• 0

Eenmanszaak en Vaste baan

Hi all,

 

Sinds kort ben ik naast me huidige baan een eenmanszaak begonnen. Ik heb op het internet wat research gedaan mbt. het afdragen van belasting maar begrijp er niet zoveel van.

 

Ik heb een fulltime job van 40 uur en daarnaast heb ik nu een eenmanszaak opgestart. Ik verdien bij mijn huidige baan gemiddeld 2300,- netto.

 

*Wat is de percentage die ik moet afstaan aan de belasting als ik vanuit mijn eenmanszaak winst ga maken?

*Is een eenmanszaak in mijn geval de beste vorm om te hebben?

*Zijn er meer mensen die dit zo doen?

*Wat raden jullie mij aan?

 

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen om wat van deze vragen te beantwoorden.

 

Alvast Bedankt

 

Grtz Johnny

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je het aangifteprogramma van de Belastingdienst download en invult kun je daar een beetje spelen met salaris en overige inkomsten. Je kunt dan precies zien wat het effect is. Wat je betaalt is afhankelijk van je persoonlijke situatie met aftrekposten zoals hypotheek, bijtelling auto, enz. dus niet zonder meer te beantwoorden op basis van deze beperkte informatie.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Als je het aangifteprogramma van de Belastingdienst download en invult kun je daar een beetje spelen met salaris en overige inkomsten. Je kunt dan precies zien wat het effect is. Wat je betaalt is afhankelijk van je persoonlijke situatie met aftrekposten zoals hypotheek, bijtelling auto, enz. dus niet zonder meer te beantwoorden op basis van deze beperkte informatie.

 

Goeie, chk deze ter aanvullend;

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/belastingaangifte_2015/

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

*Wat is de percentage die ik moet afstaan aan de belasting als ik vanuit mijn eenmanszaak winst ga maken?

Heel algemeen gesproken en op basis van je summiere informatie zou ik zeggen 49% inkomstenbelasting en 5,5% Zorgverzekeringspremie (worst case). Dan houden we dus geen rekening met andere zaken, zoals aftrekposten, investeringen, spaargeld, etc.

 

Het percentage zou eventueel 42% (+5,5%) kunnen zijn, als je ondernemer voor de inkomstenbelasting bent. Hetgeen natuurlijk niet gezegd is. Als je op termijn meer dan 1225 uur per jaar zou gaan ondernemer én meer uren zou ondernemen dan in loondienst zou werken, dan zou het percentage zelfs 0% kunnen zijn voor de eerste (grofweg) 7.000 tot 10.000 euro winst uit onderneming.

 

*Is een eenmanszaak in mijn geval de beste vorm om te hebben?

*Zijn er meer mensen die dit zo doen?

*Wat raden jullie mij aan?

De eerste en derde vraag is niet te beantwoorden zonder informatie over de specifieke dingen die je wil gaan doen. Belastingdienst betalen moet je toch over je winst, of je nou een eenmanszaak hebt of niet. En er zijn inderdaad heus wel meer mensen die ondernemen naast hun dienstverband. Niets mis mee. En die geven hun inkomsten/winst gewoon aan als resultaat of winst. Ook niets mis mee.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.