• 0

moet je tot 1 mei 2016 met VAR werken of mag dit ook al met modelovereenkomst

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

ja dat kan,

 

de var is geen verplichting, nooit geweest, alleen als de opdrachtgever erom vraagt moet je hem geven / aanvragen want anders geeft je opdrachtgever je de opdracht mogelijk niet..

 

het ligt dus aan hoe de opdrachtgever het wil doen. het is geen vereiste om te kunnen / mogen starten

 

 

Link naar reactie
  • 0

kun je ook nu al met modelovereenkomst werken of moet je tot 1 mei de VAR hiervoor gebruiken?

Ik vraag het omdat ik anders voor die 6 weken nog een VAR aan zou moeten vragen en in zou moeten schrijven bij KvK

 

 

Ik heb hierover nog een aanvullende vraag; recentelijk heb ik een VAR 2016 ontvangen. In hoeverre heeft deze nog zin voor deze laatste maand(en) en met welk doel zou ik deze nog dienen te bewaren per 1 mei 2016?

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 1

de var heeft nog zin omdat alle contracten die voor 1 mei starten de opdrachtgever nog steeds de vrijwaring geven van aansprakelijkheid.

Alleen contracten gesloten na 1 mei gaan vallen onder de nieuwe wet van gedeelde aansprakelijkheid.

 

dat laatste is simpel, bewaren moet je ivm de wettelijk plicht om alles wat tot je administratie behoort moet minimaal 5 jaar bewaard blijven.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.