loading
Ga naar inhoud
GraciaVisscher

Vertelt jouw bedrijf een verhaal?

Aanbevolen berichten

Tip voor ondernemers: weet je verhaal! Hoe je een identiteit vormt, het verhaal bedenkt en voor het voetlicht brengt kan verschil maken in je succes. Corporate storytelling werkt!

 

Op 24 maart organiseert De Businessclub een bijeenkomst over dit onderwerp. Beetje reclame misschien maar zie het als een tip. Met interessante sprekers kun je tijdens deze middag veel leren over een verhaal vertellen als bedrijf.

 

Link om je aan te melden! http://www.bnr.nl/event/bnr-businessclub/294503-1601/businessclub-corporate-storytelling-je-bedrijf-als-verhaal

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beetje reclame misschien, maar zie het als een tip.

Welkom op HL Gracia.

 

Volgens mij is het beleid van FD&BNR dat ook reclame via social media transparant is. Wanneer jij dus als freelancer voor BNR Businessclub actief bent op dit forum, is het wel zo netjes om dat met open vizier te doen. Op andere plekken ook trouwens.

 

Een tip (geen reclame): je kan een link opnemen in je signatuur!

 

 


Stelt al sinds 2003 vragen op dit forum. 🍾   En helpt soms andermans vragen te beantwoorden. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat misschien ook voor eventuele belangstellenden van belang zou kunnen zijn:

 

Ik heb zelf (als bedrijf) persoonlijk ook deze uitnodiging ontvangen van BNR/MKB A'dam. Maar het kost wel 85,- euro om mee te doen... Op zich geen wereldbedrag misschien, maar toch wel geld.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Enne, practice what you preach. Storytell mij maar waarom het zo super is

 

Mij ook. Kun je e.e.a. ook staven met onderzoek, of is het gewoon de zoveelste hype die nergens op gebaseerd is?

 

Het lijkt de laatste jaren inderdaad een hype te zijn om over storytelling te praten, maar het is niets nieuws en het is er altijd geweest. Het wordt nu alleen van de daken geschreeuwd omdat de WC-eend-formule best wel uitgewerkt is en door het dankzij internet veel transparantere aanbod sneeuw je makkelijk onder als je niet onderscheidend bent. Maar hoe onderscheidend kun je zijn als je je alleen maar focust op 'het product', dat waarschijnlijk door tientallen andere partijen wordt aangeboden?

Je komt dan al snel bij de Golden Circle zoals Sinek die benoemd heeft, maar daar wil ik dan gelijk aan toevoegen dat er ook een 'waarom-vraag' is op klant niveau: de WIIIFM-vraag. Er zijn nog heel veel bedrijven die vooral vertellen wat ze doen en hoe ze dat doen, maar niets te melden lijken te hebben over hun intrinsieke motivatie of waarom een klant 1) baat heeft bij wat ze aanbieden en 2) waarom zij de uitgelezen partij zijn om dat waar te maken.

Zo kwam ik recent nog op een website van een adviseur, die heel duidelijk vertelt wat er gedaan wordt en hoe, maar de waarom vraag laat liggen: zelfs op het moment dat het daar over lijkt te gaan gaan, wordt er op het nippertje overheen gestapt. En nu vraag ik me nog steeds af: "waarom?"

 

Storytelling is een gehyped paraplu-begrip geworden waarin positionering, propositie/merkbelofte, identiteit en de (emotionele) connectie met de doelgroep samenkomen in 'verhalen'.

En waarom verhalen? Omdat elke keer weer blijkt dat boeiende verhalen makkelijker onthouden worden dan droge feitjes. (Er zijn altijd uitzonderingen in het publiek, natuurlijk.)

Interessante materie.

(Vind ik, als visuele verhalen verteller, die ook het lappen tekst typen niet schuwt. ;) )

 

Heb nu geen onderzoeken klaarliggen. Lijkt me trouwens een moeilijk meetbaar begrip.

Er is naar verluid wel ergens een onderzoek over merkgerichtheid, waarbij gesteld wordt dat als een bedrijf een heldere positionering en merkidentiteit heeft en alle communicatie ook in lijn laat zijn met het merk, die bedrijven gemiddeld 7% beter presteren dan onduidelijke merken.

 

 

Oh, ik word ook graag gestorytelled door Gracia.


BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Storytelling is inderdaad een bestaand principe dat herinneren stimuleert.

 

Zo heb ik ooit een geheugentraining gedaan volgens ditzelfde principe. Lange reeksen cijfers leer je d.m.v. een beeldend verhaaltje te onthouden, bijvoorbeeld: 'een ei met een lichtschakelaar naast een revolver op een melkkrukje onder een boom, waar een handschoen bij ligt' = '026315'.

 

Door net als bij de cijfers essentiële, beeldende elementen pakkend in 'the story' op te nemen, wordt het geheugen gestimuleerd dit te onthouden.

 

Ik vraag me een beetje af of deze reacties de bedoeling waren van Gracia, of dat het puur ging om de uitnodiging voor het event? In geval van dit laatste, zou dit dan eerder in de evenementen kalender thuishoren?

 

 


Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant en Horeca -, Recreatie - & Toerisme-Ondernemer 'in ruste', MSc-Student 'Ontwerp Gedreven Innovatie' (Design Driven Innovation)

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de Forumregels, als forumlid zijn deze op persoonlijke titel)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Storytelling is inderdaad een bestaand principe dat herinneren stimuleert.

 

Zo heb ik ooit een geheugentraining gedaan volgens ditzelfde principe. Lange reeksen cijfers leer je d.m.v. een beeldend verhaaltje te onthouden, bijvoorbeeld: 'een ei met een lichtschakelaar naast een revolver op een melkkrukje onder een boom, waar een handschoen bij ligt' = '026315'.

 

Door net als bij de cijfers essentiële, beeldende elementen pakkend in 'the story' op te nemen, wordt het geheugen gestimuleerd dit te onthouden.

 

Ik vraag me een beetje af of deze reacties de bedoeling waren van Gracia, of dat het puur ging om de uitnodiging voor het event? In geval van dit laatste, zou dit dan eerder in de evenementen kalender thuishoren?

 

 

 

Het geheugenpaleis!

Een techniek die al millennia wordt toegepast.


BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik storytell me al jaren ongans. Kijk maar in mijn signature.

Het werkt gewoon niet als de storylistener de story niet wil horen of begrijpen.

Wil je leren storytellen, kom naar mijn optredens op beurzen of congressen. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat misschien ook voor eventuele belangstellenden van belang zou kunnen zijn:

 

Ik heb zelf (als bedrijf) persoonlijk ook deze uitnodiging ontvangen van BNR/MKB A'dam. Maar het kost wel 85,- euro om mee te doen... Op zich geen wereldbedrag misschien, maar toch wel geld.

 

 

 

@ GraciaVisscher; Jammer dat je niet meer actief mee participeert in je eigen topic.

 

Vernam idd ook dat het 85,- euro kost om mee te doen.

Jammer dat het de laatste tijd (duurbetaalde) business evenementen regent met (gast)sprekers die beweren je als ondernemer "DE" methode te kunnen uitleggen hoe je succesvol wordt >;(


Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen, banner maken of website maken kun je anno 2019 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vernam idd ook dat het 85,- euro kost om mee te doen.

Ben je wel eens op een duurbetaald evenement geweest?

 

 


Stelt al sinds 2003 vragen op dit forum. 🍾   En helpt soms andermans vragen te beantwoorden. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is naar verluid wel ergens een onderzoek over merkgerichtheid, waarbij gesteld wordt dat als een bedrijf een heldere positionering en merkidentiteit heeft en alle communicatie ook in lijn laat zijn met het merk, die bedrijven gemiddeld 7% beter presteren dan onduidelijke merken.

 

Onzin, zoiets is helemaal niet aantoonbaar. Wie bepaalt of een bedrijf 'merkgericht' is? Wie bepaalt dat de positionering helder is? Een 'merkidentiteit'? En wie bepaalt dat de communicatie in lijn is met het merk? Dat kun je alleen maar aan mensen vragen, maar mensen kunnen dat helemaal niet objectief beoordelen. Los daarvan: er spelen zoveel variabelen een rol in de prestaties van een bedrijf, dat het gewoon niet aantoonbaar is dat juist dit de succesfactoren zouden zijn. Een controlegroep is er ook al niet bij dit soort 'onderzoeken'. Kortom: deze bewering is gewoon onzin.

 

En tja, Simon Sinek, daar heb ik al eerder eens iets over geschreven: https://duurzaamsucces.wordpress.com/2015/05/22/simon-sinek-stinks/

 

Storytelling is het zoveelste broodje aap-verhaal. Ongelofelijk dat het toch steeds weer lukt met dit soort buzzwoorden de zalen (en zakken) te vullen...


Heeft u een briljant idee? Of wilt u uw organisatie versterken? Ik help u graag: http://www.vlemminxcompany.com

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben je wel eens op een duurbetaald evenement geweest?

 

Jazeker, zo'n kleine 2 jaar geleden bij de RTL Masterclass.

Het is een persoonlijke mening, maar hou het toch liever op beurzen e.d.

Dan kun je veel gedegener kennis uitwisselen e.d. in plaats van het luisteren naar 1 of meerdere sprekers die "hun" ervaringen delen... nogmaals, het is een persoonlijke voorkeur, maar allicht dat er ook genoeg ondernemers zijn die er wel baat bij hebben ;)

 

 


Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen, banner maken of website maken kun je anno 2019 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als een bedrijf lang genoeg overleeft (= lange tijd voldoende winst maken) dan wordt het vanzelf een merk.

 

Simpel toch? Je moet de kar niet voor het paard willen zetten.


www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi blog :-)

Ik hou van kritische geluiden.

En wondermiddelen bestaan inderdaad niet.

 

Zelf ben ik ook van mening dat 'why should I need this' (het What Is In It For Me) veel en veel belangrijker is dan 'why do they do this'.

Aan de 'why' van Sinek worden veel te grote verwachtingen toegedicht: het is ook veel groter gemaakt dan het is. Een mooi verhaal kan een slecht product over het algemeen niet redden.

Terwijl nadenken over waarom een klant een dienst of product zou willen afnemen wel degelijk nuttig is. Je koopt ook geen pindakaas, omdat het pindakaas is, maar omdat je dat lekker vindt (of omdat je van jouw schoonmoeder met pinda-allergie af wilt ;) ). (Maar welk merk kies je dan?)

En in die waarom-vraag, de waarom van de klant, ligt het 'conflict' waar jouw om 'verhaal' draait.

 

Waarom zou ik jou bijvoorbeeld in willen/moeten huren ipv jouw concullega?

 

(Het Triodos voorbeeld laat juist zien hoe zij zich onderscheiden van de rest. Het is een verhaal dat ze niet de grootste heeft gemaakt, maar wel een duidelijke doelgroep aan ze heeft verbonden. Inderdaad niet het miraculeuze effect van de zgn. 'Sinek-why', maar ze hebben wel een niche-doelgroep bereikt met hun verhaal. Waarbij het verhaal ook weer draait om een 'conflict' tussen hun toekomstvisie en de boze buitenwereld. Zonder dat verhaal zou alles anders gelopen zijn, maar zouden ze dan groter geworden zijn? Nu kun je wel zeggen dat hun eekhoorn-logo past bij hun verhaal over de toekomst.)

 

......

Onzin, zoiets is helemaal niet aantoonbaar. Wie bepaalt of een bedrijf 'merkgericht' is? Wie bepaalt dat de positionering helder is? Een 'merkidentiteit'? En wie bepaalt dat de communicatie in lijn is met het merk? Dat kun je alleen maar aan mensen vragen, maar mensen kunnen dat helemaal niet objectief beoordelen. Los daarvan: er spelen zoveel variabelen een rol in de prestaties van een bedrijf, dat het gewoon niet aantoonbaar is dat juist dit de succesfactoren zouden zijn. Een controlegroep is er ook al niet bij dit soort 'onderzoeken'. Kortom: deze bewering is gewoon onzin.

........................

 

Het lijkt me ook lastig om daar harde wiskunde op los te laten (en alle andere invloeden weg te strepen). Voor het perfecte onderzoek zou je minstens 4 gecontroleerde paralelle universa moeten hebben om dubbelblind onderzoek te kunnen doen.

Ik heb het onderzoek nog niet kunnen bestuderen ("naar verluid.... stelt") en daardoor kan ik het niet ongelezen afserveren als onzin. Volgens mij kun je mensen best om feitelijke informatie vragen over wat ze beloven, wat ze doen, hoe ze dat aanpakken en daar met een frisse blik een analyse over schrijven. Een aanpak die jou vast bekend voor komt, al zullen de vragen grotendeels anders zijn. ;)

 

Als iemand uit bergen data 6 virale eigenschappen* kan destilleren, moet dit ook te onderzoeken zijn.

(* Eigenschappen die overigens geen garantie geven voor het viraal gaan.)

 

 


BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het lijkt me ook lastig om daar harde wiskunde op los te laten (en alle andere invloeden weg te strepen). Voor het perfecte onderzoek zou je minstens 4 gecontroleerde paralelle universa moeten hebben om dubbelblind onderzoek te kunnen doen.

Ik heb het onderzoek nog niet kunnen bestuderen ("naar verluid.... stelt") en daardoor kan ik het niet ongelezen afserveren als onzin. Volgens mij kun je mensen best om feitelijke informatie vragen over wat ze beloven, wat ze doen, hoe ze dat aanpakken en daar met een frisse blik een analyse over schrijven. Een aanpak die jou vast bekend voor komt, al zullen de vragen grotendeels anders zijn. ;)

 

Als iemand uit bergen data 6 virale eigenschappen* kan destilleren, moet dit ook te onderzoeken zijn.

(* Eigenschappen die overigens geen garantie geven voor het viraal gaan.)

 

Ik durf het wel aan om het als onzin te bestempelen, omdat er nog geen enkel onderzoek is gedaan dat voldoet aan de criteria die de wetenschap stelt aan onderzoek. Mensen vragen om feitelijke informatie kan als het gaat om een kenteken of telefoonnummer, maar niet als het gaat om zoiets als het functioneren van een bedrijf. Er zijn zeer veel (wél wetenschappelijk verantwoorde) onderzoeken gedaan naar de betrouwbaarheid van wat mensen zeggen. Een mooie uitkomst daarvan is bijvoorbeeld het zogenaamde Halo-effect: wij zijn geneigd om mensen eigenschappen toe te dichten die ze mogelijk helemaal niet hebben, op basis van waarnemingen van iets anders. Voorbeeld: manager vindt Pietje een prettige medewerker en stelt op basis daarvan dat hij een goede huisvader is. Als je de krant leest, dan weet je dat dat zeker niet het geval hoeft te zijn ("maar het was zo'n fijne man..."). Wij doen precies hetzelfde bij organisaties. Een bedrijf presteert goed en dan gaan mensen zeggen dat de leiders het goed doen, dat de merkidentiteit (wat dat dan ook moge zijn) op orde is, dat duidelijke communicatie plaatsvindt, etc. Maar of dat echt zo is? Er zijn zat bedrijven met inspirerende leiders, heldere communicatie en een duidelijk merk of wat dan ook die het niet redden.

 

Kijk eens hoe vaak Apple nu wordt aangehaald als een voorbeeldbedrijf met Steve Jobs als de gedroomde leider. Maar Steve Jobs was helemaal zo'n fijne vent niet en voldoet totaal niet aan de X eigenschappen van succesvolle leiders zoals die nu zo vaak gedeeld worden via LinkedIn-berichtjes. Hij was een botte hark die je zo kon ontslaan, drukte zijn zin gewoon door, etc. Maar 'succesvolle leiders' geven vertrouwen, zorgen voor een veilige omgeving, etc. Wat is nou waar?

 

Wist je overigens dat meer dan de helft van de klanten die jouw bedrijf verlaten dat niet doen vanwege jou, maar vanwege omstandigheden buiten jouw invloedssferen (vooral: een beter aanbod van de concurrent)? Dus hoe belangrijk is bijvoorbeeld jouw 'merkidentiteit' dan?

 

Het is gewoon niet uitvoerbaar wetenschappelijk onderzoek naar organisaties te doen, omdat het niet lukt om variabelen te isoleren en controlegroepen in te stellen. 'Wetenschappers' in dit veld pakken het daarom anders aan en kijken terug. Dat kan echter alleen door mensen te vragen om meningen. En die zijn, voorzichtig gesteld, nogal onbetrouwbaar.

 

Vreemd genoeg is wetenschappelijk onderzoek naar een virus een stuk eenvoudiger. Dergelijk onderzoek met organisaties en individuen zou tot grote maatschappelijke protesten leiden... ;D


Heeft u een briljant idee? Of wilt u uw organisatie versterken? Ik help u graag: http://www.vlemminxcompany.com

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is geen exacte wetenschap, maar ik lees en verzamel boeken met ondernemersbiografieën en bedrijfsgeschiedenissen. In die boeken zie je personen en merken groeien. Je kunt daar als ondernemer of marketeer natuurlijk realtime de regie in proberen te nemen.

 

Coolblue promoot op YouTube ook lang niet alleen producten meer, maar verhaalt over zijn oprichters, bedrijfsgeschiedenis, marketing (missie en visie) en operatie. Dit valt in delen ongetwijfeld onder de noemer waar dit evenement over gaat.

 

Misschien is de organisator of promotor wel te porren voor een setje vrijkaartjes voor de grootste sceptici alhier onder toezegging van een verslag. ;)

 

Ik denk dat de sprekers interessant zijn en de locatie doet velen hier verwonderen als je daar nog niet geweest bent. Laat je inspireren en maak de vertaalslag maar eens naar jouw onderneming!

 

Groet,

 

Highio

 

 


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar bericht
Delen op andere sites

Coolblue promoot op YouTube ook lang niet alleen producten meer, maar verhaalt over zijn oprichters, bedrijfsgeschiedenis, marketing (missie en visie) en operatie. Dit valt in delen ongetwijfeld onder de noemer waar dit evenement over gaat.

 

Misschien is de organisator of promotor wel te porren voor een setje vrijkaartjes voor de grootste sceptici alhier onder toezegging van een verslag. ;)

 

Ik denk dat de sprekers interessant zijn en de locatie doet velen hier verwonderen als je daar nog niet geweest bent. Laat je inspireren en maak de vertaalslag maar eens naar jouw onderneming!

 

Groet,

 

Highio

 

 

 

Mee eens! Sta daar volledig achter. Vind ik wel een reusje waard :)


Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen, banner maken of website maken kun je anno 2019 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is geen exacte wetenschap, maar ik lees en verzamel boeken met ondernemersbiografieën en bedrijfsgeschiedenissen. In die boeken zie je personen en merken groeien. Je kunt daar als ondernemer of marketeer natuurlijk realtime de regie in proberen te nemen.

 

Maar wat levert je dat op dan? Ga je daardoor meer verkopen?

 

Mooi voorstel dat de grootste sceptici vrijkaartjes zouden moeten krijgen Highio. Maar a. dat durven ze vast niet aan en b. "die zien we nooit meer, terug".


Heeft u een briljant idee? Of wilt u uw organisatie versterken? Ik help u graag: http://www.vlemminxcompany.com

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zichtbaarheid en sympathie > merkbekendheid, spontane herkenning / top of mind awareness (TOPA) en klantenbinding (herhaalaankopen).

 

Ik denk dat je tegen minimale marketingkosten meer gaat verkopen. Hoeveel meer? Geen idee...

 

...partijen die zich hier intern mee bezig houden, doen dit vast niet voor niets...

