• 0

Hoe ga ik om met een Buitenlandse opdrachtgever?

Hai,

 

Ik zal proberen mijn situatie zo goed mogelijk te schetsen. Ik kan op het internet niet echt een concreet antwoord vinden namelijk.

 

Een oud werkgever uit het buitenland wil graag dat ik weer voor hun kom werken, het probeer echter is dat hun bedrijf staat geregistreerd in het buitenland (binnen Europa). De kans is erg groot dat ik als freelancer zal worden aangenomen en niet in loondienst terecht kom. Ik blijf zelf remote vanuit Nederland werken. Zij zullen hoogstwaarschijnlijk een standaard bedrag per maand overboeken naar mij voor mijn werk. Dit houd in dat ik in Nederland zelf de premie's moet gaan afdragen - dat is voor mij verder geen enkel probleem op dit te doen.

 

Maar is het wel zo verstandig om zo te werk te gaan? Zou het niet verstandiger zijn om een eenmanszaak eventueel te openen en het bedrijf een factuur te sturen en zo mijn inkomsten binnen te krijgen? Wat zouden jullie adviseren om te doen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het ligt eraan in welk buitenland de opdrachtgever zit: binnen EU of buiten EU?

 

Verder zou ik het in jou geval wel weten: ik zou lekker in een tropisch land gaat zitten, daar een bankrekening openen en aldaar (eventueel) veel lagere inkomstenbelasting betalen. Er zijn een hoop landen waar je voor een Nederlandse loontje als een luxe koning kunt leven.

 

Je hebt geluk dat je zo op afstand mag werken.

 

 

Maar dat is allemaal heel persoonlijk natuurlijk. Als je toch echt in Nederland zou blijven werken heb ik wel een paar trefwoorden voor je: eenmanszaak, Belastingdienst, boekhoud software, BTW aangifte, factuur administratie.

 

Mochten de werkzaamheden in de R&D technologische hoek zitten: check dan ook even RDA/WBSO (je eerste ~40k per jaar zijn dan vrij van inkomstenbelasting).

Weg met intermediairs! Freelancers en projecten. Direct gratis contact. http://neruni.launchrock.com/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.