• 0

aanloop tot beginnen van een groothandel en het starten

Goedemorgen!

 

Hier de ambitie een groot handel te beginnen.

Waarin is al bekend, het betreft consumenten producten die hier simpelweg niet leverbaar zijn, of het totaalplaatje wat mist (dus het alles onder 1 dak principe).

Het zal voornamelijk gaan om importeren vanuit de VS.

 

Ik weet niet zo goed hoe en wat.

Markt onderzoek en import plan behoort tot de dingen die al wel gelezen zijn, maar niet "serieus" ingevuld en uitgevoerd.

Wat betreft de markt en of die er is, dat weet ik zeker, die is er.

Ook spreek ik hiermee een hele grote doelgroep aan.

 

Maar wat nu?

Wanneer, en hoe, benader je leveranciers?

En waarmee?

Hoe pak ik de financiën aan, bij bv een bank.

En wat als de financiering rond is, en het toch een minder goed idee blijkt te zijn.

Een groothandel is niet simpelweg even een.lening van 10.000 euro

Wie benader ik wanneer?

Met wie moet je contacten leggen, wie kan je nog even laten liggen?

Personeel?

Vergunningen, ook bv voor het personeel ( denk heftruck, vca, brand en mileu) enz?

 

Is het simpelweg de telefoon oppakken en "samsung" bellen met "hallo, ik ben miloe, ik ben een groothandel en wil jullie producten aanbieden"?

Wie is nou eigenlijk de "echte" leverancier?

 

Wanneer regel je nou eigenlijk wat?

 

Zoals jullie zien, een hoop vragen, en ongetwijfeld krijg ik er nog veel meer.

Voor nu was het het even :-).

 

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemorgen marco,

 

om, mijn inziens, tot een niet alleen serieus, maar ook kloppend plan te komen, mis ik toch nog heel veel informatie, zoals hierboven al aangegeven.

Ik kan in mijn ogen immers geen plan maken als ik voorlopig nog niet eens weet hoe :).

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen robberttk,

 

Wat ik wel weet, is niet zoveel.

Daarom kwam ik ook niet zover met de plannen.

Dat is misschien ( inderdaad heel nadelig) mijn zwart wit denken, ik loop vast op de normale vragen als "omzet", "jaarcijfers", "gegevens", "bronnen" enz, zonder dat ik beeld heb van het hoe en wat.

Die in elk bedrijfsplan wel tevoorschijn komen.

Wat ik weet, er gaat veel geld inzitten, en ik krijg met de douane te maken, al dan niet uitbesteed aan hun zoals ook kan.

Prijzen, marges enz enz, kan ik nu allemaal niet invullen in mijn gedachten, puur omdat ik de harde kennis mis over hoe en wat of hoe ik daar achter kan komen.

De ene leverancier is de andere niet.

 

Vandaar dat ik dus deze dingen tegelijk wil doen, de opgedane kennis die ik hier hoop te vinden, gelijk te kunnen verwerken in dat plan, in plaats van straks nodeloos een plan te moeten verbeteren en aan te passen puur omdat het hele plan fout is.

Dat voelt, en klinkt, voor mij persoonlijk, niet als een serieus plan.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap wel dat je erop vastloopt want het is erg veelomvattend. Toen ik begon met mijn bedrijf "wist" ik ook niet zoveel. Je kunt ook niet verwachten dat anderen het antwoord voor je in kunnen vullen, als het simpel was deed iedereen het :-) Een plan wordt juist voortdurend aangepast en gewijzigd, aangevuld en verbeterd. Ik raad je aan om versies op te slaan en voor de grap straks versie 30 eens te vergelijken met versie 1.

 

Aan de hand van je 1e plan kun je inventariseren wat je niet weet en kijken welke bronnen je kunnen helpen. Met betrekking tot invoer de douane, maar ook de kvk bv organiseert regelmatig bijeenkomsten over dit soort onderwerpen.

 

De vraag: hoe benader je leveranciers: http://www.ondernemersplein.nl/ondernemen/internationaal-ondernemen/hoe-vindt-u-een-buitenlandse-zakenpartner/info-en-advies/de-juiste-leverancier-vinden/

 

De vraag: hoe pak ik de financien aan kun je invullen zodra je iets weet van hoeveel je inkomen moet zijn, welke verkoopprijs je kunt hanteren etc, dus waarschijnlijk kun je dat niet direct invullen.

 

Als de financiering rond is (waar een businessplan overigens eis voor is) en het loopt toch minder goed, loop je financieel risico met kans op faillissement. Dat is nu eenmaal zo als ondernemer. Jammer, maar je moet dus een afweging maken of je dat wilt.

 

Je kunt het ook gewoon eerst klein beginnen. Koop een beperkt aantal producten in, verhandel die en leer gaandeweg, best een optie.

 

Veel van je vragen overlappen met elkaar, maar als groothandel is volgens mij juist inkoop essentieel.

 

Als je dus geen kanalen hebt om echt goedkoop in te kopen wordt het al best pittig. In de groothandelwereld is het volgens mij (correct me if I'm wrong) juist de inkoopscherpte die je verkoopsucces gaat bepalen. Er zijn heel veel beurzen voor groothandelaren in heel de wereld die interessant zijn om eens te bezoeken als je wat meer gevoel wilt krijgen voor je plannen.

 

ps: ik heb alleen een bedrijfsplan gemaakt om af te kunnen studeren, de rest heb ik gewoon gedaan, maar als je nog zoveel vragen hebt moet je eerst voor jezelf scherp krijgen wat je wilt.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.