 

...daarnaast levert het jouw en je team voldoening en saamhorigheid (team building) op als je met plezier je werk doet.

 

Waarom zou het als wedervraag niks opleveren? Of hoeveel levert een tv commercial een merk op? Dat blijft ook lastig meetbaar.

 

Gewoon lekker buzz creëren, van de partijen die omgevallen zijn, herinner ik me weinig nieuws of creatiefs.

 

Groet,

 

Highio

 

 


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is geen exacte wetenschap, maar ik lees en verzamel boeken met ondernemersbiografieën en bedrijfsgeschiedenissen. In die boeken zie je personen en merken groeien. Je kunt daar als ondernemer of marketeer natuurlijk realtime de regie in proberen te nemen.

 

Maar wat levert je dat op dan? Ga je daardoor meer verkopen?

 

Mooi voorstel dat de grootste sceptici vrijkaartjes zouden moeten krijgen Highio. Maar a. dat durven ze vast niet aan en b. "die zien we nooit meer, terug".

 

Ben ik het dus ook mee eens (daarom quotte ik hem niet) Hoe kun je inderdaad de kennis die je opdoet met die "boekenverzameling" uiteindelijk onder de streep (conversie technisch) doormeten? Of anders gezegd? Breng je dit uberhaupt in kaart? En zoja, hoe?

 

 


Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen, banner maken of website maken kun je anno 2019 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar bericht
Delen op andere sites

 

Ik durf het wel aan om het als onzin te bestempelen, omdat er nog geen enkel onderzoek is gedaan dat voldoet aan de criteria die de wetenschap stelt aan onderzoek.

 

Iets als onzin bestempelen omdat er geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is is onzin.

 

"Onzin" is namelijk net zo goed een kwalificatie die niet met wetenschappelijk onderzoek onderbouwd is.

 

Pas op dat "wetenschappelijk onderzoek" niet de heilige graal wordt waarop beslissingen alleen maar gebaseerd mogen worden

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zichtbaarheid en sympathie > merkbekendheid, top of mind awareness (TOPA) en klantenbinding (herhaalaankopen).

 

Ik denk dat je tegen minimale marketingkosten meer gaat verkopen. Hoeveel meer? Geen idee...

 

...partijen die zich hier intern mee bezig houden, doen dit vast niet voor niets...

 

...daarnaast levert het jouw en je team voldoening en saamhorigheid (team building) op als je met plezier je werk doet.

 

Waarom zou het niks opleveren? Of hoeveel levert een tv commercial een merk op?

 

Gewoon lekker buzz creëren, van de partijen die omgevallen zijn, herinner ik me weinig creatiefs.

 

Groet,

 

Highio

 

 

 

Alles wat je doet om een buzz te creëren: top! Het gaat er allemaal om dat mensen je (her)kennen. Maar je kunt beter zeg 30K in reclame stoppen dan in het opstellen van een 'corporate story'. TV-commercials leveren bedrijven aantoonbaar heel veel op. Onderzoek toont bijvoorbeeld aan dat als mensen een reclame hebben gezien op televisie, ze geneigd zijn het merk te vertrouwen. Logisch dat je dan meer verkoopt toch? Maar of ze jouw 'speciale verhaal' gaan onthouden, dat is zeer onwaarschijnlijk. Tenzij je miljoenen kunt spenderen aan het overbrengen van deze boodschap (herhaling, herhaling, herhaling).

 

Levert het je team wat op? Dat kan. Ik heb echter bij genoeg bedrijven rondgelopen waar mensen een bloedhekel hadden aan de zoveelste 'waarom doen we dit eigenlijk'-sessie. Niet lullen, maar poetsen. In zo'n omgeving betwijfel ik een toename van voldoening en saamhorigheid (behalve onderling onder de 'dwarsliggers').

 

 


Heeft u een briljant idee? Of wilt u uw organisatie versterken? Ik help u graag: http://www.vlemminxcompany.com

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Wie is er online?

    Er zijn 5 leden online en 151 gasten

    Bekijk volledige lijst    
  • Ook interessant:

  • Ondernemersplein



NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké