• 0

M-biljet 2014:waar privestortingen toelichten in jaarstukkenbijlage?

Hallo,

Ik ben bezig de gegevens uit mijn jaarstukken in te vullen in mijn M-biljet (lekker ouderwets papier) voor 2014. Bij vraag 10e moet ik de privestortingen invullen en die toelichten in de jaarstukkenbijlage (ook papier). Daarmee corresponderen vraag 51-56 in de jaarstukkenbijlage.

Maar... ik ben er nu een keer of acht langsgegaan - met de vinger, regeltje voor regel - en je raadt het al - nergens een plek om privestortingen toe te lichten. Wel de mogelijkheid om priveonttrekkingen in contanten daar op te geven (maar ik neem toch niet aan dat ik daar het 'per saldo' bedrag van onttrekkingen en stortingen daar dan negatief moet noteren?).

Ik heb de Belastingdienst al gebeld maar die mogen geen antwoord geven want 'een fiscale vraag van een ondernemer'.

Dank alvast!

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0
maar ik neem toch niet aan dat ik daar het 'per saldo' bedrag van onttrekkingen en stortingen daar dan negatief moet noteren?
Als je meer stort dan onttrek wel. Er zitten wel meer verschillen/gebreken tussen de papieren en digitale versie.

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

• 0

maar ik neem toch niet aan dat ik daar het 'per saldo' bedrag van onttrekkingen en stortingen daar dan negatief moet noteren?
Als je meer stort dan onttrek wel. Er zitten wel meer verschillen/gebreken tussen de papieren en digitale versie.

Lijkt me vreemd. Bij vraag 10 zouden de stortingen ingevuld moeten worden. Ik neem dus aan positief. Dus als je meer stort dan onttrekt, moet dat nog steeds positief ingevuld worden.

Ik heb de Belastingdienst al gebeld maar die mogen geen antwoord geven want 'een fiscale vraag van een ondernemer'.

Had je niet moeten pikken. Het is toch duidelijk een technische vraag.

• 0
Lijkt me vreemd. Bij vraag 10 zouden de stortingen ingevuld moeten worden. Ik neem dus aan positief. Dus als je meer stort dan onttrekt, moet dat nog steeds positief ingevuld worden.
Helemaal correct.

Vraag 51/51a in de jaarstukkenbladeren gaat over de specificatie van de privé-ontrekkingen in contanten ... al doet de omschrijving anders vermoeden >> Specificatie bij vraag 10b en 10e uit de aangifte: privé-ontrekkingen en privéstortingen.

Bij vraag 51/51a wordt "slechts" gevraagd om de privé-onttrekkingen in contanten ... een positief getal dus.

Samen met de andere vormen van privé-onttrekkingen wordt het totaal aan privé-ontrekkingen berekend.

Het zou minder verwarrend zijn als er staat ... "Specificatie bij vraag 10b uit de aangifte: privé-ontrekkingen"

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

• 0

Dank voor de toevoeging!

Had je niet moeten pikken. Het is toch duidelijk een technische vraag.

Dat was inderdaad mijn reactie, maar mevrouw was onvermurwbaar en herhaalde slechts haar eerdere mededeling dat ze me niet mocht helpen - met geemotioneerde stem. Toen heb ik haar maar goedemiddag gewenst. Misschien moet ik nog een keer terugbellen in de hoop iemand te treffen die wat kalmer is.

Andrew

• 0

Het zou minder verwarrend zijn als er staat ... "Specificatie bij vraag 10b uit de aangifte: privé-ontrekkingen"

Dank Nedzhibe, dan heb ik het goed ingevuld. Ik dacht even dat er iets heel ingewikkelds fiscaals achterzat, omdat de Belastingdienst-mevrouw zo ongelooflijk stellig was dat ze me niet mocht helpen. Maar het is dus gewoon een slordig geformuleerde zin.

Andrew

• 0

Super bedankt voor dit duidelijk antwoord. Ik zat met hetzelfde probleem mbt tot een simple W&V zonder zakelijke bankrekening. Dus geen ondernemingsvermogen en de gehele winst is Prive-onttrekking. Trouwens had ik dezelfde onprettige ervaring bij de Belastingdienst. Bijna onbeschoft, niet van hun gewent?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar