• 0

Nieuwe site voor het bouwen van software MVP (minimum viable product)

Omschrijving van je concept:

Site: https://www.rolfvandam.nl

 

Tegenwoordig is het bouwen van een software MVP (minimum viable product) een populaire manier om met minimale kosten op experimentele wijze er achter te komen of ergens een markt voor is en om zo snel mogelijk feedback van gebruikers te gebruiken om een beter product te bouwen. Python en Django zijn bij uitstek geschikt om op dergelijke wijze software te bouwen gezien je met een minimale hoeveelheid code iets indrukwekkends kunt bouwen. In mijn eentje kan ik een idee in korte tijd implementeren.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb met een aantal klanten al op deze manier een project gebouwd. De manier van werken is van nature ontstaan door vraag en aanbod. Ik wil deze manier van werken nu expliciet als dusdanig aanbieden.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Veel ondernemers met een technische achtergrond hebben ideeen voor software maar hebben zelf niet de programmeerkennis in huis of hebben niet genoeg tijd om het te realiseren. De vraag is ook vaak niet om een volledig product te bouwen maar om hun idee concreet te maken zodat ze het weer aan anderen kunnen laten zien in plaats van er alleen maar over te vertellen. Vervolgens kun je ook stapsgewijs het product verder uitbouwen waarbij je iedere keer verzekerd bent dat je product zich in de juiste richting ontwikkeld ipv dat je iets helemaal uitbouwt om er achter te komen dat je het verkeerde hebt gebouwd.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Bij het laten ontwikkelen van een MVP kun je een bureau of een individu inhuren. Een bureau kan je op je wenken bedienen maar vaak zit hier een stevig prijskaartje aan. Daarnaast is je aanspreekpunt meestal niet degene die de software bouwt. De feedbackloop kan dus gemakkelijk vrij groot worden en er kan veel verloren gaan in de communicatie tussen verschillende mensen. Met een MVP wil je juist de weg tussen intentie en uitvoering zo klein mogelijk houden.

Je kunt ook een individu inhuren. Je kunt bijv. op sites als upwork freelancers vinden die maar wat graag voor weinig geld een MVP bouwen. Meestal zijn dit mensen uit goedkope lonen landen met een twijfelachtige hoeveelheid ervaring. Er zijn ook best goede freelancers aanwezig maar het praktisch onmogelijk om die er tussen uit te pikken, laat staan iemand die met je mee kan denken over het product.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop vooral feedback te krijgen van mensen die ervaring hebben met het laten ontwikkelen van software om meer inzicht te krijgen in wat hun behoeftes zijn en of mijn bevindingen kloppen.

Daarnaast wil ik graag weten of jullie denken dat de site de doelgroep zal aanspreken of dat er nog problemen mee zijn.

 

[verandering: titel]

Rolf van Dam Development https://www.rolfvandam.nl | Django/DRF/AngularJS

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb geen enkele ervaring met dergelijke projecten maar ik vindt je site er wel aantrekkelijk uitzien, het leest makkelijk en als ik iemand zou zoeken voor een project zou ik zeker contact met je op willen nemen.

 

Misschien voor de twijfelaars en budget-freaks (ik ben iemand die zich zorgen zou gaan maken over de kosten) nog iets toevoegen dat het mogelijk is vooraf een maximum af te spreken zodat je op zijn minst bij bepaalde drempels overleg hebt of zo..

 

Groetjes Karen

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je commentaar Karen.

 

Ik ben aan het onderzoeken of het mogelijk is een soort calculator toe te voegen zodat mensen daarmee alvast een eerste idee hebben over de kosten.

In het begin spreek ik nog wel eens een maximum af met een klant maar dat is meestal meer een budget om iets te onderzoeken (hoeveel iets echt zou kosten bijv.). Het probleem is dat wanneer je een maximum bereikt dat de klant dus al iets heeft uitgegeven maar stel je stopt dan dan staat de klant met lege handen (want het is half af en dus niet te releasen). Zelf probeer ik dat op te lossen door release iteraties kort te houden (je weet dan nog niet precies hoeveel het zal kosten maar je hebt meer momenten waarop je het resultaat met de kosten kan vergelijken).

Rolf van Dam Development https://www.rolfvandam.nl | Django/DRF/AngularJS

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.