmarktkraam.

 

Doe je meteen marktonderzoek!

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Er zijn altijd een boel redenen om vandaag nog niks te gaan verkopen. Eerst moet ik goede foto's hebben. Dan moet ik een goede website hebben. Daar hoort een webshop bij. En daar moet ik dan weer reclame voor maken. Maar er is nog niet eens een product. Dat moet ik dan toch maar eens in een kleine serie laten maken.

 

Zo blijf je eeuwig plannen.

 

Ik heb een tijd in Londen gewoond en daar vind je veel van die ooit-word-ik-een-merk ondernemers op Camden Lock of Spitalfieds Market of The Old Truman Brewery. Overdekte markten waar vanalles verkocht wordt door kleine (beginnende) ondernemers. Die laatste twee markten liggen bij mekaar om de hoek, dus als je eens een weekend in Londen bent ga daar lunchen op zondag!

 

Volgens mij beginnen dat soort plekken ook in Nederland op te duiken. Als broeiplek of creatieve markt. Suggestie aan iedereen die een mode- of eet-idee heeft: probeer het uit door middel van een foodtruck of je eigen merkmarktkraam.

 

Doe je meteen marktonderzoek!

 

 

 

Dat is ook weer zo inderdaad er is altijd wel iets wat er bij/ of af moet, beter kan, nog uitzoeken etc... Het is vooral doen in mijn geval!

Dat zijn interessant plekken nooit van gehoord eigenlijk... Kende wel die fashionbeurzen en trademarts maar deze niet... ik ga die zeker checken!! Tnxx voor de tips!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.