Ik ben importeur van een aantal accessoires merken en ik ga nu beginnen met het verkopen aan winkels in Luxemburg. Nu zou ik graag willen weten hoe ik met het lager btw tarief om moet gaan. Ik heb begrepen dat ik het btw tarief kan verleggen met 0%, maar hoe zit het met de advies verkoopprijs is deze lager dan in Nederland of is het gebruikelijk dat de winkelier in Luxemburg een hogere marge overhoudt? Ook zou ik graag willen weten wie de transportkosten normaal gesproken betaald, is dat de distributeur of de winkelier?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Elizabeth
Elizabeth
Goedemiddag,
Ik ben importeur van een aantal accessoires merken en ik ga nu beginnen met het verkopen aan winkels in Luxemburg. Nu zou ik graag willen weten hoe ik met het lager btw tarief om moet gaan. Ik heb begrepen dat ik het btw tarief kan verleggen met 0%, maar hoe zit het met de advies verkoopprijs is deze lager dan in Nederland of is het gebruikelijk dat de winkelier in Luxemburg een hogere marge overhoudt? Ook zou ik graag willen weten wie de transportkosten normaal gesproken betaald, is dat de distributeur of de winkelier?
Alvast heel erg bedankt voor de hulp.
Met vriendelijke groet,
Elizabeth
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52614-btw-tarief-in-de-benelux-en-advies-verkoopprijs/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag